نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

تهیه‌کننده اجرایی بایوور نظر طرفداران را درباره یک Dragon Age تاکتیکی جویا شد

گویا محبوبیت آثاری مانند XCOM 2 و Fire Emblem Fates باعث شده تا بایوور هم به فکر ساختن یک بازی نقش‌آفرینی نوبتی از سری Dragon Age بیفتد. با زومجی همراه باشید.

مارک دارا (Mark Darrah)، تهیه‌کننده اجرایی BioWare، اخیراً نظر طرفداران این استودیو را در مورد نسخه‌ای «تاکتیکی» از سری بازی‌های Dragon Age جویا شده است. وی در توییتر نوشت:

آیا تمایل دارید تا یک Dragon Age تاکتیکی (Dragon Age Tactics) را بازی کنید؟

دارا در ادامه خاطرنشان کرد که منظورش از عبارت Tactics، اشاره به سبک بازی‌هایی Fire Emblem و XCOM بوده است. او همچنین مدتی بعد عنوان کرد که Dragon Age نوبتی-تاکتیکی (البته در صورت وجود داشتن‌اش)، در کنار نسخه‌های اصلی این سری قرار خواهد گرفت و قرار نیست که جایگزین آن‌ها شود.

شرکت‌کنندگان می‌توانستند در نظرسنجی غیررسمی فوق، یکی از این چهار گزینه را به‌عنوان پاسخ انتخاب کنند: بله، خیر، «تنها در پی‌سی» و «تنها در موبایل و کنسول‌های دستی». در پایان نظرسنجی، نتایج حاکی از آن بود که ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان تمایل دارند تا چنین اثری را تجربه کنند. در این میان، ۲۳ درصد کل شرکت‌کنندگان موافقت کرده بودند تا بازی را تنها در صورت عرضه شدن بر روی رایانه‌های شخصی، تجربه کنند و ۶ درصد جمعیت هم اعلام کرده بودند که فقط بر روی کنسول‌های دستی و دستگاه‌های موبایل خواستار چنین اثری هستند. با این حساب، تنها حدود یک پنجم جمعیت آماری علاقه‌ای به Dragon Age Tactics نداشتند.

گرچه برگزاری نظرسنجی فوق تضمینی بر وجود برنامه‌ای جهت ساخت یک Dragon Age متفاوت و نوبتی نیست؛ ولی مطرح شدن این موضوع از سوی یک تهیه‌کننده‌ی اجرایی، باعث می‌شود که بتوانیم انتظار انجام چنین حرکتی را، دست‌کم در آینده‌ی نه‌چندان نزدیک، داشته باشیم.

آخرین نسخه‌ی سری Dragon Age بازی Dragon Age: Inquisition بود که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این نسخه هم مانند اولین اثر از این سری به بازیکنان امکان می‌داد تا در حین بازی، زاویه‌دید را به نمای بالا به پایین تغییر دهند و به این صورت، در بعضی دقایق، بازی را به‌شکل تاکتیکی‌تری پیش ببرند.

منابع: Destructoid / GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده