نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰

اسکار 2016: الخاندرو ایناریتو اسکار بهترین کارگردان را دریافت کرد

مراسم اسکار سال ۲۰۱۶ نیز اوایل صبح امروز به وقت تهران تمام شد و جایزه اسکار بهترین کارگردانی امسال مانند پارسال به الخاندرو گونسالس ایناریتو رسید. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

الخاندرو گونسالس ایناریتو، کارگردان صاحب سبک مکزیکی‌الاصل، صبح امروز در مراسم اسکار که در سالن دالبی تئاتر شهر لوس‌آنجلس برگزار شد، توانست برای دومین سال پیاپی، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم بازگشته (The Revenant) از آن خود کند. Iñárritu با بردن این جایزه تبدیل به سومین کارگردان تاریخ سینما شد که توانسته‌اند جایزه اسکار را برای دو سال پیاپی از آن خود کنند. وی در سخنرانی خود در مراسم اسکار چنین گفت:

من بسیار خوش شانس هستم که امشب در این مراسم هستم و متاسفانه بسیاری از افراد شانسی مانند من را نداشتند.

سخنان وی در راستای کمپینی به نام «اسکار بسیار سفید است» بود که چند وقتی است راه افتاده و تعدادی از بهترین هنرمندان رنگین پوست به نشانه اعتراض در هشتاد و هشتمین مراسم اسکار شرکت نکردند. ایناریتو برای به دست آوردن این جایزه رقابت سختی را داشت و اشخاصی مانند تام مک‌کارتی برای فیلم اسپات‌لایت، لنی آبراهامسون برای فیلم اتاق، جورج میلر برای فیلم مکس دیوانه و آدام مک‌کی برای فیلم رکود بزرگ از جمله رقیبان وی به حساب می‌آمدند اما در چشم داوران آکادمی، فیلم حماسی - انتقامی بازگشته، لیاقت بیشتری برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی داشت. سال گذشته نیز وی برای فیلم بردمن این جایزه را برده بود.

نظر شما درباره جایزه بهترین کارگردان اسکار 2016 چیست؟

[alert variation="alert-warning"]شما می‌توانید برای مطلع شدن از آخرین اخبار اسکار 2016، به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید.[/alert]

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده