نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

شایعه: مایکروسافت قفل منطقه‌ای را از بازی های ویژگی Backward Compatibilty حذف می‌کند

یکی از محدودیت‌های کنسول ایکس‌باکس 360 منطقه‌بندی یا به اصطلاح Region بندی آن  بود که مایکروسافت این مشکل را در ایکس‌باکس وان رفع کرد. اکنون شایعات جدیدی مطرح شده که این شرکت در فکر آن است تا قفل منطقه‌ای را از بازی‌های ویژگی Backward Compatibilty حذف کند. با زومجی همراه باشید.

حدود سه ماه از راه‌اندازی قابلیت Backward Compatibility (امکان بازی کردن بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان) برای کنسول ایکس‌باکس وان می‌گذرد، اما بازی‌‌هایی که در لیست این قابلیت قرار دارند میراث گذشته‌ی خود را همچنان به همراه دارند. یکی از نقاط ضعف کنسول ایکس‌باکس 360 در مقابل پلی‌استیشن 3 در زمان عرضه منطقه‌بندی یا ریجن بندی بازی‌های آن بود. مایکروسافت این مساله را در کنسول نسل هشتمی خود حل کرد اما شایعاتی که اخیرا منتشر شده است حکایت از آن دارد که این شرکت مشغول قصد حذف منطقه‌بندی بازی‌های ایکس‌باکس 360 یا به اصطلاح عامیانه ریجن فری کردن است.

بر اساس گزارش سایت اسپانیایی SoloXboxOne، یکی از کارمندان پشتیبانی ایکس‌باکس در حین گفت‌و‌گوی نوشتاری با یکی از کاربران این کنسول این مساله را عنوان کرده است:

بله درست می‌فرمایید. البته الان مایکروسافت و ایکس‌باکس مشغول مذاکره درباره‌ی این موضوع هستند، چون که بیشتر مشتریان ما کنسول ایکس‌باکس 360 نداشتند یا دیگر ندارند، اما متمایل هستند که بازی‌هایی را که از قابلیت Backward Compatibility پشتیبانی می‌کنند، تهیه کنند. بنابراین ما مشغول برنامه‌ریزی برای حذف کردن محدودیت منطقه‌ای هستیم تا مشتریان ما بتوانند این بازی‌ها را بدون محدودیت و داشتن کنسول و ریجن خاص تهیه کنند. اضافه کنم که هنوز تاریخ دقیقی برای این برنامه وجود ندارد. البته دوست داریم مشتریان ما بدانند که در آینده‌ی نزدیک می‌توانند منتظر این موضوع باشند.

این برنامه قطعا خبری بسیار خوب برای کاربران ایکس‌باکس است، چرا که برخی از بازی‌های NTSC ایکس‌باکس 360 نسخه‌ی PAL یا بالعکس نداشتند. اگر این برنامه عملیاتی شود کاربران ایکس‌باکس دیگر می‌توانند هر بازی ایکس‌باکس 360 را که می‌خواهند بدون دغدغه درمورد ریجن آن بازی کنند. البته حذف منطقه‌بندی بازی‌های نسل هفتمی هنوز در مرحله‌ی برنامه‌ریزی قرار دارد و باید تا اجرایی شدن آن صبر کرد. پیش از این شایعه شده بود که بازی پرطرفدار Red Dead Redemption با استفاده از قابلیت Backward Compatibility به ایکس‌باکس وان آمده است که البته این مساله از سوی مایکروسافت صرفا یک اشتباه اعلام شد. همچنین، برخی بازی‌های منتشر شده برای این قابلیت، مشکلاتی در اجرا برروی کنسول ایکس‌باکس وان دارند. شما می‌توانید لیست بازی‌های ایکس‌باکس 360 ای که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را نیز مشاهده کنید.

منبع: AttackOfTheFanBoy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده