نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

خالق Minecraft ماه آینده یک جایزه‌ ویژه دریافت می‌کند

مارکوس پرسون ملقب به «ناچ»، سازنده‌ بازی ماینکرفت (Minecraft) ماه آینده در مراسم GDC، جایزه‌ ویژه «پیشگام» (Pioneer) را دریافت خواهد کرد. این خبر را به تازگی برگزارکننده‌ این مراسم اعلام کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

جایزه‌ پیشگام که قبلا با نام «پنگوئن اول» (First Penguin) شناخته می‌شود، به افرادی تعلق می‌گیرد که به یک پیشرفت مهم در زمینه‌ بازی و یا محصولات فناوری دست یافته باشند؛ بدون تردید بازی Minecraft یک پیشرفت بزرگ در زمینه‌ طراحی بازی‌های محیط باز و سندباکس است، به همین دلیل پرسون لایق دریافت این جایزه‌ مهم تشخیص داده شده است.

از جمله افراد شناخته‌شده‌ای که قبلا جایزه‌ پیشگام را دریافت کرده‌اند می‌توان دیوید برابن (طراح بازی Elite)، براندن بک و مارک مریل (موسسان استودیوی رایت گیمزگیب نیوول (رییس شرکت ولو) و یو سوزوکی (خالق بازی Shenmue) را نام برد.

این اولین باری نیست که پرسون از مراسم GDC جایزه دریافت می‌کند. او در سال ۲۰۱۱ نیز برای بازی Minecraft در بخش‌های نوآوری، بهترین بازی دانلودی و بهترین بازی جدید جایزه گرفته بود. Minecraft در همان سال جایزه‌ بهترین بازی در جشنواره‌ بازی‌های مستقل (IGF) را نیز دریافت کرد و تبدیل به اولین بازی تاریخ شد که در یک سال از هر دو مراسم GDC و IGF جایزه می‌گیرد. گفتنی است که جشنواره بازی‌های مستقل نیز با مشارکت GDC برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۱۴ و پس از اینکه مایکروسافت بازی Minecraft و شرکت سازنده آن یعنی موجنگ (Mojang) را خریداری کرد، پرسون از این شرکت جدا شد. گفته می‌شود که پرسون حدود ۷۰ درصد از سهام موجنگ را در اختیار داشته و از معامله با مایکروسافت سود خوبی به جیب زده است.

مسئولین برگزاری جوایز GDC همچنین اعلام کردند که تریسی فولرتون، رییس آزمایشگاه نوآوری بازی که یکی از دانشگاه‌های کالیفرنیای جنوبی است نیز جایزه «سفیر» را در این مراسم دریافت خواهد کرد. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که با حمایت و یا فعالیت خود باعث پیشرفت بازی‌های ویدئویی می‌شوند.

در مراسم GDC علاوه بر این جوایز ویژه، بازی‌ها و افراد مختلف در چندین بخش نامزد دریافت جایزه هستند که از میان آنها دو بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و The Witcher 3: Wild Hunt با چهار نامزدی بیشترین شانس برای دریافت جایزه را به خود اختصاص داده‌اند. این بازی‌ها به همراه Fallout 4 و Bloodborne و Rocket League در بخش بهترین بازی سال نیز نامزد شده‌اند.

مراسم GDC روز چهارشنبه ۱۶ مارس (۲۶ اسفند ۱۳۹۴) در سن فرانسیسکوی امریکا برگزار خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده