نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

مایکل پچر: پلی استیشن VR با قیمت ۵۰۰ دلاری می تواند فاتح بازار واقعیت مجازی باشد

مایکل پچر، تحلیل‌گر نام آشنای دنیای بازی‌های ویدیویی، اعلام کرده که هدست واقعیت مجازی PlayStation VR در صورت داشتن قیمت ۵۰۰ دلاری می‌تواند فروش بیشتری نسبت به Oculus Rift یا HTC Vive داشته باشد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

این روز‌ها حسابی بازار بحث هدست‌های واقعیت مجازی داغ است و همین چند روز پیش کمپانی اچ‌تی‌سی قیمت هدست وایو خود را معادل ۸۰۰ دلار اعلام کرد و پیش از آن هم کمپانی آکیولس قیمت ۶۰۰ دلاری را برای هدست آکیولس ریفت اعلام کرده بود. با این حال سونی هنوز خبری رسمی در مورد قیمت هدست پلی‌استیشن وی‌آر منتشر نکرده و شاهد گمانه‌زنی کارشناس‌های مختلف در این مورد هستیم. یکی از این افراد، مایکل پچر است که از مشهور‌ترین تحلیل‌گران دنیای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود و چندی پیش هم اعلام کرده بود که قیمت هدست سونی بیش از ۳۰۰ دلار خواهد بود.

حال پچر در جدید‌ترین اظهار نظر خود و پس از مشخص شدن قیمت هدست وایو، نظریه زیر را اعلام کرده است:

من با دیدن برچسب قیمت ۸۰۰ دلاری هدست Vive واقعا متعجب شدم؛ با این قیمت بدون شک آکیولس برنده نبرد هدست‌های واقعیت مجازی پی‌سی خواهد بود. به‌علاوه در مورد هدست پلی‌استیشن VR، حال سونی با مشخص شدن قیمت هدست‌های دیگر، این شانس را دارد تا با تعیین قیمتی رقابتی، محصول خود را به موفق‌ترین در بین هدست‌های واقعیت مجازی تبدیل کند. مثلا اگر این کمپانی قیمت هدست خود را ۵۰۰ دلار تعیین کند، به خوبی می‌تواند از جامعه کاربری ۳۶ میلیونی دارندگان پلی‌استیشن 4 استفاده و محصول خود را به یک هدست پرفروش تبدیل کند.

به هر حال هدست پلی‌استیشن وی‌آر در نیمه اول سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و باید انتظار اعلام قیمت رسمی آن را در آینده نزدیک داشته باشیم. البته چندی پیش شایعه‌ای مطرح شد که براساس آن عرضه هدست سونی تا پاییز سال آینده تاخیر خورده است که کمپانی ژاپنی بلافاصله این مسئله را تکذیب کرد.

نظرات خود را در مورد صحبت‌های پچر با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده