نویسنده: میثم علی حسنی
// شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

جداول مرحله گروهی مسابقات شانگهای بازی Dota 2 مشخص شدند

چند روز بیشتر به آغاز اولین Major سال ۲۰۱۶ بازی Dota 2 باقی نمانده است که شرکت ولو نحوه برگزاری مرحله گروهی و جداول رقابت‌های زمستانی شانگهای را منتشر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با زومجی همراه باشید.

در Major زمستانی شانگهای برنامه و سیستم بازی‌ها دچار تغییراتی عمده‌ای نسبت به مسابقات پاییزی فرانکفورت شده است. شرکت ولو در طی یک قرعه کشی ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها را در چهار جدول گروهی قرار داده؛ اما تیم‌ها به صورت حذفی به مصاف هم خواهند رفت. تمام بازی‌های این مرحله از سیستم BO3 (بیشترین برد از سه مسابقه) پیروی می‌کند و این سیستم در مسابقات ESL One مانیل نیز اجرا خواهد شد. در تصویر زیر نحوه برگزاری رقابت‌ها شرح داده شده است:

ESL-One-Format-New-Zoomg

در این سیستم تیم‌ها حداکثر ۳ بازی انجام خواهند داد که فرق چندانی با همان روش بازی گروهی و دیدار با تمام تیم‌های حاضر در گروه نخواهد داشت، چراکه به هر حال تیمی که دو برد پیاپی کسب کند به جدول برنده‌های مرحله اصلی صعود خواهد کرد و دو تیم دیگر با یک برد باید بازی سوم را بین همدیگر انجام دهند. بعد از پایان این مرحله هشت تیم به جدول برنده ها و هشت تیم به جدول بازنده‌ها راه خواهند یافت.

نگاهی به جداول مرحله گروهی خواهیم انداخت:Group-1-shanghai-major-dota-2-zoomgدر جدول گروه یک جایی که EHOME و Secret حضور دارند، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد احتمالا دو صعود کننده به جدول برنده‌های مرحله اصلی همین دو تیم خواهند بود. هر چند CDEC را نباید دست کم گرفت و با توجه به عملکرد نه چندان مطلوب Secret، شاید این تیم بتواند جایگرین آنها شود و مسلما MVP نیز چندان شانسی برای صعود نخواهد داشت.

Group-2-shanghai-major-dota-2-zoomgشاید مسابقات برای مدعیان گروه دوم یعنی VG و Alliance بهترین قرعه کشی را داشته است، احتمالا همین دو تیم راهی جدول برنده‌ها از این گروه خواهند شد. هر چند Team Spirit ممکن است باز هم مانند مرحله مقدماتی عالی ظاهر شود؛ اما شکست دو مدعی این گروه کار چندان آسانی نخواهد بود. Mushi و همراهانش در تیم Fnatic اگر می‌خواهند خودی نشان دهند باید از همین مرحله گروهی کار خود آغاز کنند وگرنه جایگاهی بهتر از دوازدهم تا شانزدهم مشترک را کسب نخواهند کرد.

Group-3-shanghai-major-dota-2-zoomgدر گروه سوم، OG قدرتمندانه باز خواهد گشت تا از قهرمانی خود دفاع کند. در نسخه  6.86 بازی‌های چندانی از این تیم دیده نشده؛ اما نباید بازی تیمی و هماهنگی عالی آن‌ها را دست کم گرفت. LGD باید در مقابل دیگر نماینده چین Newbee یک بازی سرنوشت ساز را انجام دهد. Newbee اگر بتواند به دوران اوج خود بازگردد می‌تواند حداقل به عنوان تیم دوم راهی جدول برنده‌های مرحله اصلی شود؛ اما LGD حریف ساده‌ای برای این تیم نخواهد بود. البته یکی از نمایندگان ناحیه آمریکا یعنی Archon نیز در این گروه قرار دارد که احتمالا باید در جدول بازنده‌ها شانس خود را امتحان کند.

Group-4-shanghai-major-dota-2-zoomgگروه آخر رقابت کمی سخت‌تر به نظر می‌رسد. هر چند تقریبا EG بار خود را بسته است و تیم‌های حاضر در این گروه حریف چندان قدرتمندی برای آن‌ها نخواهند بود، ولی دومین صعود کننده از این گروه را نمی‌توان به این راحتی‌ها حدس زد. شاید همین اولین رقابت بین Virtus.Pro و Team Liquid سرنوشت این گروه را نشان دهد، هر چند Virtus مستقیما به این مسابقات دعوت شده؛ اما بازی‌های عالی و نتایج خوب Liquid را نمی‌توان کتمان کرد. چهارمین تیم گروه compLexity آنچنان هم دست و پا بسته‌ نیست، ولی در حضور سه تیم دیگر واقعا باید عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد تا بتواند به جدول برنده‌ها صعود کند.

مرحله گروهی مسابقات زمستانی شانگهای در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فبریه (۶ تا ۹ اسفند) و مرحله اصلی آن در تاریخ ۲ تا۶  مارس (۱۲ تا ۱۶ اسفند) آغاز خواهد شد و مجموعا سه میلیون دلار جایزه برای تیم‌های حاضر در نظر گرفته شده است. در پایان شما می‌توانید از بروزرسانی جدید این بازی که به همراه جعبه سوم این مسابقات منتشر شده نیز مطلع شوید.

به نظر شما چه تیم‌هایی از گروه‌های چهارگانه جواز حضور در جدول برنده‌های مرحله اصلی را کسب خواهند کرد؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده