نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR پاییز سال آینده عرضه خواهد شد

طبق اعلام پل رینز، مدیر عامل فروشگاه گیم‌استاپ، هدست واقعیت مجازی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن وی‌آر، برخلاف چیزی که قبلا گفته شده بود، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه نخواهد شد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

رینز در مصاحبه‌ای که با شبکه‌ی خبری فاکس نیوز داشت، اعلام کرد که گیم‌استاپ خود را برای انتشار هدست‌های پلی‌استیشن وی‌آر، اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت آماده می‌کند. رینز در بخشی از صحبت‌هایش به بازه‌ی زمانی انتشار هدست واقعیت مجازی سونی اشاره کرد و گفت که پلی‌استیشن وی‌آر در فصل پاییز عرضه می‌شود. او توضیح داد:

ما در حال حاضر مشغول آماده شدن برای انتشار محصولات بزرگ واقعیت مجازی هستیم. ما با آکیولس، اچ‌تی‌سی و سونی مذاکره می‌کنیم. این یک عرضه‌ی بزرگ است و ما برای آن آماده می‌شویم. محصول سونی را در پاییز آینده منتشر می‌کنیم و همچنان مشغول گفتگو با دو شرکت دیگر هستیم.

رینز در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که طبق برآورد شرکت‌های تحقیقاتی، سود حاصل از فناوری واقعیت مجازی به میلیاردها دلار خواهد رسید. او برای نمونه به گزارش یک شرکت به نام گلدمن ساکس اشاره کرد که بیان می‌کند تا سال ۲۰۲۵ واقعیت مجازی به درآمدی معادل ۸۰ میلیارد دلار دست خواهد یافت. وی همچنین افزود گیم‌استاپ به بازار این فناوری تسلط کامل خواهد داشت.

ماه گذشته رینز اعلام کرده بود که امیدوار است شرکت‌هایی مثل سونی، آکیولس و اچ‌تی‌سی، به گیم‌استاپ به عنوان فروشگاهی نگاه کنند که با موقعیت منحصربه‌فرد خود می‌تواند به عرضه‌ی عمومی محصولاتشان کمک کند. او همچنین گفته بود که پلی‌استیشن وی‌آر در بین تمام هدست‌های واقعیت مجازی، بهترین و قوی‌ترین فهرست بازی‌ها را در اختیار دارد.

اخیرا ریچارد مارکس، رییس بخش پلی‌استیشن وی‌آر گفته بود با توجه به اینکه کنسول پلی‌استیشن 4 بیش از ۳۶ میلیون دستگاه فروخته است، سونی می‌تواند در بازار واقعیت مجازی یک شروع قدرتمندتر را نسبت به سایر شرکت‌ها تجربه کند. او همچنین تاکید کرد که تمام صاحبان پلی‌استیشن 4 به هدست پلی‌استیشن وی‌آر علاقه‌مند و منتظر آن هستند.

پلی‌استیشن وی‌آر که قبلا با نام پراجکت مورفیس نیز شناخته می‌شد، یک هدست واقعیت مجازی ساخته‌ی کمپانی سونی کامپیوتر اینترتینمنت است که سازگاری کامل با کنسول پلی‌استیشن 4 خواهد داشت. اخیرا اعلام شده بود که این هدست قیمتی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار دارد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده