نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

شایعه: انویدیا طی رویدادی در فروردین از اولین کارت گرافیکی پاسکال خود رونمایی می‌ کند

انویدیا مدتی است که در حال کار بر روی کارت‌های گرافیکی پاسکال است و شایعات خبر می‌دهند که احتمالا طی کنفرانس فناوری‌های کارت گرافیک (GTC) که ماه آینده برگزار می‌شود، شاهد رونمایی رسمی آن‌ها از اولین کارت گرافیک این خانواده خواهیم بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

به هر حال سال جدید برابر است با رشد گرافیکی بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی و در این میان نیاز به قدرت پردازشی بیشتر یک مسئله غیرقابل انکار است. از این رو دو غول ساخت کارت‌های گرافیکی یعنی AMD و Nvidia بدون شک برنامه‌های زیادی برای سال ۲۰۱۶ دارند تا هم محصولاتی عالی عرضه کنند و هم از لحاظ رقابتی، شرایط سختی برای دیگری ایجاد کنند. یکی از بزرگترین رویداد‌های فناوری، همایش فناوری‌های کارت گرافیک (GTC) است که ۵ آوریل (۱۷ فروردین) کمپانی انویدیا در آن حضور خواهد داشت و قرار است جن سون هوانگ، مدیرعامل این کمپانی، گزارشی از برنامه‌های خود را به حضار ارائه دهد.

حال یکی از منابع داخلی مرتبط با انویدیا، در مصاحبه با سایت Wccftech، اعلام کرده که انویدیا در جریان این همایش اولین کارت گرافیکی از خانواده Pascal را معرفی خواهد کرد. مدلی که یک نسخه نهایی از این کارت خواهد بود و حتی عملکرد آن هم به شکل عملی مشخص می‌شود. به‌علاوه چیپ‌های موبایل خانواده پاسکال احتمالا از ماه ژوئن (اواسط خرداد ۹۵) وارد بازار شده و بر روی تعدادی از لپ تاپ‌ها استفاده خواهند شد.

انویدیا معماری پاسکال را اولین بار در جریان همایش GTC سال گذشته معرفی کرد و حال با گذشت یک سال احتمالا شاهد معرفی اولین کارت گرافیکی مبتنی بر این معماری خواهیم بود.

منبع: Kitguru


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده