بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ اثر جدید یوبی‌سافت یعنی The Division است که ماه آینده عرضه خواهد شد. از این رو پیش‌نمایش مفصلی از این بازی در زومجی خواهیم داشت که تمامی اطلاعات آن جمع‌بندی می‌کند. با ما همراه باشید.

در روز‌های برگزاری مراسم E3 2013 بودیم و نوبت به کنفرانس یوبی‌سافت رسیده بود، نمایش‌هایی از Watchdogs، Assassin's Creed IV: Black Flag و Splinter Cell: Blacklist و معرفی دو IP کاملا جدید و کاملا آنلاین؛‌ The Division و The Crew. از بازی رانندگی جهان‌بازی یوبی‌سافت که بگذریم، می‌رسیم به یکی از بهترین نمایش‌های ارائه شده در مراسم E3 2013. اثری با نام The Division که از همان اولین صحنه معرفی‌اش توانست هوش از سر گیمر‌ها بپراند. نمایش هفت دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی که سربازی تنها را در دل شهری ویران شده با آب و هوایی برفی نشان می‌داد. سرباز سپس با چند نفر دیگر همراه می‌شود و باهم به ساختمانی حمله می‌کنند. سنگرگرفتن پشت ماشین پلیس و حرکت در راستای آن نشان می‌دهد که سرباز ما در ماشین را می‌بندد تا راحت‌تر به آن طرف ماشین برسد و دانه‌های برف که در اثر وزش باد درست عین واقعیت در محیط پخش می‌شوند، برخورد گلوله‌ها با شیشه ماشین‌ها باعث شکسته شدن شیشه‌ها به واقعی‌ترین شکل ممکن می‌شود و پس از آن هم سربازان ما سرخوش از پیروزی وارد ساختمانی می‌شوند که نورپردازی محیط آن دست کمی از واقعیت ندارد. The Division نام این بازی جدید یوبی‌سافت بود که نه یک، بلکه چند سر و گردن از تمام بازی‌های آن زمان زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسید. این IP جدید نقطه عطف نمایش یوبی‌سافت و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های E3 2013 در کنار اطلاعات جدید کنسول‌های نسل هشتمی بود. The Division اولین تصویر واقعی از چیزی را ارائه داد که در نسل هشتم انتظارش را داشتیم. حال بیش از سه سال از آن تاریخ گذشته و این بازی ۱۸ اسفند (۸ مارس) بالاخره پس از تاخیر‌های چندین و چند باره عرضه خواهد شد. پس با ما همراه باشید تا مروری بر تمامی ویژگی‌های این اثر بزرگ داشته باشیم.

دانلود ویدیو با کیفیت SD 360p | دانلود ویدیو با کیفیت HD 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p از شاتل‌لند

قبل از هر کاری، بهتر است سبک بازی The Division را بشناسیم. این بازی اول از همه پیشوند Tom Clancy را یدک می‌کشد که مشاهده آن ما را به یاد بازی‌هایی مثل Rainbow Six و Ghost Recon می‌اندازد. پس The Division هم در وهله اول اثری مشابه بازی‌های یادشده از نظر نوع اکشن‌ها خواهد بود و با یک اثر شوتر تاکتیکی روبرو هستیم. پس از آن نوبت به جهان باز بودن بازی می‌رسد که محیط وسیع شهر نیویورک و قسمت منهتن کاملا در اختیار شما است تا به دلخواه در آن حرکت کنید و دیگر سبکی که بازی از آن نشانه‌ای دارد، نقش آفرینی است که ساخت و شخصی‌سازی شخصیت، اهمیت بالای لوت کردن و از همه مهم‌تر کسب امتیاز‌های تجربه برای ارتقای شخصیت ویژگی‌های این سبک هستند. ذکر این نکته هم الزامی است که The Division برای اجرا همواره به اتصال آنلاین نیاز خواهد داشت؛ البته این بدین معنی نیست که نمی‌توانید به تنهایی هم بازی را تجربه کنید و در کنار امکان بازی Co-op چهار‌نفره می‌توان حتی به تنهایی هم بازی را تجربه کرد و مراحل آن را پشت سر گذاشت و فقط باید همواره به اینترنت وصل باشید. به‌علاوه امکان مبارزه با گیمر‌های دیگر هم در منطقه‌ای از بازی به نام Dark Zone وجود دارد که در ادامه مفصل آن را شرح خواهیم داد. پس در حالت کلی، The Division یک بازی شوتر و نقش‌آفرینی جهان‌باز و آنلاین است که به دلیل وجود مبارزه‌ها و تعاملات بین گیمری حتی می‌توان آن را MMO هم نامید.

ption id="attachment_105161" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division ویروس سریع‌تر از حد انتظار انتشار پیدا کرد و مقامات دولتی هم نتوانستند مانع از فروپاشی آمریکا شوند

سال ۲۰۰۱ دولت آمریکا پروژه‌ای به نام «زمستان تاریک» را اجرایی می‌کند که یک مانور به منظور سنجش میزان آمادگی نیرو‌ها برای مقابله با حملات شیمیایی احتمالی است. بر اساس این مانور پیش‌بینی شد که در صورت حمله شیمیایی و ویروسی به آمریکا، این کشور فقط چند روز دوام خواهد آورد و پس از آن کنترل اوضاع از دست دولت و مقامات خارج خواهد شد که نتیجه همگی آن‌ها به کشتار مردم ختم می‌شود. شش سال پس از آن مانور، در سال ۲۰۰۷ گروهی از دولت‌مردان تشکیلاتی سری به نام «Directive 51» شکل می‌دهند که هدف آن مقابله با حملات شیمیایی احتمالی است. سپس به روز ۲۳ نوامبر سال ۲۰۰۷ می‌رسیم، روز جمعه‌ای که روز پس از شکرگذاری است و به «جمعه سیاه» معروف است. روزی که مردم آمریکا آن را به خرید اختصاص می‌دهند و در سال ۲۰۰۷ رقمی که مردم در این روز خرج می‌کنند چیزی معادل ۹۰ میلیون دلار برآورد شده است.

|

خب شاید بگویید این توضیحات چه ربطی به بازی The Division دارند؟ ربط این موضوع به داستان بازی این است که تروریست‌ها با آگاهی از میزان پول خرج شده در این روز ویروسی را از طریق پول‌های رد و بدل شده منتشر می‌کنند که از طریق پوست جذب بدن انسان‌ها می‌شود و به این ترتیب خیلی زود مردم نیویورک اکثرا آلوده به این ویروس می‌شوند. فقط پنج روز زمان کافی است تا این ویروس در سراسر آمریکا منتشر شود و اوضاع به کلی از دست دولت خارج می‌شود. دقیقا به همان شکلی که در سال ۲۰۰۱ و طی پروژه «زمستان تاریک» پیش‌بینی شده بود، مقامات قادر به مقابله با این حملات شیمیایی نیستند و همه چیز خیلی زود به آشوب تبدیل می‌شود. حال نوبت به همان گروهی می‌رسد که از دل تشکیلات سری Directive 51 زاده شده و نامش The Division است. وظیفه این گروه محافظت از باقی مانده بشریت و جلوگیری از ویرانی کامل نیویورک است.

ption id="attachment_105166" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division گیمر در بازی عضو گروه The Division است؛ تشکیلاتی سری که به عنوان آخرین امید بشریت از آن‌ها یاد می‌شود

پس از ارائه این پیش‌زمینه داستانی، می‌دانیم که در این بازی نقش سرباز‌های گروه The Division را خواهیم داشت. در ابتدای بازی هر گیمر می‌تواند شخصیت دلخواه خود را ساخته و وارد بازی شود. شخصیتی که می‌توانید جنسیت و ظاهر وی را انتخاب کنید و بازی هم در این بین گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار خواهد داد. The Division همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، یک بازی تماما آنلاین است. البته بازی آنلاینی که شامل بخش داستانی هم هست و یک خط داستانی کامل را در اختیار گیمر‌ها قرار خواهد داد که می‌تواند آن را به تنهایی یا با همکاری چهار نفر از دوستان خود تجربه کنند. البته در بازی خبری از حالت Split Screen نیست و همکاری تیمی شما هم باید به شکل آنلاین باشد. مگنس جانسن، کارگردان بازی، چندی پیش در مورد دلایل نبود این حالت در بازی گفته بود:

[alert variation="alert-info"]

بازی‌هایی که از حالت Split Screen پشتیبانی می‌کنند معمولا دنباله رو روندی خطی هستند که گیمر‌ها را مجبور می‌کند تا با همکاری هم یک خط داستانی از پیش تعیین شده را دنبال کنند. ولی The Division یک بازی جهان‌باز است که آزادی عمل در آن حرف اول را می‌زند و گیمر باید قادر باشد تا در زمان دلخواه بین حالت‌های تک‌نفره و چند‌نفره سوییچ کند و به همین دلیل هم این بازی فاقد حالت Split Screen خواهد بود.[/alert]

ماموریت‌های بخش داستانی بازی، در مورد بازسازی مقر فرماندهی گروه The Division هستند. این مقر در حال حاضر حال و روز خوشی ندارد و سه شاخه مختلف آن که شاخه‌های پزشکی، امنیتی و فناوری هستند کاملا از کار افتاده است. در طی ماموریت‌های بازی گیمر افراد متخصصی را برای هر بخش آزاد می‌کند که حضور آن‌ها در پایگاه باعث بازسازی آن خواهد شد. سپس به مرور زمان باید با خرید ارتقا دهنده‌های هر بخش آن را تقویت کرد تا مقر فرماندهی روز به روز پیشرفت کند و در نتیجه گروه The Division بتواند بهتر از بازماندگان نیویورک محافظت کند.

البته گروه The Division و گیمر کار ساده‌ای برای نجات بازماندگان نیویورک آخرالزمانی نخواهند داشت. چرا که ویرانی‌های حاصل از انتشار ویروس، باعث شده تا چهار گروه مختلف از آدم بد‌ها (!) هم تشکیلات مختص به خود را در نیویورک سازمان‌دهی کنند که هر یک هدفی خاص دارند و در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

|

The Division Rioters

Rioters

Rioters یا شورشی‌ها افرادی هستند که با اعتقاد به قانون جنگل در خیابان‌های نیویورک حکمرانی می‌کنند. این گروه اعتقاد دارد تنها افرادی که قدرت‌مند هستند حق بقا دارند و به همین دلیل هم از هیچ شانسی برای کشتن مردم بی‌دفاع شهر و غارت اموال آن‌ها دریغ نمی‌کند. اعضای این گروه معمولا در دسته‌های چند‌نفره پرسه می‌زنند و ابتدایی‌ترین دشمنان گیمر در بازی محسوب می‌شوند. در کنار استفاده از سلاح‌های گرم، برخی از آن‌ها از سلاح‌های سردی مثل چوب بیسبال هم به عنوان سلاح استفاده می‌کنند.

پیش نمایش The Division

Rikers

دسته دوم از دشمنان «رایکر‌ها» هستند. این که چرا نام این گروه رایکرز است به گذشته آن‌ها و زمانی که در جزیره رایکر زندانی بودند برمی‌گردد. پس از انتشار ویروس و از بین رفتن تشکیلات دولتی، این افراد موفق به فرار از زندان می‌شوند و به همین دلیل نام این منطقه را به عنوان نام گروه خود انتخاب کرده‌اند. اعضای این گروه را دسته‌های مختلف خلافکارین تشکیل می‌دهد که البته همگی تحت فرماندهی واحد شخصی به نام لاره برت هستند و اعتقاد دارند که همکاری و همبستگی کلید اصلی موفقیت آن‌ها در این اوضاع خواهد بود. این گروه هم خود را حاکم مطلق خیابان‌های نیویورک می‌داند و هدف اصلی آن‌ها از بین برده بقایای نیرو‌های دولتی است که با نام Joint Task Force در بازی شناخته خواهند شد و بازماندگانی از آتش‌نشان‌ها، پزشک‌ها و پلیس‌ها هستند. گروه رایکرز به هر شخص یونیفرم پوشی رحم نخواهد کرد و راه شناسایی آن‌ها هم لباس‌های زندان و خالکوبی‌های یکسان است. این گروه به لطف فرماندهی خانم برت توانسته قدرت خوبی در نیویورک به دست بیاورد و نبرد با آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود.

پیش نمایش The Division

Cleaners

پس از انتشار ویروس دولت گروهی از تکنسین‌های فنی را در منطقه‌ای قرنطینه می‌کند تا از انتشار ویروس پیشگیری کند. با این حال این افراد با همکاری یکدیگر خیلی سریع از این منطقه خارج می‌شوند و پس از آن که متوجه می‌شوند به دلیل ویرانی‌های موجود کار خود را از دست داده‌اند، تصمیم می‌گیرند تا هر چیزی را که ممکن است حامل ویروس باشد از بین ببرند. اعضای این گروه را افراد تنومندی تشکیل می‌دهند که رهبری آن‌ها بر‌عهده جو فِرو است و با سلاح‌های آتش زنی که دارند متمایز می‌شوند. اعضای این گروه در همه جای شهر دیده می‌شوند و هرکسی را که آلوده به ویروس تشخصی دهند می‌سوزانند. نبرد با آن‌ها یکی از سخت‌ترین کار‌ها برای گیمر خواهد بود.

پیش نمایش The Division

Last Man Battalion

پس از انتشار ویروس، ثروتمندان وال استریتی گروهی مخصوص از سربازهای زبده را از سراسر جهان استخدام کردند تا از دارایی آن‌ها محافظت کنند. اما همه چیز آن‌قدر سریع از بین رفت که این گروه حتی فرصت نشان دادن عکس‌العمل را هم نداشت و به همین دلیل خیلی زود ماموریت خود را فراموش کرد. ولی این پایان کار گروه LMB در نیویورک نبود و آن‌ها تحت رهبری چازلر بلیس تصمیم می‌گیرند تا با تصرف کامل نیویورک، نظمی نوین در آن برپا کنند. این گروه ابتدا و پس از ورود به نیویورک، تحت فرماندهی نیرو‌های دولتی فعالیت می‌کرد که بعدا بلیس، مافوق خود را به قتل می‌رساند و شخصا فرمانده گروه می‌شود. این گروه هم به هیچ چیز و هیچ کسی رحم نمی‌کند و البته به دلیل داشتن تجهیزات نظامی و مهارت‌های بالای اعضای آن در مبارزه سرسخت‌ترین گروه بازی هم به شمار می‌رود که حتی از وجود نیرو‌های زبده‌ای مثل تک تیرانداز‌ها هم بهره می‌برد.

ption id="attachment_105169" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division مبارزات بازی کاملا مبتنی بر سنگرگیری خواهند بود و نبرد بدون برنامه‌ریزی نتیجه‌ای جز شکست ندارد

مبارزه با گروه‌های ذکر شده بخش مهمی از مراحل داستانی بازی The Division را شکل می‌دهد. چندی پیش جولیان گرایتلی، یکی از سازندگان بازی، در مورد مراحل داستانی بازی گفته بود:

[alert variation="alert-info"]

گیمر در اصل با سه خط داستانی مختلف در بازی The Division روبرو خواهد شد. ویروس منتشر شده در سطح شهر نیویورک و رخداد‌های مرتبط با آن، مبارزه با دسته‌های مختلف دشمنان و در پایان هم تلاش برای بازسازی تشکیلات گروه The Division و در نتیجه برگرداندن نیویورک به روز‌های خوب. در کل داستان بازی همانند یک پازل است که هریک از موارد ذکر شده قطعه‌ای از آن هستند و اتصال صحیح آن‌ها به یکدیگر داستان کلی بازی را شکل خواهد داد.[/alert]

یکی از ویژگی‌های که ما را به The Division امیدوار می‌کند، همین بخش داستانی بازی است که در کم‌تر اثر آنلاین دیگری شاهد داستانی اینچینی غنی بودیم و در صورتی که این بخش به خوبی پرداخته شود، یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت بازی The Division خواهد بود. البته یوبی‌سافت در این بازی از یک شیوه جذاب هم برای روایت داستان استفاده کرده که Echo نام دارد. در این حالت گیمر می‌تواند با فعال کردن گزینه‌ای، اتفاقاتی که در زمان شیوع ویروس در آن منطقه رخ داده را مشاهده کند و از داستان پیش از وقایع بازی هم آگاه شود.

خب حالا زمان آن رسیده که بدانیم شما به عنوان یک گیمر با چه گیم‌پلی در بازی روبرو خواهید شد. چندی پیش نسخه بتا محدود بازی عرضه شد و من هم این شانس را داشتم تا ساعاتی آن را تجربه کنم. بازی در همان دقیقه اول به شما اعلام می‌کند که من یک اثر شوتر تاکتیکی مبتنی بر سنگر‌گیری هستم. پس لطفا بدون برنامه‌ریزی وارد میدان نشو که نتیجه آن مرگ خواهد بود! بله The Division هم دقیقا مثل دیگر بازی‌هایی که پیشوند تام کلسنی را یدک می‌کشند یک شوتر تاکتیکی است که باید با برنامه‌ریزی و سنگرگیری پیشروی کنید. در این بین تجهیزات مختلفی در اختیار شما قرار دارند. سه اسلحه که شامل دو اسلحه اصلی و یک کلت کمری می‌شود در کنار انواع و اقسام نارنجک‌ها از فلش بنگ گرفته تا نارنجک‌های ردیاب و انفجاری، توپ خانه شما را برای مقابله با دشمنان تشکیل می‌دهند. در حین سنگرگیری‌ها امکان شلیک کورکورانه یا دقیق وجود دارد که حالت دوم شانس تیر خوردن شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

ption id="attachment_105171" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division تمامی سلاح‌های بازی قابل شخصی‌سازی هستند و می‌توانند با نصب ماد‌های مختلف عملکرد آن‌ها را بهبود داد

حالا که به سلاح‌های بازی اشاره کردیم، بد نیست بدانیم که هر سلاحی در بازی قابلیت شخصی‌سازی و نصب ماد را دارد. این ماد‌ها با وصل شدن به قسمت‌های مختلف اسلحه باعث می‌شوند تا ویژگی‌های آن تغییر کند. مثلا اتصال صدا خفه‌کن باعث می‌شود تا اسلحه شما برای مخفی‌کاری مناسب باشد یا می‌توان ظرفیت خشاب را افزایش داد تا در عین مبارزات کم‌تر نیاز به بارگذاری اسلحه داشته باشید. علاوه بر سلاح، شخصیت شما از زره‌های مختلفی هم استفاده خواهد کرد که قدرت دفاعی وی را در برابر دشمنان افزایش می‌دهند و همچنین می‌توان با استفاده از آیتم‌هایی مثل ژاکت یا کلاه ظاهر و پوشش شخصیت را هم در بازی تغییر داد.

یکی از مواردی که در گیم‌پلی بازی انتظارش را داریم، هوش مصنوعی بالا دشمنان است. در تریلر‌های منتشر شده از گیم‌پلی بازی تا به امروز و همچنین در نسخه بتا، دشمنان هوش مصنوعی عالی دارند که دقیقا حس مبارزه با یک دشمن واقعی را به گیمر می‌دهد. برای مثال در نسخه بتا زمانی که با نیرو‌های گروه «شورشی‌ها» مبارزه می‌کردیم، تعدادی از آن‌ها با تغییر مداوم در بین سنگر‌ها باعث می‌شدند تا خارج شدن از سنگر سخت شود و این فرصتی برای سرباز‌های سلاح سرد به دست آن‌ها ایجاد می‌کرد تا با نزدیک شدن به گیمر وی را بکشند. شاید به همین دلیل هم باشد که سازندگان بر روی همکاری تیمی تاکید دارند و لذت اصلی از مراحل The Division زمانی حاصل می‌شود که آن را همراه با دوستان‌تان تجربه کنید.

البته در حالت همکاری تیمی، خبری از کلاس‌های دیگر بازی‌های MMO نیست و این Skill‌ها، Perk‌ها و Talent‌های هر گیمر است که وی را برای کاری مخصوص آماده می‌کند. برای مثال فعال کردن یک Skill مخصوص باعث می‌شود تا شخصیت شما بتواند یک مسلسل خودکار را در میدان نبرد قرار دهد که به صورت هوشمند دشمنان را هدف قرار می‌دهد و در نتیجه این فرد به یک پشتیبان خوب تبدیل می‌شود. یا ممکن است گیمر دیگری سطح سلامتی خود را به خوبی ارتقا داده باشد که در نتیجه آن وی به یک نیروی به درد بخور در مبارزه‌های نزدیک تبدیل می‌شود و شخصی هم که Skill کمک‌های اولیه را ارتقا داده باشد، نقش طبیب یا هیلر را بازی می‌کند و می‌تواند سلامت دیگر نیرو‌ها را در حین نبرد برگرداند. هر گیمر می‌تواند در آن واحد دو Skill فعال داشته باشد و می‌توان با مراجعه به صفحه Skill‌ها موارد فعال را انتخاب کرد. عاملی که می‌توان پیش‌بینی کرد، اهمیت بسیار بالای همکاری در نبرد‌های بازی خواهد بود و در این بین داشتن تیمی هماهنگ اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند. چرا که دشمنان هم تیمی هماهنگ دارند که به خوبی از یکدیگر حمایت خواهند کرد و مخصوصا در مبارزه با گروه‌های سرسخت‌تر مثل Cleaner‌ها یا Last Man Battalion این هماهنگی و داشتن برنامه کاملا ضروری است. به‌علاوه ابتدا قرار بود برای بازی یک برنامه مخصوص موبایل هم عرضه شود که یکی از اعضای گروه می‌توانست با استفاده از آن یک روبات پروازی را کنترل کند و از این طریق از هم تیمی‌های خود حمایت و دشمنان را از بین ببرد. ولی در جریان E3 2015 یوبی‌سافت اعلام کرد که ساخت این برنامه منتفی است و دلیل آن هم برهم زدن تعادل بازی اعلام شد. به‌علاوه The Division به گیمر اجازه می‌دهد که در آن واحد چهار شخصیت مجزا در بازی بسازد (که پیشرفت‌های هریک به دیگری قابل انتقال نیست) و به اقتضای سبک بازی خود هریک را در شاخه‌ای توسعه دهد و نقشی متفاوت را در تیم ایفا کند.

پیش نمایش The Division

در ابتدای متن اشاره کردیم که The Division یک بازی نقش‌آفرینی هم هست و المان‌های این سبک فقط محدود به ارتقا شخصیت نمی‌شوند. بلکه لوت کردن و به دست آوردن آیتم‌های مختلف نقشی کاملا مهم و حیاتی در بازی دارد و می‌تواند مرز بین شکست یا پیروزی را تعیین کند. شما باید در حین گردش در محیط، دائما به آیتم‌هایی که در گوشه و کنار هستند توجه کنید. این آیتم‌ها از مواد غذایی و مهمات تا آیتم‌های سلامتی را شامل می‌شوند که کشتن دشمنان و جستجوی تجهیزات آن‌ها و همچنین استفاده از جعبه‌هایی که در محیط وجود دارد از راه‌های پیدا کردن آن‌ها است. برای پیدا کردن ماموریت‌ها و اتفاقاتی که در دنیای اطراف شما رخ می‌دهد، بازی یک نقشه GPS مانند در اختیارتان می‌گذارد که به صورت زنده اتفاقات را نشان می‌دهد. برای مثال می‌توان محل دقیق ماموریت را به وسیله آن پیدا کرد یا این که با ماموریت‌های فرعی آشنا شد که با تمام کردن آن‌ها می‌توان سلاح‌ها، تجهیزات و امتیاز XP بیشتری به دست آورد.

|

پس از توضیح درباره بخش داستانی و ماموریتی بازی، به یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های The Division می‌رسیم که Dark Zone نام دارد و جایی است که مبارزه‌های چند‌نفره و گیمر در برابر گیمر (PvP) بازی آن‌جا اتفاق می‌افتد. ولی پیش از پرداختن به چگونگی این قسمت، بهتر است توضیحی در مورد داستان و دلیل نام‌گذاری آن ارائه دهیم. در روز‌های اول شیوع ویروس، دولت افراد آلوده را در قسمتی به نام Dark Zone قرنطینه می‌کند و نیرو‌های ارتشی هم در آن جا مستقر می‌شوند. مقامات همچنین خیلی سریع دستور ساخت یک دیوار را دور این منطقه می‌دهند تا از خارج شدن افراد از آن پیشگیری شود. با این حال همه چیز خیلی سریع و پس از قطع شدن برق از کنترل خارج می‌شود و دولت دستور می‌دهد تا نیرو‌ها فورا این منطقه را ترک کنند. به همین دلیل هم تمامی تجهیزات پیشرفته ارتشی در این قسمت باقی می‌ماند و حتی در تریلر داستانی این بخش هم که در بالا مشاهده کردید، اشاره می‌شود که تنها امید به درمان بیماری هم در این منطقه است.

ption id="attachment_105184" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division پس از شیوع ویروس دولت افراد آلوده را در منطقه‌ای به نام Dark Zone قرنطینه کرد

پس می‌توان گفت Dark Zone جایی است که ورود به آن تنها شانس شما برای پیدا کردن بهترین و لوکس‌ترین تجهیزات بازی است. در این قسمت علاوه بر حضور تعداد زیادی از نیرو‌های کنترل شده توسط گیمر‌های دیگر، شاهد سرسخت‌ترین نیرو‌های کنترل شده توسط هوش مصنوعی هم خواهیم بود که دیگر عملا به تنهایی شانسی برای پیروزی در برابر آن‌ها ندارد. به‌علاوه و در صورتی که اهل چالش باشید، می‌توانید با دیگر گیمر‌ها هم وارد نبرد شوید که این کار شما را به یک Rogue تبدیل می‌کند و یک علامت جمجمه قرمز رنگ بالای سرتان ظاهر می‌شود. تبدیل شدن به Rogue از یک جهت امتیاز تجربه بیشتری در پی دارد و از طرفی دیگر هم شما را به یک هدف متحرک برای دیگر گیمر‌ها تبدیل می‌کند که با کشتن شما امتیاز تجربه بیشتری کسب خواهند کرد. باید به این نکته هم توجه داشت که ورود به این منطقه و شرکت در نبرد‌های بین گیمری کاملا امری اختیاری است و بازی هرگز شما را برای این کار مجبور نخواهد کرد. ولی خب کلا هیجان اصلی The Division به همین نبرد‌ها است و نباید از تجربه آن غافل شد.

بخش دیگر در قسمت Dark Zone امکان خرید و فروش آیتم‌ها است که می‌توان از طریق آن هم سلاح‌های بهتری به دست آورد و هم تجهیزات بدرد نخور را فروخت و کسب درآمد کرد.

آخرین مورد در گیم‌پلی بازی The Division هم مربوط به خرید‌های درون برنامه‌ای است؛ مسئله‌ای که نگرانی‌های زیادی برای طرفداران ایجاد کرده بود و البته مگنوس جانسون، اخیرا با انتشار بیانیه‌ای این نگرانی‌ها را از بین برد:

[alert variation="alert-info"]

The Division دارای خرید‌های درون برنامه‌ای خواهد بود و ما آیتم‌های مختلفی را در قالب محتوای قابل دانلود به فروش خواهیم رساند. با این حال این محتویات هرگز باعث نخواهند شد تا گیمری شانس بیشتری برای برنده شدن یا پول بیشتری در بخش Dark Zone داشته باشد. ما حتی تجهیزات بهتر را هم از این طریق ارائه نخواهیم کرد و محتویات قابل خرید بازی فقط می‌توانند به زیباتر شدن ظاهر و پوشش شخصیت شما منجر شوند و جز این تاثیری در بازی نخواهند داشت.[/alert]

به‌علاوه برای The Division سه بسته الحاقی پولی هم عرضه خواهد شد که جزییات آن‌ها به شرح زیر است:

  • بسته‌الحاقی Underground: این بسته‌الحاقی اولین محتوای پولی بازی است و یک منطقه جدید را در قسمت‌های زیر‌زمینی شهر نیویورک در اختیار گیمر‌ها قرار می‌دهد که می‌توانند با همراهی دوستان‌شان در آن بازی کنند.
  • بسته‌الحاقی Survival: حالت بقا به عنوان دومین محتوای پولی به بازی اضافه خواهد شد و گیمر‌ها باید سعی کنند در دل یک درگیری بسیار سخت و خونین تا جایی که می‌توانند زنده بمانند. ماموریت‌های این بسته حتی حرفه‌ای ترین گیمر‌ها را هم به چالش خواهند کشید.
  • بسته‌الحاقی Last Stand: فعلا جزییات دقیق این DLC پولی مشخص نیست و یوبی‌سافت متعاقبا توضیحات آن را اعلام خواهد کرد.
ption id="attachment_105175" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division گرافیک بازی بدون شک یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن خواهد بود

از همان اولین نمایش The Division، موردی که توجه طرفداران را جلب کرد گرافیک و اتمسفر بازی بود. اشاره کردیم که بازی در شهر نیویورک و منطقه منهتن جریان دارد. شهری که جانسن دلیل انتخاب آن را به شرح زیر توضیح داده است:

[alert variation="alert-info"]

این ایده که بازی در شهر نیویورک جریان داشته باشد از همان روز‌های ابتدایی ساخت The Division در ذهن ما بود و پس از این که تصمیم گرفتیم بازی در دنیایی آخر‌الزمانی جریان داشته باشد که بشریت به دلیل انتشار ویروسی شیمیایی از بین رفته‌اند، نوبت به انتخاب نیویورک به عنوان شهر بازی رسید. دلیل این امر هم این است که شاید هیچ شهری در سراسر جهان به اندازه نیویورک از نظر فرهنگی یا جنبه‌های دیگر پیشرفته نباشد. به همین دلیل هم وقتی در فیلم‌ها یا بازی‌ها موجودات فضایی به زمین حمله می‌کنند، همواره نیویورک اولین مقصد آن‌ها است.[/alert]

سازندگان بازی در استودیو مسیو یوبی‌سافت برای خلق این شهر و محیط بازی از موتوری اختصاصی به نام Snowdrop استفاده کرده‌اند. این موتور به منظور استفاده در بازی‌های نسل هشتم و برای تولید آثار ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی ساخته شده و اصلی‌ترین ویژگی آن خلق محیطی پویا و زنده برای بازی است. رودریگو کورتس، طراح گرافیکی The Division، در مورد این موتور بازیسازی گفت:

[alert variation="alert-info"]

ساخت این موتور از سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود. ما ویژگی‌های نسل هشتم را پیش‌بینی کردیم و بر‌اساس آن موتوری ساختیم که کار با آن ساده است و خیلی هوشمند عمل می‌کند. همه چیز در این موتور به صورت همزمان با ساخته شدن رندر می‌شود و در نتیجه پروژه در حال ساخت از همان مراحل اولیه قابل بازی است. این موتور فعلا فقط برای بازی The Division استفاده شده و البته دسترسی به آن برای تمام استودیو‌های یوبی‌سافت وجود دارد و در آینده شاهد بازی‌های بیشتری هم خواهیم بود که با Snowdrop ساخته می‌شوند.[/alert]

Snowdrop امکان خلق محیطی کاملا پویا را در بازی The Division فراهم کرده است. محیطی که هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد فراموش نمی‌شود و اصطلاحا محیط و اجزا پس از مدتی ریست نمی‌شوند. یعنی اگر شما در طی بازی به شیشه یک ساختمان شلیک کنید و آن را بشکنید، این شیشه تا آخر بازی به همین شکل باقی خواهد ماند. در کنار مواردی مثل طراحی زیبای بافت‌ها، مدل‌ها، نورپردازی عالی و میدان دید دوردست فوق‌العاده، یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت گرافیکی بازی شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی زمستانی است. با استناد به چیزی که خودم در نسخه بتا بازی دیدم، بارش برف در The Division عملا چیزی شبیه به واقعیت است. البته شرایط آب و هوایی هم کاملا پویا است و مثلا ممکن است آب و هوای آرام پیش از وارد شدن به یک ساختمان پس از خروج از آن تبدیل به طوفان و کولاک شدید شود. یا مثلا در حین تابش آفتاب برف‌ها به آرامی آب می‌شوند و وزش باد هم می‌تواند مسیر آن‌ها را تغییر دهد.

ption id="attachment_105183" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division نقشه GPS مانند بازی اطلاعات کاملی را از محیط اطراف ارائه می‌دهد

این شرایط آب و هوایی علاوه بر تاثیر در زیبایی‌های بازی، بر روی گیم‌پلی آن هم اثرگذار است. مثلا در شرایط برف شدید و طوفان دید گیمر‌ها و دشمنان مختل می‌شود و در نتیجه تیراندازی سخت‌تر خواهد بود یا حتی ممکن است توسط یک حمله سریع دشمن غافل‌گیر شوید. در کل و علی‌رغم شایعاتی مبنی بر کاهش گرافیک بازی نسبت به دمو‌های نمایش داده شده، هنوز هم The Division گرافیکی عالی دارد که عملا هیچ بازی آنلاین دیگری دربرابر آن حرفی برای گفتن ندارد. حتی نسخه‌های کنسولی این بازی هم از تنظیمات گرافیکی اختصاصی بهره می‌برند که موجب می‌شود گیمر تعداد فریم و ظاهر دلخواه خود را در بازی داشته باشد. نکته قابل ذکر دیگر در این قسمت این است که تمام محیط بازی در همان بارگذاری اولیه لود خواهد شد و پس از آن شاهد هیچ صفحه بارگذاری دیگری نخواهیم بود. همیش بود، مدیر روابط عمومی یوبی‌سافت مسیو، در این مورد گفت:

[alert variation="alert-info"]

تمام محیط‌های بازی The Division باز است و از همان شروع بازی، می‌توانید به هر نقطه‌ای که دوست دارید بروید. بازیکنان در دنیای The Division به هیچ‌وجه محدود نیستند و می‌توانند به هر قسمتی که علاقه داشته باشند بروند. در زمینه عنصر آزادی‌عمل به بازیکنان، این بازی در این بخش تا انتها پیش رفته است. به علاوه در بازی هیچ‌گونه صفحه بارگذاری وجود نخواهد داشت. من و دوستانم در یک تیم مشغول انجام ماموریت‌ها و جمع‌آوری مهمات هستیم و سپس وارد منطقه تاریک می‌شویم. زمانی که به این قسمت وارد شدید، بخش آنلاین و رقابتی بازی در پیش‌زمینه شما را وارد نبرد‌ها می‌کند.[/alert]

در حین گردش در محیط‌های بازی The Division، موسیقی‌های مختلفی شنیده می‌شود که این کار از طریق رادیو‌های حمل شده توسط دشمنان یا از طریق رادیو‌های موجود در ساختمان‌های مختلف صورت می‌گیرد. ساخت این موسیقی‌ها بر عهده اولا استراند است که پیش از این ساخت موسیقی بازی‌هایی مثل World in Conflict و قسمت‌های اول و دوم Ground Control را بر‌عهده داشت. آنتونی اموند، مدیر توسعه انجمن‌های یوبی‌سافت، در مورد موسیقی‌های بازی گفته است:

[alert variation="alert-info"]

ما یک آهنگساز بزرگ در استودیو مسیو داریم که نامش اولا استراند است. وی به همراه تیمش سخت در تلاش است تا موسیقی‌های بی‌نظیر و متفاوتی برای بازی The Division خلق کند که کاملا همسو و هم‌راستا با سبک و سیاق بازی خواهند بود.[/alert]

ption id="attachment_105179" align="aligncenter" width="1300"]پیش نمایش The Division اتمسفر بازی واقعا زیبا است

به هر حال زمان زیادی تا انتشار The Division باقی نمانده است. ۱۸ اسفند می‌توان از طریق ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی به نیویورک آخرالزمانی سفر کرد و در قالب یک مامور گروه The Division برای نجات بشریت تلاش کرد. اثری که با تمام ویژگی‌های عالی معرفی شده برای آن و با این که شخصا شدیدا چشم انتظار عرضه آن هستم، بر روی لبه تیغ راه می‌رود. دلیل این امر هم عدم اعتماد به یوبی‌سافت به دلیل برخی از بازی‌های اخیر این کمپانی است. The Division می‌تواند به شاهکاری تبدیل شود که سال‌ها بتوان آن را همراه با دوستان تجربه کرد یا این که به دلیل تکراری شدن و دیگر مشکلات احتمالی می‌تواند خیلی زود به دست فراموشی سپری شود. پاسخ این شک و تردید را فقط عرضه بازی می‌تواند به ما بدهد.

نظرات خود را در مورد این اثر و پیش‌نمایش آن با زومجی در میان بگذارید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده