نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی بازی موبایل ایرانی ADDit: دو دو تا چهارتای مدرن!

خیلی از ما از ریاضی دل خوشی نداریم.  شاید همان چهار عمل اصلی را که یاد گرفتیم دیگر ریاضی برایمان بس بود! در بازی ADDit هم قرار نیست کاری جز جمع و تفریق انجام دهید و همین باعث شده یکی از جذاب‌ترین و سریع‌ترین بازی‌های ریاضی‌محور را شاهد باشیم.

ADDit یک بازی سریع و درگیرکننده است که بدون کوچکترین پیچیدگی‌ اضافه‌ای، ساعت‌ها وقت شما را خواهد گرفت که البته کاملاً هم سودمند خواهد بود. در بازی فقط باید چند عدد را جمع بزنید یا تفریق  کنید و جواب را از بین چهار گزینه انتخاب کنید. خبر خوب این است که اثری از ضرب و تقسیم در بازی نیست وگرنه اوضاع وخیم‌ می‌شد. بعد از چهار پنج بار بازی به خودتان می‌آیید و می‌بیند جمع زدن چند عدد یک‌رقمی آن‌قدرها هم ساده نیست! چرا که باید سرعت‌العمل بسیاری داشته باشید و هیچ خطایی هم مرتکب نشوید.

برای سوالات ساده‌تر، ۳ ثانیه وقت دارید و هر پاسخ اشتباه نیز کمی زمانتان را کاهش می‌دهد. بعد شش یا هفت سوال، کم‌کم جواب‌ها دو رقمی می‌شوند و سپس سوالاتی مانند ۷-۳ را می‌بینید. وقتی حدود ۳۰ سوال جلو بروید، زمان پاسخگویی به ۵ ثانیه افزایش پیدا می‌کند اما اعداد بیشتری را باید با هم جمع بزنید. به اینجا که برسید باید نهایت دقت خودتان را به خرج دهید و در عین حال سریع هم باشید. ADDit با تمام سادگی‌اش هیجانی ایجاد می‌کند که شاید نمونه‌اش را در هیچ بازی ریاضی دیگری پیدا نکنید.

این سادگی ایده‌ی بازی در مورد طراحی ظاهری‌اش هم صادق است. هیچ عنصر غیر ضروری‌ای در رابط کاربری بازی دیده نمی‌شود، بالای صفحه زمان و تعداد پاسخ‌ها درست و غلط را دارید و گزینه‌ها هم پایین قرار گرفته‌اند. بعد از اینکه چند دور اعداد را جمع زدید، طراحی ظاهری بازی دیگر اصلاً به چشم نمی‌آید و هدفتان فقط زدن رکورد قبلی می‌شود.

اما یکی از بهترین ویژگی‌های بازی که کمتر در نمونه‌های داخلی شاهد بودیم، پشتیبانی کامل آن از سرویس Play Games گوگل است. با اتصال حساب کاربری گوگل خود به بازی می‌توانید جایگاه خودتان در بین تمام کاربران بازی مشاهده کنید. قابلیت جذاب دیگری که با پشتیبانی از پلی گیمز میسر شده، وجود اچیومنت‌ها است. بیش از ۲۰ اچیومنت‌ در بازی وجود دارد که انگیزه‌ی بازی کردن را دوچندان می‌کنند. مواردی مثل رسیدن به امتیازی خاص و اشتباه جواب دادن چند سوال بدون تمام شدن زمان، از اچیومنت‌های بازی هستند.

ADDit فقط دقت و سرعت‌العمل شما را می‌سنجد. روند بسیار سریعی دارد و با هر بار بازی کردن، عملکرد بهتری نسبت به قبل خواهید داشت. شاید حتی پس از مدتی، تأثیر مثبت بازی را در موقعیت‌های دیگری که نیاز به جمع و تفریق دارید، مشاهده کنید. اگر از ایده‌ی بازی استقبال می‌کنید، سری هم به لیست اعتیادآورترین بازی‌های موبایل بزنید، بازی مشابه دیگری با همین مضمون معرفی کردیم که احتمالاً می‌پسندید.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده