نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵

فروش بیشتر نسخه دیجیتالی Fallout 4 نسبت به نسخه فیزیکی در روز اول عرضه

تاد هاوارد، سازنده بازی Fallout 4، اعلام کرده که نسخه دیجیتالی این بازی در روز  نخست عرضه، فروش به مراتب بهتری نسبت به نسخه فیزیکی داشته است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازار بازی‌های ویدیویی کم‌کم از آن شکل قدیمی خود فاصله گرفته و گیمر‌ها ترجیح می‌دهند تا به جای رفتن به فروشگاه‌ها و خرید نسخه فیزیکی بازی‌ها، نسخه‌های دیجیتالی را به راحتی از طریق فروشگاه‌های آنلاین خریداری و دانلود کنند. یکی از بازی‌های محبوب سال ۲۰۱۵ فال‌اوت ۴ ساخته کمپانی بتسدا بود و این مسئله در مورد فروش آن هم صدق می‌کند و اخیرا تاد هاوارد، سازنده بازی، طی مصاحبه‌ای که با سایت گیم‌اینفورمر داشته، این موضوع را تایید کرده است:

یکی از اتفاقات جالب در مورد فروش Fallout 4، فروش بیشتر نسخه دیجیتالی نسبت به نسخه فیزیکی در روز اول عرضه بازی بود. این یک تغییر بزرگ در دنیای بازی‌های ویدیویی است.

البته هاوارد اشاره‌ای به آمار دقیق فروش بازی یا تفاوت آماری بین فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی نکرده است، با این حال بتسدا در زمان عرضه بازی اعلام کرده بود که در روز نخست، ۱۲ میلیون نسخه فیزیکی از بازی را برای خرده فروشان سراسر جهان ارسال کرده است که این نسخه‌ها فروشی معادل ۷۵۰ میلیون دلار را عاید Bethesda کرده‌اند. این کمپانی همچنین اعلام کرده بود که میزان فروش بازی یک رکورد جدید برای کمپانی محسوب می‌شود و این مسئله نه فقط در قالب نسخه‌های فیزیکی، که بر اساس فروش بالای نسخه‌های دیجیتالی بازی در فروشگاه‌های مخصوص ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی رخ داده است. همچنین میزان فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی در سه روز نخست عرضه آن معادل ۱/۸ میلیون نسخه برآورد شده بود.

نظر خود را در مورد صحبت‌های هاوارد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده