یوبی‌سافت تاکنون چهار نسخه اصلی و چندین اسپین آف از سری پرطرفدار Far Cry را روانه بازار کرده است و به زودی نیز شاهد نسخه بعدی آن خواهیم بود. در این مطلب قصد داریم به برخی مشکلاتی که باید در Far Cry: Primal رفع شوند بپردازیم. با زومجی همراه باشید.

کمپانی یوبی‌سافت از ابتدای معرفی فرنچایز موفق Far Cry تا به امروز چهار نسخه  اصلی و چندین نسخه فرعی از این سری جذاب را به بازار عرضه کرده است و اکنون نوبت به نسخه بعدی این بازی رسیده‌ است. Far Cry بعدی Far Cry: Primal است که درواقع یک اسپین آف از این سری محبوب خواهد بود. قبل از این Far Cry، Far Cry 2، Far Cry 3، Far Cry 4 و اسپین‌آف‌های این مجموعه مثل Far Cry Instincts،  Far Cry Vengeance و آخرین آنها که Blood Dragon‌ بود همگی در زمان خودشان خوش درخشیدند اما هریک مشکلات ریز و درشت خودشان را هم داشتند و با گذر زمان اگر ضعف‌های کمرنگ نسخه‌های قبلی اصلاح نشوند و بازهم تکرار شوند، مسلما باعث ضربه خوردن سری خواهند شد. آخرین نسخه از این سری یعنی Far Cry 4 چندین ضعف عمده به همراه داشت، در این مطلب قصد داریم به بررسی این ضعف‌ها که نباید در Far Cry: Primal تکرار شوند بپردازیم:

دانلود ویدیو با کیفیت SD 360p | دانلود ویدیو با کیفیت HD 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p از شاتل‌لند

Farcry-4

۱-  روش‌های بازگرداندن سلامتی کاراکتر

راهکار یوبی‌سافت برای نوار سلامتی یا همان Health Bar در کنار آنکه روش جالب و ابتکاری مختص این کمپانی است، اما ضعف‌های زیادی هم دارد. در این روش هنگامی که در مبارزات همه سلامتی کاراکتر از دست می‌رود (یعنی ستون سلامتی کاملا خالی است و کاراکتر تنها یک ضربه تا مرگ فاصله دارد)، اگر از مهلکه بگریزد پس از چند لحظه مقدار کمی از ستون سلامتی او دوباره پر می‌شود، اما باقی این میزان تنها درصورتی باز‌می‌گردد که از سرنگ یا بسته‌ همراه خود استفاده کند، اما مشکل اینجاست هنگامی که در درگیری‌ها به سرنگ دسترسی نداشته باشید باید هرچند ثانیه یک‌بار فرار کنید و گلوله یا تکه ترکشی را با نگاه‌ داشتن دکمه از بدن خارج کنید تا بلکه چند ثانیه دیگر هم زنده بمانید یا اگر شانس بیاورید درگیری تمام شود! این روش به دلیل بازنگرداندن کامل سلامتی و تکرار بیش از حد در روند گیم‌پلی واقعا به یکی از ضعف‌های این سری تبدیل شده است.

 

Farcry-2

۲- نبرد‌های تن به تن

در نسخه‌های قبلی Far Cry قابلیت‌هایی وجود داشت که با باز کردن قفل آن کاراکتر می‌توانست چند دشمن را در نبر تن به تن از بین ببرد. در این روش‌ها که مشابه آن را در سری Assassins Creed و دیگر بازی‌ها نیز به وفور دیده‌ایم، کاراکتر با نزدیک شدن به گروهی از دشمنان و زدن به موقع کلید (یا چند کلید به صورت ترکیبی یا کمبو) آنها را یکی یکی قلع و قمع می‌کند و نیاز نیست تنها به چاقو زدن و مشت‌های تکراری اکتفا کنید. حال با توجه به آنکه داستان Far Cry: Primal در عصر باستان رخ می‌دهد و تعداد سلاح‌های گرم و دوربرد به حداقل رسیده است و برای مبارزه باید تنها به تیر و کمان و نیزه و نبرد تن به تن خود کنید، نقش این مبارزات پررنگ‌تر از همیشه خواهد بود. یوبی‌سافت باید چاره‌ای به حال این مشکل بیاندیشد و این کلید‌های ترکیبی و روش‌های مبارزه در برخورد با دشمنان گروهی را بیش از همیشه تقویت کند.

 

Farcry-5

۳- تجهیزات سلاح‌ها

یوبی‌سافت در Far Cry‌های قبلی همیشه سعی داشته کاربر را به شخصی‌سازی سلاح‌ها تشویق کند تا کاربر بنا به سلیقه خودش در هر لحظه بتواند از سلاح دلخواهش استفاده کند، اما در Far Cry 4 این بخش از بازی بسیار ضعیف ظاهر شد چرا که اوج شخصی سازی سلاح‌ها به یک صدا خفه کن یا موارد اینچنینی خلاصه می‌شد! دلیل آن هم محدودیت زیاد اینونتوری یا همان فهرست تجهیزات سلاح‌ها بود. انتظار می‌رود یوبی‌سافت در Far Cry: Primal بخش اینونتوری بازی را به حدی غنی کند که به‌جای رد کردن مراحل با سختی و با استفاده از سلاح‌های تکراری، بتوان به راحتی با استفاده از سلاح درست از نقطه ضعف دشمنان استفاده کرد و مبارزات را پیروز شد.

 

Farcry-6

۴- دنیای پویا

مسلما یک بازی جهان‌بازِ تمام‌عیار، علاوه بر بزرگ بودن نقشه و آزادی عمل کاراکتر نیازمند وجود دنیایی پویا هم هست، اتفاقی که کمتر در بازی‌ها شاهد آن هستیم. تصور کنید در حال جابجایی از نقطه‌ایی به نقطه دیگر در بازی هستید، چند بار اتفاق افتاده که در این مسیر شاهد اتفاقات ناگهانی باشید؟

یوبی‌سافت در Far Cry 4 توانست این خصیصه مهم را در بازی بکار بگیرد، به این ترتیب در بازی گاهی شاهد حمله ناگهانی خرس یا موجودات وحشی بودید و در مواردی درگیری‌هایی هم میان دشمنان و بومی‌ها وجود داشت. هرچند این موارد محدود بودند اما بازهم قدمی روبه‌جلو محسوب می‌شوند. انتظار می‌رود یوبی‌سافت در Far Cry: Primal این وقایع اتفاقی را گسترش دهد به‌ طوری که هرچه بیشتر بازی از حس تکراری بودن خارج شود.

 

Farcry-1

۵- تنوع دشمنان

تنوع دشمنان در بازی‌های ویدیویی خصوصا بازی‌های امروزی با این سطح کیفی و گرافیکی اهمیت ویژه‌ایی دارد. در همه بازی‌های موفق امروزی شاهد تنوع خوبی از دشمنان هستیم که این تنوع باعث می‌شود به گیمر احساس تکراری بودن دست‌ ندهد. در Far Cry 4 هم چندین نوع دشمن طراحی شده بود اما در این میان برخی از آنها به هیچ وجه از پا در نمی‌آمدند. این نوع دشمنان با سختی بیش از حدشان اعصاب گیمر‌ را خورد می‌کنند و بیشتر لذت بازی را ازبین می‌برند تا اینکه با تنوعی که ایجاد کرده‌اند باعث لذت گیمر شوند، از طرف دیگر دشمنانی که به سمت کاربر حمله‌ور می‌شدند نیز بسیار مسخره و ضعیف بودند! دشمنان باید درکنار تنوع بالا، هوش مصنوعی معقولی هم داشته باشند. امیدواریم یوبی‌سافت در Far Cry: Primal توجه ویژه‌ایی به این مورد نشان دهد.

 

Farcry-7

۶-حمله‌ی ناگهانی حیوانات

حمله‌ی حیوانات وحشی در Far Cry 4 را بیاد دارید؟ قبل از حمله برای چند لحظه صدایی شنیده می‌شد و تا روبرمی‌گرداندید حیوان به سمت کاراکتر اصلی حمله‌ور می‌شد! این مدل به ظاهر ایده جذابی است اما به دلیل آنکه هیچ راهی برای دفاع از خود ندارید یک ضعف محسوب می‌شود، چراکه تصور کنید نوار سلامتی شما کاملا خالی است و در این صورت اگر قرار باشد یکی از این حیوانات حمله کند چاره‌ایی جز مرگ ندارید! یوبی‌سافت می‌توانست در این بخش از بازی قابلیت جاخالی دادن یا دفاع را در قالب یک دکمه روی صفحه در بازی‌ بگنجاند. در حال حاضر بازی‌های زیادی از این روش استفاده می‌کنند، حال چه در خط داستان یا خارج از آن، نبود این ویژگی خصوصا در دنیای باز و محیط‌های وحشی Far Cry زیاد احساس می‌شود و امیدواریم یو‌بی‌سافت در Primal این قابلیت را در بازی بگنجاند.

 

Farcry-3

۷- بالا رفتن از صخره‌ها

بالا رفتن از صخره‌ها در Far Cry 4‌ یکی از ضعف‌های این بازی بود، چرا که بازهم به دلیل جهان باز بودن بازی و وجود کوه‌ها و پستی بلندی‌های زیاد در نقشه موارد متعددی پیش‌می‌آمد که نیاز به عبور از کوه‌ها و بلندی‌ها باشد. در طول بازی موارد زیادی پیش می‌آمد که ناچار بودید از صخره‌ها بالا بروید اما با ضعف بازی روبرو می‌شدید، در برخی موارد نقاطی برای بالا رفتن از صخره‌ها وجود داشت که با آویزان شدن از طناب می‌توانستید به بالای صخره صعود کنید اما در بیشتر موارد باید مسیر را دور می‌زدید. یوبی‌سافت باید این مشکل را در Far Cry: Primal رفع و رجوع کند، حال یا تجهیزاتی مثل طناب یا هرچیز دیگر در اختیار کاراکتر قرار دهد که صرف نظر از مکان در هر نقطه‌ای بتوان از آن استفاده کرد، یا اینکه مثل Grow Home خود کاراکتر با دست‌های چنگک مانندش از صخره بالا برود! البته این آخری به دلیل باستانی بودن بازی در این مورد شوخی بود اما لااقل می‌توان از موارد مشابه در نسخه‌های مدرن بازی استفاده کرد.

 

Far Cry Primal Shakhes 527x790

۸- تازگی بازی

یکی از مشکلات یوبی‌سافت که خود را در سری Assassin's Creed به وضوح نشان داد لو رفتن ویژگی‌های بازی و تکراری شدن برای کاربر بود. یوبی‌سافت هرچندماه یک نسخه از این سری تولید می‌کرد و قبل از عرضه نیز ویدیو‌های زیادی از گیم‌پلی آن پخش می‌کرد و این کار به حد زیادی به جذابیت بازی لطمه می‌زد، چرا که کاربر قبل از بازی بسیاری از ویژگی‌های آن را در ویدیو‌ها دیده بود و گیم‌پلی بازی نیز به دلیل آنکه با فاصله کمی نسبت به نسخه قبلی عرضه می‌شد تفاوت چندانی با آن نداشت. این قضیه دقیقا شامل Far Cry‌ نیز می‌شود. Far Cry 4 از بسیاری جهات شبیه به Far Cry 3 بود، با این تفاوت که گرافیک فنی بازی بهبود پیدا کرده بود و وسعت نقشه زیاد شده بود و تغییرات کوچک دیگری نیز در سایر بخش‌های بازی اعمال شده بود، اما گیم‌پلی بازی تقریبا همان بود. ظاهرا Primal‌ از این قضیه مستثنی است، یا حداقل امیدواریم باشد! تا به اینجای کار که زمان کمی تا عرضه Far Cry: Primal باقی مانده ویدیو‌های زیادی از بازی ندیده‌ایم که این خود نشان می‌دهد یوبی‌سافت سعی دارد این بازی برای کاربرانش یک سورپرایز تمام‌عیار باشد.

در پایان جالب است بدانید یوبی‌سافت برای Far Cry: Primal یک زبان باستانی اختصاصی طراحی کرده است!

نظر شما در ارتباط با این نسخه از Far Cry چیست؟ شما چه انتظاراتی از  Far Cry: Primal دارید؟

Far Cry: Primal در تاریخ ۴ اسفند ۹۴ برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 و در تاریخ ۱۱ اسفند ۹۴ هم برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: WhatCulture


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده