نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

استودیو رِمِدی: به دنبال ایده های بسیار بهتری برای Alan Wake 2 هستیم

سالهاست که طرفداران بازی Alan Wake منتظر ساخت قسمت جدید این شاهکار هستند، اما با این وجود هنوز اطلاعاتی درباره‌ی زمان ساخت قسمت جدید منتشر نشده است. سَم لِیک، مدیر نوآوری استودیو رِمِدی، در مصاحبه‌ای دلیل این موضوع را ایده پردازی بهتر برای قسمت جدید عنوان کرده است. با زومجی همراه باشید.

پس از معرفی بازی Alan Wake در نمایشگاه E3 2005 توسط استودیوی فنلاندی رِمِدی شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که ساخت این بازی ۵ سال طول بکشد و پس از عرضه حسابی دل طرفداران سبک ترس و بقا را با خود ببرد. این بازی خوش ساخت که در سال ۲۰۱۰ به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس 360 منتشر شد، از سوی مجله‌ی تایم بهترین بازی آن سال شناخته شد و پس از دو سال نسخه‌ی پی‌سی آن هم در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. پس از موفقیت‌های نسخه‌ی اول، از همان زمان طرفداران این بازی بی‌صبرانه منتظر خبری از نسخه‌ی دوم این بازی و زمان عرضه‌ی آن هستند.

Sam Lake - Alan Wake سم لیک

به تازگی، سَم لِیک، مدیر نوآوری استودیو رِمِدی اینترتینمنت، با حضور در شهر علم و فناوری پاریس درباره‌ی این بازی صحبت‌هایی انجام داده است. لِیک درمورد قسمت دوم بازی Alan Wake می‌گوید:

ما تلاش خودمان برای ساخت Alan Wake 2 را از همان قسمت اول آغاز کردیم، اما این مساله مشخص است که شما به یک شریک خوب، بودجه‌ی مناسب و مفهومی منسجم از بازی که می‌خواهید بسازید هم احتیاج دارید. بازی Alan Wake برای رِمِدی واقعا ارزش خاصی دارد، چرا که با نام ما پیوند خورده و ما مالک و خالق آن هستیم. پس شاید احتیاط به خرج دادنِ بیشتر برای اطمینان از موفقیت قسمت بعدی چندان هم بی‌دلیل نباشد.

او صحبت‌هایش را با این جملات به پایان می‌رساند:

به نظر من این بازی [از لحاظ صرف وقت اضافی] خوش شانس هم بوده است، چرا که از زمانِ طرح ایده‌ی اینکه ادامه‌ی این مجموعه چه شکلی می‌تواند باشد، پیوسته در این مسیر ایده‌های بهتری جایگزین شده است تا در نهایت مفهوم قسمت جدید Alan Wake برای ما شکل بگیرد.

آنچه که از صحبت‌های سَم لِیک پیداست و با توجه به سابقه‌ی این استودیو در به درازا کشیدن فرآیند ساخت قسمت اول، شاید سالها تا عرضه‌ی Alan Wake 2 فاصله داشته باشیم، اما شاید بد نباشد سری به بازی دیگر این استودیو به نام Quantum Brake که قرار است در تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین ۱۳۹۵) به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شود بزنیم. دیدن طرح‌های مفهومی بازی Alan Wake 2 هم شاید بتواند تصور بهتری از نسخه‎‌ی جدید به ما بدهد.

منبع: AttackOfTheFanBoy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده