نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

جزئیاتی از Miitomo، اپلیکیشن موبایل نینتندو، و عملکرد آن منتشر شد

اطلاعات تازه‌ای از اپلیکیشن Miitomo منتشر شده که در آن به شماری از ویژگی‌های اولین اثر نینتندو در پلتفرم موبایل پرداخته شده است. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

کمپانی نینتندو پس از آغاز پیش‌ثبت‌نام Miitomo، اولین اپلیکیشن موبایل‌اش، جزئیاتی از آن را با طرفداران به اشتراک گذاشت. این نرم‌افزار که قرار است در ماه آینده‌ی میلادی عرضه شود، راهی تازه را برای گفت‌وگو و تعامل با دوستان در فضای مجازی فراهم می‌کند.

تا اینجا می‌دانستیم که کاربران Miitomo از Miiها (آواتارهای مورد استفاده در کنسول‌های نینتندو) برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر استفاده می‌کنند. اکنون به این موضوع پی برده‌ایم که کاربران می‌توانند عکس‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی موبایل‌شان را هم به Mii تبدیل کنند. در اینجا امکان استفاده از آواتارهای ساخته‌شده در کنسول‌های Wii U و 3DS هم وجود دارد که این کار از طریق اسکن کردن کد QR مربوطه انجام می‌شود.

آن‌طور که Nintendo در وب‌سایت‌اش نوشته است:

زمانی که Mii کاربران آماده استفاده شود، آن‌ها می‌توانند دوستان را [مستقیماً] یا از طریق حساب‌های کاربری فیس‌بوک و توییترشان [به فهرست دوستان] اضافه کنند. پس از کامل شدن این مرحله، زمان پاسخ دادن به چند پرسش فرا می‌رسد. Miitomo پس از ایجاد کردن گفت‌وگو، با تشویق کردن کاربران جهت پاسخ دادن به تمام پرسش‌ها، بحث‌ها را در قالب نوعی بازی پیش می‌برد.

آیا شما می‌دانستید که غذای مورد علاقه‌ی بهترین دوست‌تان پیتزا است؟ شاید؛ اما این راز را که سبک موسیقی دلخواه‌اش پولکا است چطور؟ یا آنکه او وجود داشتن فضایی‌ها را باور دارد؟ پاسخ‌ها در میان دوستان به اشتراک گذاشته می‌شوند و گفت‌وگوهایی جذاب را راه می‌اندازند. در این میان، علاوه بر جنبه‌ی سرگرمی این کار، شما به واقعیت‌های شگفت‌انگیزی درباره‌ی دوستان‌تان پی می‌برید که قبلاً از آن‌ها اطلاع نداشتید.

کاربران می‌توانند پس از باخبر شدن از اینکه دوستان‌شان چگونه به پرسش‌ها پاسخ داده‌اند، به پاسخ‌ها «پسند» بدهند یا آنکه نظرشان را، در قالب متن یا تصویر، در مورد آن بنویسند.

اپلیکیشن Miitomo که نوعی نرم‌افزار اجتماعی به شمار می‌رود، اثری رایگان (Free to Start) است که با نوعی سیستم پرداخت درون-برنامه‌ای همراه خواهد بود. این نرم‌افزار قرار است در ماه مارس (اسفند ۹۴ یا فروردین ۹۵) برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شود.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده