نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

سناتور آمریکایی مخالف خشونت بازی های ویدیویی به ۵ سال حبس محکوم شد!

لیلاند یی، سناتور پیشین ایالت کالیفرنیا آمریکا که زمانی قصد داشت مجوز انتشار بازی‌های خشن را باطل کند، خود به دلیل ارتکاب جرم‌های مختلف مانند قاچاق اسلحه به پنج سال حبس محکوم شده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

Liland Yee، یکی از سیاست‌مداران سابق آمریکا است که پیوند جالبی بین وی و بازی‌های ویدیویی است؛ چرا که یی در سال ۲۰۱۱ سعی در اجرای طراحی داشت تا مانع از انتشار بازی‌های ویدیویی خشن و فروش آن‌ها به کودکان شود که این طرح توسط دادگاه ملی آمریکا رد شد. البته وی سپس نظریه دیگری هم مبنی بر ارتباط بین خشونت در دنیای واقعی و دنیای بازی مطرح کرد که تا حدودی هم مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

با این حال در سال ۲۰۱۴، طی عملیاتی که توسط نیرو‌های FBI انجام شد، یی به همراه ۲۵ نفر دیگر به دلیل شرکت داشتن در تجارت‌های غیرقانونی دستگیر شدند و اخیرا دادگاه وی را ابتدا به ۲۰ سال حبس و پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار دلار محکوم کرد که پس از درخواست بازبینی در رای، این حکم به پنج سال حبس کاهش پیدا کرد.

البته جرایم این سناتور سابق فقط محدود به تجارت غیر‌قانونی نمی‌شود و در پرونده وی مواردی مثل قاچاق غیر‌قانونی اسلحه، اخاذی همراه با خشونت و چند مورد دیگر هم دیده می‌شوند. به هر حال انجام چنین اعمالی؛ آن هم توسط کسی که مخالف خشونت بازی‌های ویدیویی بود، کمی عجیب به نظر می‌رسد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده