// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

تماشا کنید: نگاه نزدیک زومجی به هدست واقعیت مجازی وایو اچ تی سی

وایو اچ‌تی‌سی، یکی از مدعیان بزرگ عرصه‌ی واقعیت مجازی است که دو کمپانی اچ‌تی‌سی و ولو روی آن حساب ویژه‌ای باز کردند. طرح کامل این هدست که سال جاری میلادی عرضه می‌شود در نمایشگاه MWC 2016 بارسلون به نمایش داده شد و فرصتی بود تا بتوانیم نگاهی به آن بیاندازیم.

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو که حاصل همکاری اچ‌تی‌سی، غول تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و کمپانی ولو، مالک شبکه عظیم استیم و تولیدکننده بازی‌های مشهور Half-Life است، سال گذشته در جریان کنگره جهانی موبایل بارسلون MWC 2015 رونمایی شده بود و تنها چند ماه دیگر می‌توانیم اقدام به خریداری آن کنیم.

پیش فروش اچ‌تی‌سی وایو از ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند ۹۴) آغاز خواهد شد و از اواسط فروردین ۹۵ با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

هدست واقعیت مجازی ۷۹۹ دلاری اچ‌تی‌سی وایو به غیر از خود هدست، شامل دو کنترلر ویژه بی‌سیم برای  هر دو دست، دو دوربین مخصوص نصب روی دیوار یا سقف برای تشخیص مکان کاربر و یک هاب برای جمع‌آوری اطلاعات و ارسال به پی‌سی خواهد بود.

علاوه بر موارد گفته شده، به همراه هدست دو بازی Job Simulator (شبیه‌ساز شغل!) و Fantastic Contraption خواهد بود. همانطور که مشاهده می‌کنید، موارد و وسایلی که همراه هدست وایو به کاربر داده می‌شود، نسبت به آکیولس ریفت ۶۰۰ دلاری و صد البته هیجان‌انگیزتر هستند که طبیعتا قیمت آن را هم ۲۰۰ دلار بیشتر از رقیب خود کرده است.

یکی پیشرفت‌های عظیمی که اچ‌تی‌سی در هدست واقعیت مجازی خود داشته، اتصالات بی‌سیم کنترلرها و دوربین‌ها است. برخلاف دیگر هدست‌های واقعیت مجازی، کنترلرهای حرکتی به صورت بی‌سیم در اختیارتان است و دوربین‌های تشخیص مکان هم به صورت بی‌سیم بر روی دیوار قرار داده می‌شوند که خیالتان را از هر جهتی راحت می‌کند. همچنین هدست وایو دارای میکروفون برای تشخیص صدا است و ارگونومی آن به شکلی طراحی شده که کمترین فشار را روی سر وارد کند و کاربر بتواند از آن به راحتی و آسودگی استفاده کند.

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

تهیه شده در زومیت و زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده