نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

گرافیک بازی Counter Strike: Global Offensive دچار بهبود کلی شده است

همزمان با عرضه بروزرسانی حجیم اخیر بازی Counter Strike: Global Offensive، بازی محبوب استودیو ولو دچار تغییرات گرافیکی کلی شده است. برای اطلااع از جزییات این تغییرات با زومجی همراه باشید.

بازی Counter Strike: Global Offensive یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر استیم است که همواره در رتبه‌های بالای تعداد بازیکنان همزمان این پلتفرم حضور دارد. کمپانی Valve چندی پیش یک بروزرسانی حجیم برای این بازی با نام Wildfire عرضه کرد که علاوه بر بهبود‌ها و ویژگی‌های جدیدی مثل تغییرات در نقشه De-Nuke، گرافیک بازی را دستخوش تغییراتی کرده است که ظاهر بهتری به این شوتر اول شخص می‌دهد.

بهبود‌های گرافیکی بازی، شامل تغییراتی در تکنیک‌های سایه‌زنی و نورپردازی است. برای مثال افکت‌های انعکاس نور از اجسام بسیار زیبا‌تر شده که برای درک بهتر می‌توانید تصویر زیر را مشاهده کنید:

تغییرات گرافیکی کانتر استرایک

یا به عنوان مثالی دیگر، تصویر زیر انعکاس زیبای ستون‌های رنگی را در سطح آب نشان می‌دهد:

Counter Strike GO 2

همچنین دو تصویر مقایسه‌ای زیر هم صحنه‌ای را با بدون استفاده از تکنیک‌های نورپردازی جدید (سمت چپ) و با استفاده از آن‌ها (سمت راست) نشان می‌دهند:

البته باید درنظر داشت که این تغییرات خیلی هم باعث بهبود گرافیکی بازی نمی‌شوند و فقط شاهد برخی افکت‌های بصری بهتر هستیم. به‌علاوه همین افکت‌ها هم قرار نیست به تمامی نقشه‌های قبلی بازی اعمال شوند و فقط به بخش ساخت نقشه بازی اضافه شده‌اند تا علاقه‌مندان در ساخت نقشه‌های جدید از آن‌ها استفاده کنند.

همچنین از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر تغییر موتور گرافیکی بازی به گوش می‌رسد؛ Counter Strike: Global Offensive با موتور گرافیکی سورس یک (Source 1) ساخته شده و ولو چند وقتی است که نسخه دوم این موتورگرافیکی را عرضه کرده و حتی گرافیک بازی Dota 2 را هم با استفاده از آن مجددا طراحی کرده است. به همین دلیل احتمال داده می‌شود که گرافیک بازی کانتر استرایک نیز توسط این موتور بازسازی شود. البته ولو هنوز اظهار نظری رسمی در این مورد ارائه نکرده است.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده