// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

فیل اسپنسر: مایکروسافت برای رفع نقص‌های پلتفرم ویندوز 10 برنامه‌هایی دارد

یکی از اهدافی که مایکروسافت با ارائه ویندوز 10 در جهت تحقق آن گام برمی‌دارد ایجاد سیستم  اختصاصی و یکپارچه بین رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان است. حال فیل اسپنسر، ريیس بخش ایکس‌باکس از تلاش مایکروسافت در جهت رفع نقص‌های این سیستم گفته است. با زومجی همراه باشید.

با ارائه اپلیکیشن های یونیورسال ویندوز 10 بر روی ایکس‌باکس وان و بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان از جمله Quantum Break بر روی رایانه‌های شخصی، گیمرها بیش‌ از پیش شاهد یکپارچی بین این سیستم عامل و کنسول نسل هشتم مایکروسافت هستند. اما این سیستم بدون نقص و اشکال نیست. از جمله این اشکالات می‌توان به اجرای بازی‌های دانلود شده از فروشگاه مجازی تنها بر روی ویندوز 10، عدم پشتیبانی از تکنولوژی‌های SLI و CrossFire، روشن بودن دائمی VSync، اجرای همیشگی بازی‌ها در حالت Borderless Fullscreen Mode و عدم پشتیبانی از ماد اشاره کرد. وب‌سایت How To Geek در مقاله‌ای تحت عنوان «چرا نباید بازی Rise of the Tomb Raider (یا هیچ بازی دیگری) را از فروشگاه مجازی ویندوز 10 خریداری کنید» به بررسی مشکلات و نقص‌های سیستم یکپارچه کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 پرداخته است. دو روز قبل یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به مقاله وب‌سایت How To Geek در صفحه شخصی فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس چنین نوشت:

آیا قصد رفع مشکلات و نقص‌ها را دارید؟ بسیاری از این محدودیت‌ها جزء نیازها و ویژگی‌های اساسی و پایه هستند.

با فاصله یک روز، فیل اسپنسر به این کاربر پاسخ داد:

ما نسبت به لیست‌های مشابه که شامل ویژگی‌های درخواستی گیمرهای رایانه‌های شخصی هستند، آگاه هستیم. ما از بازخوردهای شما تشکر می‌کنیم و برنامه‌هایی برای بهبود این سیستم داریم.

این اولین بار نیست که فیل اسپنسر به تلاش مایکروسافت در جهت رفع‌ کاستی‌های پلتفرم ویندوز اذعان می‌کند. وی سال گذشته اعلام کرد که مایکروسافت به طور کامل به ارائه بازی‌های ویدیویی بر روی رایانه‌های شخصی متعهد نبوده است. اما به اعتقاد او این رویکرد در حال تغییر است. اسپنسر اضافه کرد:

می‌توانم بگویم که تاکنون تیم ما تا این اندازه برای بهبود ویندوز به نفع بازی‌سازان و گیمرها تلاش نکرده است و منظور ما تمامی گیمرها صرف نظر از فروشگاه یا دستگاه است.

فیل اسپنسر در پاسخ به افراد ناراضی نسبت به عرضه  بازی Quantum Break بر روی رایانه‌های شخصی نیز گفت:

عموم مردم لازم است که بدانند ایکس‌باکس اولویت اول و تعهد بزرگ ما است. اجازه ندهید که عرضه بازی بر روی ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان در یک روز، دیدگاه شما در قبال اهمیت کنسول یا تعهد ما نسبت به نوآوری بر روی کنسول‌ها را تغییر دهد.

لازم به ذکر است که ماه آینده کمپانی مایکروسافت در کنفرانس بازی‌سازان سان‌فرانسیسکو جلسه‌ای تحت عنوان «آینده توسعه بازی‌های ایکس‌باکس بر روی ویندوز» برگزار خواهد کرد. همچنین این کمپانی جلسه دیگری به نام «بازی‌سازی بر روی ویندوز، موفقیت‌ها و فرصت‌ها» با میزبانی کریس کارلا، مدیر ID@Xbox را نیز برگزار خواهد کرد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده