// سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

فیلم Deadpool قرار بود برای رده سنی بالای ۱۳ سال ساخته شود

از اکران فیلم ددپول (Deadpool) با بازی رایان رینولدز چند روزی می‌گذرد و این فیلم توانسته فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد. به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه کارگردان فیلم به دلایل متعددی قصد داشته فیلم را برای رده سنی بالای ۱۳ سال بسازد. برای اطلاع از جزییات بیشتر با زومجی همراه شوید.

طبق آمار باکس آفیس، علی‌رغم فروش ۱۵۰ میلیون دلاری فیلم ددپول (Deadpool) در هفته‌ی اول اکران، حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که کمپانی ناشر این فیلم یعنی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox)، در ابتدا علاقه‌ای به ساخت این فیلم نداشته و از قبول آن امتناع می‌کرده است. هفته‌ی گذشته در مصاحبه‌ای که اینترتینمنت ویکلی  با تیم میلر، کارگردان فیلم  Deadpool داشته، وی به فرایند طولانی توسعه و ساخت این فیلم که با رایان رینولدز، بازیگر نقش اول، داشته اشاره کرد. بخشی از سخنان وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

من به طور میانگین هر ماه یک ایمیل برای کمپانی فاکس ارسال می‌کردم و از آنها می‌خواستم که به من بگویند برای ادامه‌ی ساخت این فیلم چگونه و با چه کسانی باید ارتباط و همکاری داشته باشم و همیشه پاسخی با این مضمون دریافت می‌کردم که فعلا وقت مناسبی برای این کار نیست و لطفا صبور باشد.

طبق گفته‌ی تیم میلر، قبل از ساخت این فیلم، کمپانی فاکس به شرط اینکه هزینه‌ی ساخت فیلم از ۵۰ میلیون دلار فراتر نرود، علاقه‌ی زیادی به همکاری داشته است. وی همچنین می‌گوید به مرور زمان اینطور به نظر می‌رسید که این پروژه قصد انجام شدن ندارد. شاید بتوان یکی از دلایل آن را عملکرد ناموفق فیلم فانوس سبز (Green Lantern) با بازی رایان رینولدز دانست که به نحوی باعث کاهش محبوبیت این بازیگر شد. همچنین لازم به ذکر است که فیلم Deadpool اولین فیلم میلر بوده و به نحوی ساخت این فیلم برای یک چنین کارگردانی که تجربه‌ی چشم‌گیری در این زمینه نداشته، انتخاب سنگین و چالش برانگیزی بود.

در این میان کمپانی فاکس نیز به دنبال منافع خود، سعی در اتخاذ تصمیمی به دور از ریسک بود

اما با تمام این اوصاف میلر از تصمیم خود پشیمان نبوده و با ارسال ایمیل‌های مکرر به کمپانی فاکس، قصد داشت به هر شکل ممکن آنان را متقاعد به ساخت این فیلم کند. به نحوی که حتی مجبور شد از تصمیم خود مبنی بر تعیین رده‌ی سنی بالای ۱۷ سال برای این فیلم که به گفته‌ خودش خیلی هم برای بدست آوردن آن زحمت کشیده بود، صرف نظر کند و به فاکس این امکان را بدهد تا فیلم را برای گروه بیشتری از مخاطبان تولید کند.

علی‌رغم پافشاری‌ میلر، وی باز هم با مخالفت فاکس مواجه شد. اما این‌بار بخت با وی یار بود. در طی مراسم کامیک کان سال ۲۰۱۴ که در شهر سن دیگو آمریکا برگزار شد، به نحوی نامشخص ویدیویی از تست اولیه‌ی فیلم در دسترس عموم قرار گرفت. طبق گفته‌ی میلر به اینترتینمنت ویکلی، هنگام لو رفتن این ویدیو، وی در سفر بوده و پس از شنیدن این خبر بلافاصله سفر خود را لغو و برای پیگیری این قضیه بازگشته است. این قضیه به نفع میلر و فیلمش شد، از آنجایی که با لو رفتن این ویدیو و انتشار آن در اینترنت، کمپانی فاکس ناگزیر برای ساخت این فیلم چراغ سبز نشان داد. تیم میلر و رایان رینولدز کماکان از دانستن اینکه چه کسی این ویدیو را منتشر کرده ابراز بی‌ اطلاعی می‌کنند. پیش از این در زومجی پیرامون این موضوع خواندید که اولین نقد‌های مربوط به فیلم Deadpool امیدوارکننده به نظر می‌رسد. همچنین در مطلبی دیگر تریلر زیبای فیلم Deadpool را نیز مشاهده کردید.

نظر شما در مورد این داستان پر فراز و نشیب تیم میلر برای کسب مجوز ساخت این فیلم چیست؟ شما نسبت به این فیلم چه دیدگاهی دارید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده