نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

داستان بازی Street Fighter V به پیچیدگی مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» خواهد بود

یوشینوری اونو، تهیه‌کننده‌ی بازی Street Fighter V، اعلام کرد که کپ‌کام تلاش زیادی انجام داده تا داستانی جذاب برای این بازی طراحی کند. او همچنین معتقد است که طرفداران از نتیجه‌ی زحمات تیم سازنده‌ی بازی ناامید نخواهند شد.

اونو در مصاحبه با وبسایت VentureBeat گفت استقبال از کمیک‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی نظیر Street Fighter: Assassin’s Fist نشان می‌دهد که طرفداران با چه شور و شوقی داستان مجموعه‌ی Street Fighter را دنبال می‌کنند. سازندگان Street Fighter V با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین با توجه به کاری که استودیوی ندررلم در مورد مجموعه‌ی Mortal Kombat انجام داد، تصمیم گرفتند که یک تجربه‌ی داستانی کامل را برای بازیکن‌ها رقم بزنند. اونو گفت:

از زمان آغاز مصاحبه‌ها در تابستان، بسیاری از طرفدارها و مردم در کنفرانس مطبوعاتی می‌گفتند: «آیا حالا وقتش نیست که Street Fighter یک تجربه‌ی داستانی واقعی داشته باشد؟» ما این را در سطح پایین‌تری با فیلم‌ها و انیمه‌های سری Street Fighter تجربه کرده‌ایم و برای مثال Assassin’s Fist قبلا منتشر شده است. بنابراین آیا وقتش نرسیده که چیزی با این کیفیت را در بازی داشته باشیم؟

Street-Fighter-V-_09_Stomp

اونو در ادامه توضیح داد که قصه‌ی Street Fighter V مانند پُلی بر روی شکاف داستانی بین Street Fighter IV و Street Fighter III خواهد بود و البته وظیفه‌ی سازندگان بازی در این رابطه به سختی درک دنیای بزرگ جنگ ستارگان (Star Wars) است. وی افزود:

اگر بخواهیم در مورد بازی‌های Street Fighter به صورت جداگانه و تک‌تک صحبت کنیم، داستان هر کدام از آنها در یک زمان خاص اتفاق می‌افتد. در واقع خط داستانی مجموعه به صورت منسجم و به هم پیوسته نیست. در این خط داستانی ابتدا بازی Alpha و پس از آن Street Fighter II, و Street Fighter IV و سپس Street Fighter III قرار می‌گیرند. ما در این خط داستانی قصد داریم که بر روی شکاف بین ماجراهای IV و III پل ایجاد کنیم. این بازی (Street Fighter V) بالاخره تمام شکاف‌ها را خواهد بست و یک داستان عالی و نامبهم را به وجود خواهد آورد. این احتمالا کمی سخت‌تر از Star Wars است.

با وجود پیچیدگی کار، اونو مطمئن است که طرفداران از نتیجه‌ی تلاش سازندگان Street Fighter V راضی خواهند بود. او گفت:

روشی که در گذشته برای پرداختن به محتوای داستانی ما مورد استفاده قرار گرفته باعث ناامیدی بعضی از افراد شده است. این بار ما می‌توانیم با قدرت بگوییم که هیچکس با چنین سطحی از داستان، ناامید نخواهد شد. وقتی آنها این بازی را ببینند متوجه این نکته خواهد شد: «وای، Street Fighter یک حریف واقعی است. این یک برند شگفت‌انگیز با یک داستان فوق‌العاده است.»

اخیرا در خبرها داشتیم که Street Fighter V دارای یک بخش داستانی کامل خواهد بود. این بخش در قالب یک آپدیت کاملا رایگان در ماه ژوئن (خرداد-تیر) به بازی اضافه خواهد شد و شامل بیش از یک ساعت میان‌پرده برای روایت جذاب‌تر داستان خواهد بود. همچنین شرکت کپ‌کام اخیرا اعلام کرد که قصد دارد حداقل ۶ سال از Street Fighter V با انتشار محتواهای دانلودی متنوع و جذاب پشتیبانی کند.

بازی Street Fighter V در تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) برای رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده