نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل ایرانی «گنگ استایل»: تجربه‌ای آشنا با چاشنی خلاقیت

دانش و مهارت بازیسازان موبایلی ایرانی دیگر به حدی رسیده که جا پای جای استودیوهای بزرگ بگذارند و محصولی  در همان سطح کیفیت تولید کنند. «گنگ استایل» از بازی‌های خوش‌ساختی است که سعی کرده در عین حفظ المان‌های اصلی بازی‌های هم‌سبکش، کمی هم متفاوت باشد.

استودیوی لیپینیک سازنده‌ی بازی گنگ استایل، با بررسی ویژگی‌هایی که بازی‌هایی مثل Clash of Clans را به موفقیت بسیاری رسانده، محصولی ارائه کرده که در نگاه اول بسیار شبیه همه‌ی بازی‌های هم‌سبکش است اما اگر زود قضاوت نکنیم و به بازی فرصتی برای خودنمایی بدهیم، خواهیم دید که گنگ استایل ویژگی‌های جذاب مخصوص به خودش را دارد که آن را به تجربه‌ای ارزشمند بدل می‌کند.

معمولاً در چنین بازی‌های با داستان خاصی مواجه نیستیم اما گنگ استایل حداقل ایده‌ی ساده‌ای را به عنوان داستان در نظر گرفته است. قضیه از این قرار است که  افرادی در پی تخریب و غارت شهر توسط افراد شرور، در تلاش هستند تا با تشکیل قبیله و اتحاد شهر خود را دوباره ساخته و با استراتژی مناسب با آنه‌ا مقابله کنند. شما مسئول اداره‌ی شهر خواهید بود و با استخدام افراد مختلف و راه اندازی کسب و کارهای گوناگون، منابع مالی خود را افزایش داده و به کمک آن توان دفاعی شهر را آنقدر مستحکم خواهید کرد که دیگر کسی نتواند به سادگی به شما حمله کند و سپس به کمک دیگر شهرها رفته و آنها را آزاد می‌کنید تا دوباره مردم به شهر بازگردند.

بازی موبایل ایرانی Gang Style

ساختمان‌های دفاعی و نیروهای تهاجمی از جمله پایه‌های اصلی بازی‌های استراتژیک و دفاع از قلعه هستند اما در گنگ استایل شاهد ساختمان‌های مختلف دیگری هم هستیم که حس و حال تازه‌ای به بازی می‌دهند. شما باید برای افزایش سطح شادی و رفاه مردم، مکان‌های تفریحی مانند سیرک و شهربازی بسازید تا دوباره جنب و جوش را به شهر بیاورید. برای تأمین نیازهای مالی خود نیز می‌توانید با راه انداختن کسب و کارهای مختلف و با بنا کردن ساختمان‌هایی مثل پمپ بنزین و رستوران، درآمد اضافه‌ای داشته باشید.

جذاب‌ترین بخش بازی‌های این چنینی، حمله به قبایل و شهرک‌های مختلف است. در گنگ استایل همانطور که از داستان آن متوجه شدید، در واقع هدف اصلی این حمله‌ها آزاد کردن مردم از دست نیروهای شرور است که البته همراه با غنائم هم خواهد بود. این غنائم شامل پول و نفت می‌شوند که برای ساخت ساختمان‌ها و تربیت سرباز‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در بخش تربیت سربازها، می‌توانید اسلحه‌ای را که در حمله استفاده می‌کنند مشخص کنید. از کلت کمری گرفته تا نارنجک‌انداز را می‌توانید به سرباز مورد نظر خود تخصیص دهید. البته باید توجه داشته باشید که سطح سرباز شما به اندازه‌ای رسیده باشد که بتواند سلاح‌های بزرگ‌تر را حمل کند. نکته‌ی بسیار جالبی که در مورد حمله‌ها وجود دارد، این است که اگر سرباز شما هنگام حمله زخمی شد، می‌توانید آن را به بیمارستان شهرک خودتان بیاورید تا مداوا شود. بنا به سطح ساختمان بیمارستان، معالجه‌ی سربازان مدت کمتری طول خواهد کشید.

از همان لحظه‌ای که وارد بازی شوید، متوجه دقت نظر سازندگان روی جنبه‌ی زیبایی‌های بصری بازی خواهید شد. از طراحی ساختمان‌ها گرفته تا محیط اطراف شهرک اصلی، در نهایت دقت انجام گرفته و از این لحاظ می‌توان گنگ استایل را نمونه‌ی موفقی به حساب آورد. طراحی رابط کاربری در چنین بازی‌هایی بسیار حائز اهمیت است چرا که کاربر ساعت‌ها صرف ارتقا ساختمان‌ها و حمله به دیگر شهرک‌ها می‌کند و یک طراحی خسته‌کننده، بسیار به ضرر بازی خواهد بود.

استودیوی لیپینیک نسخه‌ی آلفای بازی را حدود چهار ماه پیش منتشر کرده بود تا با دریافت بازخورد کاربران، بازی را هرچه بیشتر بهبود بخشد و ایرادات آن را برطرف کند. سازندگان حالا نسخه‌ی بتا را منتشر کرده‌اند که پیشرفت‌های بسیاری نسبت به نسخه‌ی آلفا داشته اما خالی از اشکال نیست. گنگ استایل سعی دارد با خلاقیت‌های ظریفش نظر گیمرهای ایرانی را به خود جلب کند و تجربه‌ای آشنا با ریزه‌کاری‌های جذاب به مخاطب ارائه دهد.

دانلود از کافه بازار | دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده