نویسنده: میثم علی حسنی
// یکشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

آشنایی با تیم‌ های حاضر در مسابقات شانگهای - Alliance

اینبار به سراغ تیم Alliance خواهیم رفت که با کسب جایگاه اول در چند تورنمنت معتبر بازی Dota 2 قبل از برگزاری رقابت‌های شانگهای می‌خواهد خود را جز مدعیان اصلی قهرمانی معرفی کند. برای آشنایی با این تیم محبوب همراه زومجی باشید.

بعد از قهرمانی The International 3، تیم Alliance دیگر نتوانست مانند گذشته عملکرد درخشان خود را ادامه دهد و حتی در مقطعی از سال ۲۰۱۴ این تیم چند بازیکن ارزشمند خود را مانند S4 و EGM از دست داد. جدایی این بازیکنان باعث شد تا آن‌ها تجارب جدیدی را کسب کنند به همین منظور بعد از بازگشت ترکیب رویایی سال ۲۰۱۳، دوباره شاهد بازی‌های خوب و مهیجی از این تیم سوئدی هستیم. آن‌ها برای اثبات توانایی خود ابتدا توانستند در چین تیم‌های بزرگ این کشور مانند LGD و CDEC‌ را شکست دهند و قهرمان مسابقات World Cyber Arena شوند. هر چند عده‌ای به خاطر عدم حضور بزرگانی چون Evil Geniuses ،EHOME ،OG و Virtus.Pro در این تورنمنت بازگشت Alliance را باور نکرده بودند؛ اما اینبار در رقابت‌های مهم Starladder |i-League این تیم توانست با عملکرد درخشان خود عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کنند و نشان دهند که Ratboys به دوران اوج خود بازگشته است. در مرحله حذفی مسابقات  Starladder |i-League XIII نتایج زیر توسط Alliance به دست آمد و می‌توان مشاهده کرد که چگونه تعداد از بهترین تیم‌های حاضر درمسابقات Dota 2 را از پیشرو برداشته‌اند:

Alliance vs Team Secret: 2-1
Alliance vs Team Liquid: 2-0
Alliance vs Evil Geniuses: 2-0

alliance-roster-dota-2-zoomgترکیب تیم Alliance:

Sweden جاناتان 'Loda' برگ         
Sweden گوستاو 's4' مگنوسان    
Sweden هنریک 'AdmiralBulldog' آهنبرگ 
Sweden جری 'EGM' لاندکویست       
Sweden جواکیم 'Akke' آکترهال

عمدتا سبک بازی تیم Alliance بر پایه پوش در تمام مسیرهای نقشه تمرکز دارد و با کمک هیروهایی مانند Chen ،Lone Druid و Natures Prophet از هر سه مسیر بازی برای تحت فشار قرار دادن حریفان استفاده می‌کنند. S4، بازیکن Mid این تیم، علاقه زیادی به فارم ندارد و در عوض با انتخاب هیروهایی مانند Puck و ‌Batrider سعی می‌کند تا نقش مهمی را از همان ابتدا مسابقه در مبارزات و کمک به هم تیمی‌ها اجرا کند. AdmiralBulldog در نقش Offlaner وظیفه سنگینی بر دوش خود دارد و در بازی‌های طولانی تیم به او تکیه خواهد کرد به همین دلیل سعی دارند فضا لازم برای فارم او را مهیا کنند تا بتواند تمام آیتم مورد نیاز خود را خریداری کند. Loda بازیکن پست Carry تیم،‌ به خوبی می‌تواند با انواع هیروها بازی کند؛ برای او محدویتی وجود ندارد و از انواع قهرمانان با سبک‌های مختلف مثل وابسته به اسکیل Ulti یا نیازمند به فارم زیاد می‌تواند استفاده کند و بازی را پیش ببرد. انتخاب Loda بیشتر هیروهای Juggernaut یا Sven است که با کمک EGM و هیروی تخصصی او یعنی Io می‌تواند از همان دقایق ابتدایی بازی به Gank (تاکتیک کشتن حریفان در صورتی که تنها باشد یا آن‌ها غافل گیر شوند) دشمنان بپردازد.

مطالب مرتبط

هر دو بازیکن ساپورت تیم Alliance ار نظر سبک و توانایی در بازی‌ها کاملا انعطاف پذیر هستند و می‌توانند پست‌های ۴ و ۵ را در مواقع لزوم به عهده بگیرند و جای خود را عوض کنند. نسخه 6.86 نقشه بازی دقیقا باب میل این تیم سوئدی بوده و تمام هیروهای تخصصی آن‌ها دچار تغییرات کم یا بلعکس قوی‌تر شده‌اند، اما سبک بازی این تیم هنوز انسجام لازم را ندارد و به تمرین و مسابقات بیشتری برای رسیدن به هماهنگی کامل نیاز دارند؛ البته نباید تیم‌های حریف را از یاد برد که مسلما با انتخاب‌های خود سعی خواهند تا در پیک و تاکتیک این تیم اختلال ایجاد کنند.

نتایج کسب شده توسط Alliance بعد از مسابقات فرانکفورت:

مقام اول: WCA 2015
مقام اول: Starladder |i-League
مقام سوم: Captains Draft 3.0

آمار پیک و پیروزی تیم Alliance در نسخه 6.86 نقشه بازی:

Loda :

  Juggernaut /4 games /100٪ win rate

  Naga Siren /4 games /100٪ win rate

  Sven /4 games /75٪ win rate

S4 :

 Puck /9 games /55٪win rate

 Batrider /8 games /75٪ win rate

 Queen of Pain /2 games /100٪ win rate

AdmiralBulldog :

  Lone Druid /7 games /85٪ win rate

  Nature’s Prophet /4 games /75٪ win rate

  Slardar /3 games /33٪ win rate

EGM :

  Rubick /8 games /62٪ win rate

  Io /4 games /100٪ win rate

  Dazzle /3 games /100٪ win rate

Akke:

  Chen /7 games /85٪ win rate

  Undying /7 games /43٪ win rate

  Keeper of the Light /4 games /75٪ win rate

با توجه به نتایج و عملکرد فعلی این تیم بدون شک قهرمانی در Major‌ شانگهای دور از دسترس نیست حتی اگر جایگاه اول توسط آن‌ها کسب نشود، مسلما می‌توانند جز چهار تیم برتر رقابت‌ها باشند. این تیم در مرحله گروهی رقابت‌های شانگهای برای صعود به جدول برنده‌ها کار سختی در پیش ندارد باید دید در مرحله اصلی چه نتیجه‌ای را کسب خواهد کرد.

به نظر شما Alliance چه جایگاهی را در این مسابقات به‌دست خواهد آورد؟

منبع: Gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده