نویسنده: محمد رستمی
// پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

کمپانی ARM: پیشی گرفتن گرافیک بازی‌های موبایل از کنسول‌های نسل هشت تا پایان ۲۰۱۷

کمپانی سازنده چیپ‌های ARM پیش‌بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۱۷ گرافیک بازی‌های موبایل از گرافیک آثار کنسول‌های نسل هشتمی بهتر خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ارتباط با این خبر با زومجی همراه باشید.

یکی از مدیران کمپانی سازنده چیپ‌های ARM عقیده دارد گرافیک بازی‌های اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ برتر از گرافیک کنونی کنسول‌های بازی خواهد بود.

موبایل‌های امروزی نسبت به تصویر اولیه ذهنی ما از موبایل بسیار تغییر کرده‌اند. سال‌ها پیش اولین تلفن‌های همراه صفحه‌نمایش‌های تک رنگ داشتند و اوج توان گرافیکی‌شان اجرای بازی‌های دوبعدی ساده در حد Tetris بود، رفته رفته با گذشت زمان بازی‌های موبایل‌ رنگ و لعاب پیدا کرد و سیر پیشرفت را پیش گرفت تا امروزه بازی‌های موبایلی را می‌بینیم که از لحاظ گرافیکی در حد و اندازه‌های بازی‌های کنسولی هستند!

حال با توجه به این پیشرفت بزرگ نیزار رادمن، مدیر کمپانی ARM، اخیرا طی کنفرانس Casual Connect به روی صحنه آمد و عقایدش در مورد اسمارت‌فون‌های آینده را گفت. رادمن در این مراسم گفت با توجه به آنکه سخت‌افزار کنونی گوشی‌های هوشمند از پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 قدرتمندتر است، احتمال می‌رود تا اواخر سال ۲۰۱۷ گرافیک این بازی‌ها از گرافیک کنونی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز پیشی بگیرد.

وی در ادامه در مورد تهدید گوشی‌های موبایل برای کنسول‌های بازی گفت که کنسول‌ها به این زودی‌ها دچار مشکل نخواهند شد، چون مشکلات باتری و طراحی اسمارت‌فون‌ها باعث محدودیت می‌شود و به همین دلیل موبایل‌ها فعلا نمی‌توانند جایگزین کنسول‌های خانگی شوند.

منبع: MCVUK


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده