نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

الکترونیک آرتز از ثبت علامت تجاری «Ghost» منصرف شد

اوایل ماه جاری میلادی، کمپانی یوبی‌سافت به اقدام الکترونیک آرتز برای ثبت نام تجاری Ghost اعتراض کرد و حال به نظر می‌رسد که این اعتراض نتیجه داده و کمپانی Electronic Arts از ثبت این نام تجاری منصرف شده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

چندی پیش بود مطلع شدیم که کمپانی EA قصد دارد نام تجاری Ghost را در دفتر ثبت پتنت و علامات تجاری ایالات متحده به ثبت برساند و اوایل ماه جاری نیز کمپانی Ubisoft نسبت به این اقدام الکترونیک آرتز شکایت کرد و دلیل خود را برای طرح این شکایت، مشکلات احتمالی‌ای اعلام کرد که ثبت این نام ممکن بود برای مجموعه Tom Clancy: Ghost Recon به وجود آورد. با توجه به مدارکی که اخیرا منتشر شده، به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز تصمیم گرفته که از ثبت کردن این نام صرفنظر کند.

با این حال مشخص نیست که دلیل اصلی این کمپانی برای ثبت نام Ghost چه بوده است اما در پرونده‌ای که الکترونیک آرتز برای دفتر ثبت علامات تجاری ایالات متحده فرستاده بود، بخش‌های «سرویس‌های سرگرمی» و «نرم‌افزار بازی کامپیوتری» دیده می‌شد و به نظر می‌رسد که EA قصد داشته که بازی جدیدی از یکی از مجموعه‌های قدیمی یا جدید خود عرضه کند. به هر حال هرچه باشد، به نظر می‌رسد اعضای کمپانی الکترونیک آرتز باید نام جدیدی برای محصول خود انتخاب کنند.

این اولین باری نیست که کمپانی‌های بزرگ بازیسازی بر سر ثبت نام‌های تجاری دچار مشکل می‌شوند. در سال ۲۰۱۱، بتسدا، سازنده مجموعه The Elder Scrolls از کمپانی موجانگ به دلیل درخواست ثبت نام تجاری Scrolls به دادگاه شکایت کرد. در سال ۲۰۱۴ نیز استودیو کینگ، سازنده بازی فوق‌العاده محبوب Candy Crush در یک اقدام بسیار عجیب قصد داشت که کلمه Candy (آبنبات) را برای خود به ثبت برساند که البته با شکست مواجه شد!

نظر شما درباره این اقدام EA چیست؟‌ به نظر شما این کمپانی به چه دلیل قصد داشته که این نام تجاری را به ثبت برساند؟

منبع: Game Informer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده