// یکشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۵

گلکسی اس 7 اج رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD، باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی

سامسونگ در جریان کنفرانس خود در کنگره جهانی موبایل MWC 2016، بیشتر تمرکز خود را روی گوشی گلکسی اس ۷ اج قرار داد و به نوعی آن را به عنوان پرچمدار اصلی خود می‌داند. با زومجی همراه باشید تا ببینیم این گوشی جدید سامسونگ چه حرف‌‌هایی برای گفتن دارد.

سامسونگ دقایقی پیش با آغاز مراسم معرفی محصولات جدیدش، پرده‌ی آخر رونمایی از محصولاتی را که به دفعات در هفته‌های گذشته شاهد انتشار تصاویر و اطلاعاتی از آن بودیم را آغاز کرده است. کره‌ای‌ها در جریان این مراسم در کنار گلکسی اس ۷، از برادر پرچمدار اصلی خود نیز رونمایی کردند که همان گلگسی اس ۷ اج است. این گوشی هوشمند همچون محصولی که برای اولین بار در سال گذشته‌ی میلادی با نام گلکسی اس ۶ اج معرفی شد، دارای نمایشگری با لبه‌های خمیده در طرفین است.

البته در مقایسه با سال گذشته شاهد تغییراتی در این نسخه بوده‌ایم که از جمله‌ی آن می‌توان به بهره‌‌گیری از نمایشگری به بزرگی ۵.۵ اینچ اشاره کرد. از نظر شباهت با گلکسی اس ۷، باید به این نکته اشاره کرد که گلکسی اس ۷ اج تفاوت چندانی با نسخه‌ی اصلی ندارد، مگر در شکل، سایز و ظرفیت باتری مورد استفاده. همانطور که اشاره کردیم نسخه‌ی اج از وجود نمایشگری با اندازه‌ی ۵.۵ اینچ بهره برده که با در نظر گرفتن رزولوشن ۲٫۵۶۰ در ۱٫۴۴۰ شاهد نمایشگری با تراکم پیکسلی ۵۳۴ پیکسل در هر اینچ هستیم. ظرفیت باتری مورد استفاده نیز ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت است که این موضوع را باید برگرفته از سایز بزرگ نمایشگر و در نتیجه افزایش اندازه‌ی فضایی خواند که می‌توان از آن استفاده کرد.

همچون گلکسی اس ۷، این گوشی هوشمند نیز با بهره‌گیری از دو تراشه‌ی اسنپدراون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ بسته به بازاری که در آن عرضه می‌شود، در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. در قسمت دوربین، سامسونگ استفاده از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی را به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ترجیح داده است. لنز دوربین جدید دارای دیافراگم F1.7 است که این فاکتور در کنار پیکسل‌هایی که هر یک ۱.۴ میکرون هستند، نوید ثبت تصاویر با کیفیت را در محیط‌های کم نور می‌دهد. براساس برآوردها و اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ دوربین این گوشی هوشمند قادر است تا ۹۵ درصد نور بیشتری را جذب کند.

سامسونگ همچون سال گذشته در گلکسی اس ۷ اج نیز به سراغ استفاده از شیشه و فلز رفته است. طراحی این گوشی هوشمند در مقایسه با گلکسی اس ۷ اج تغییر آنچنانی نداشته و ترکیبی از شیشه و فلز را می‌توان به عنوان ایده‌آل سامسونگ در نظر گرفت. در گلکسی اس ۷ اج شاهد این موضوع هستیم که شیشه 2.5D با تبحر خاصی تراش خورده که می‌توان زیبایی خارق العاده‌ای را در این گوشی هوشمند به وضوح دید. همچنین بیرون زدگی دوربین نیز در مقایسه با گلکسی اس ۶ اج بسیار کاهش پیدا کرده است.

در ادامه شما را به مشاهده‌ی مشخصات فنی گلکسی اس 7 اج دعوت می‌کنیم.

ابعاد۱۵۰.۹ در ۷۲.۶ در ۷.۷ میلی متر (طول، عرض، ارتفاع)
نمایشگر۵.۵ اینچ با رزولوشن QHD و تراکم پیکسل ۵۵۴ PPI
SOCکوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ با چهار هسته‌ی سفارشی کریو و فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
پردازنده‌ی ‌گرافیکیآدرنو ۵۳۰
حافظه‌ی RAM۴ گیگابایت
حافظه‌ی داخلی۳۲ گیگابایت، قابلیت افزایش به ۲۰۰ گیگابایت با کارت حافظه
دوربین اصلی۱۲ مگاپیکسل، به همراه فلش ال‌ای‌دی و لرزشگیر اپتیکال
کیفیت فیلمبرداری2160P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 1080P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
دوربین دوم۵ مگاپیکسل با کیفیت فیلمبرداری 1080P
سیستم‌عاملاندروید ۶ مارشمالو با نسخه‌ی پنجم پوسته‌ی اختصاصی اپتیموس UX
باترینمونه‌ی قابل تعویض ۳۶۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از نسخه‌ی سوم تکنولوژی شارژ سریع
سنسورهااثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، فشارسنج، طیف‌سنج و قطب‌نما
سایر امکاناتمینی یو اس بی، گوریلا گلس ۴، بلوتوث، وای‌فای، GPS، NFC، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، استاندارد مقاوم در برابر آب و غبار IP68
وزن۱۵۹ گرم
رنگ‌های موجودمشکی، خاکستری و نقره ای

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده