نویسنده: میثم علی حسنی
// سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

آشنایی با تیم‌ های حاضر در مسابقات شانگهای - Evil Geniuses

کمتر از سه روز به آغاز مسابقات زمستانی شانگهای بازی Dota 2 مانده است و نوبتی هم باشد باید به سراغ قهرمان The International 5 یعنی تیم Evil Geniuses برویم. با زومجی همراه باشید.

Evil Geniuses از آن مجموعه‌هایی است که سال‌ها در عرصه بازی Dota 2 فعالیت داشت و تلاش کرد تا توانست به جایگاه کنونی خود دست یابد. این تیم از ترکیبی قدرتمند، با تجربه، آینده دار و هماهنگ تشکیل شده که بدون شک دلیل موفقیت‌های پیاپی آن‌ها همین نکات ذکر شده است. بعد از قهرمانی در TI5 هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد EG در تصمیمی جنجالی یکی از بازیکنان خود را اخراج کند. Aui-2000 در عین ناباوری به دلیل عدم تلاش برای هماهنگی با دیگر بازیکنان این تیم را ترک کرد و بلافاصله بازیکن سابق آن‌ها آرتور ‘Arteezy’ بابائو به جای خود بازگشت.

EG-dota-2-Zoomg

ترکیب تیم Evil Geniuses:

Canada آرتور ‘Arteezy’بابائو
Pakistan سید ‘Suma1L’ حسن
United States ساهیلUNiVeRsE’ آرورا
United States کلینتون ‘Fear’ لومیس
United States پیتر ‘ppd’ دگر

روش بازی تیم EG واقعا انعطاف پذیری فوق العاده‌ای دارد و ترکیب این تیم می‌تواند هر نوع تاکتیکی را که توسط PPD، کاپیتان آن‌ها، اتخاذ شود اجرا کنند. Arteezy و Suma1l در بین تیم‌ها و بازیکنان Dota 2 جز بهترین‌های پست خود شناخته می‌شوند و توانایی بی‌بدیلی در فارمینگ سریع و به دست گرفتن کنترل بازی از همان لحظات اولیه شروع رقابت را دارند. این توانایی کنترل بازی از همان دقایق ابتدایی به لطف بازی زیبای Fear و UNiVeRsE در پست‌های ساپورت و Offlaner با انواع هیرو‌ها و حمایت همه جانبه آن‌ها به خوبی جواب خود را در مسابقات پس داده است. البته PPD کاپیتان و بازیکن پست پنج EG با تجربه بالا، پیک و بن‌های عالی و بازی بدون نقصش یکی از مهمترین دلایل قدرت و هماهنگی EG و برگ برنده این تیم به شمار می‌رود.

نتایج کسب شده توسط Evil Geniuses بعد از مسابقات فرانکفورت:

مکان سوم: Frankfurt Major
قهرمان: The Summit 4
مکان دوم: StarLadder i-League Season 4
مکان دوم: MarsTV Dota 2 League 2015
قهرمان: Captains Draft 3.0

آمار پیک و پیروزی تیم Evil Geniuses در نسخه 6.86 نقشه بازی:

Arteezy:

Lone Druid /8 games /62.5% winrate

Morphling /3 games /66.7% winrate

Sven /3 games /33% winrate

Suma1L:

Invoker /9 games /55.6% winrate

Lina /6 games /66.7% winrate

Batrider /6 games /66.7% winrate

UNiVeRsE:

Faceless Void /7 games /85.7% winrate

Batrider /5 games /40% winrate

Dark Seer /4 games /25% winrate

Fear:

Enigma /6 games /66.7% winrate

Earth Spirit /6 games /83.3% winrate

Witch Doctor /3 games /33.3% winrate

ppd:

Vengeful Spirit /8 games /62.5% winrate

Dazzle /6 games /50% winrate

Witch Doctor /4 games /50% winrate

با نگاهی به پیک‌های این تیم در نسخه 6.86 نقشه بازی نمی‌توان به درستی در مورد تاکتیک‌ها یا نقشه آنان نتیجه‌گیری کرد. در بعضی از مواقع شاهد حرکات نامتعارفی مثل انتخاب Lone Druid برای Arteezy هستیم که با توجه به نقش او در بازی نیاز به فارم و مدت زمان زیادی برای موثر بودن در مبارزات بازی دارد یا پیک هیرو Batrider برای Suma1L و UNiVeRsE با دو نقش کاملا مجزا، هر چند بازیکن Mid این تیم موفق‌تر با این قهرمان عمل کرده است. اما در مورد UNiVeRsE نیز یک آمار جالب وجود دارد و او توانسته موفقیت عالی با هیرو Void برای تیم خود کسب کند. عملکرد درخشان او با این هیرو در حالی رخ داده که با تغییرات اسکیل دوم این قهرمان بسیاری از بازیکنان Icefrog را مورد انتقاد قرار دادند، ولی مشخص است این بازیکن توانسته از توانایی جدید این هیرو به نحو احسن استفاده کند، البته با تغییرات جدید در صورت افزایش سطح توانایی Time Walk این قهرمان کشتن او بسیار سخت می‌شود که در درگیری‌ها هم نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند. توانایی Fear نیز در بسیاری از مواقع به داد این تیم رسیده است و به خوبی با تجربه بالا خود در پست ساپورت، به بازیکنان هم تیمی خود یاری می‌رساند.

مطالب مرتبط

با تمام صحبت‌های بالا نباید این نکته را از یاد برد که ترکیب حال حاضر این تیم دست خوش تغییراتی شده که متفاوت از زمان قهرمانی آنان در مسابقات TI5 است، هر چند عملکرد فعلی آن‌ها و نتایج عالی کسب شده مسلما نشان می‌دهد این تیم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مسابقات شانگهای خواهد بود ولی از یاد نبریم که تیم‌هایی مثل Alliance‌ نیز هستند که می‌توانند در مسیر قهرمان شدن این تیم اختلال ایجاد کنند. در مرحله گروهی این رقابت EG با قرعه بسیار سختی روبه‌رو شده است و همراه تیم‌های Virtus.Pro و Liquid در یک جدول قرار دارد که در همین آغاز رقابت‌ها می‌تواند امتحان خوبی برای آزمایش قدرت آن‌ها باشد.

منبع: Gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده