نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹

اسکار 2016: کریس راک، مجری مراسم، از نژاد پرست بودن هالیوود گفت!

کریس راک، مجری مراسم اسکار 2016، سخنرانی‌ای ارائه کرد که واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها در پی داشت. وی ضمن نژادپرست خواندن هالیوود، گفت حتی در مقطعی قصد داشته از اجرای مراسم انصراف دهد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کریس راک، کمدین و بازیگر ۵۱ ساله سیاه‌ پوست آمریکایی، اجرای مراسم اسکار 2016 را برای دومین بار بر عهده داشت. در ابتدای این مراسم،‌ راک صحبتی نسبتا طولانی کرد و در آن به نبود تنوع در میان نامزدهای امسال اعتراض کرد زیرا امسال، دومین سال پیاپی است که هیچ هنرپیشه رنگین پوستی در هیچ شاخه‌ای برای دریافت اسکار نامزد نشده است. وی صحبت‌های خود را با دادن لقب «جوایز مردم سفیدپوست» به اسکار آغاز کرد و در ادامه پیشنهاد کرد که اعضای آکادمی باید شاخه جدیدی با نام «بهترین دوست سیاه‌پوست» به مراسم اضافه کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود که هالیوود نسبت به دیگر موسسه‌ها، نوع دیگری از نژادپرستی را در خود دارد. بنا به گفته‌های راک، این انستیتو، نژادپرستی خود را در زیر پوسته مهربان بودن و آزادی، پنهان کرده است:

لئو (منظور وی لئوناردو دیکاپریو است)‌، هر سال شانس این را پیدا می‌کند که در نقش‌های فوق‌العاده خوبی بازی کند. ما نیز می‌خواهیم هنرپیشه‌های سیاه‌پوست هم چنین فرصتی را داشته باشند.

راک سپس اشاره‌ای به تحریم مراسم اسکار توسط تعدادی از هنرپیشه‌های سیاه‌پوست کرد (هنرپیشگانی همچون ویل اسمیت و همسرش اعلام کرده بودند که اسکار امسال را تحریم می‌کنند) و گفت خود او در مقطعی حتی به فکر انصراف از اجرای مراسم افتاده بود:

من به طور جدی به فکر انصراف از مراسم افتاده بودم و قصد داشتم که اجرای مراسم را بر عهده نگیرم اما پس از مدتی فکر کردن به این نتیجه رسیدم چه من باشم و چه نباشم، مراسم اسکار برگزار خواهد شد و آخرین چیزی که من نیاز دارم این است که یکبار دیگر شغل خودم را به کوین هارت ببازم!

نظر شما درباره صحبت‌های راک چیست؟‌ آیا به نظر شما واقعا در هالیوود نژادپرستی وجود دارد؟

[alert variation="alert-warning"]شما می‌توانید برای مطلع شدن از آخرین اخبار اسکار 2016، به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید.[/alert]

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده