نویسنده: میثم علی حسنی
// سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

آشنایی با تیم‌های حاضر در مسابقات شانگهای - Newbee

به کشور چین خواهیم رفت تا نگاهی به قهرمان مسابقات The International 4 بازی Dota 2 داشته باشیم تیمی که از روزهای اوج خود فاصله گرفته است؛ اما شاید در تورنمنت شانگهای شاهد بازگشت غرورمندانه آن‌ها باشیم. برای آشنایی بیشتر با این تیم همراه زومجی باشید.

شاید مسابقات زمستانی امسال برای تیم‌های مختلف بسیار با اهمیت باشد؛ اما مطمئنا برای Newbee حکم همه چیز یا هیچ چیز را خواهد داشت. ۲۰۱۴/۷/۲۱ (۳۰/۴/۱۳۹۳) شاید برای بسیاری اشخاص یک روز معمولی یا خوب بوده باشد ولی مسلما برای Newbee حکم سقوط از عرش به فرش را دارد و بعد از این تاریخ دیگر نتوانسته‌اند در هیچ تورنمنتی عنوان قابل توجهی را کسب کنند یا حتی به مرحله اصلی مسابقات رسمی راه یابند. تغییرات متعدد در ترکیب، باخت‌های زیاد، نتایج ناامید‌کننده در سال ۲۰۱۵، عملکرد بسیار ضعیف در Major فرانکفورت، شکست در اولین مسابقه جدول بازنده‌های این مسابقات در برابر تیم نه چندان قوی unknown.xiu و انصراف از تورنمنت World Cyber Games در همان آغاز شروع رقابت‌ها را می‌توان جز ناکامی‌های مهم این تیم نامید.

در سپتامبر سال پیش Newbee شاهد بازگشت بازیکن معروف نقش Carry خود یعنی Hao به همراه یک بازیکن جوان و با استعداد به نام منگ "Xiao2lei" لی بود که شهرت خود را مدیون بازی در تیم Energy Pacemaker است. این مجموعه چینی دو روز قبل از اتمام مهلت تیم‌ها برای اعلام ترکیب خود برای حضور در مسابقات شانگهای توانست یکی از بهترین بازیکنان آسیای شرقی به نام Chuan را جذب کند. با حضور سه قهرمان (Hao و Mu برندگان ChuaN ،TI4 برنده TI2) در ترکیب این تیم آن‌ها توانستد به مسابقات شانگهای صعود کنند هر چند عده‌ای معتقدند رقابت‌ها در این منطقه از سطح بسیار بالایی برخوردار نبود. Newbee برای صعود با تیم young (تیم دوم) مجموعه های CDEC و IG روبه‌رو شد و توانست با غلبه بر آن‌ها بلیت این مسابقات را دریافت کند.

newbee new

ترکیب Newbee

China چنگ "Hao" ژیاهو
China ژانگ "Mu"پان
China منگ "Xiao2lei" لی
Malaysia ونگ "ChuaN" هوک چوان
China ژانگ "le" ژانگها

با توجه به بازی‌های قهرمان TI4 در مسابقات Mars Dota League می‌توان انتظار داشت آن‌ها بزودی به دوران اوج باز خواهند گشت. در مرحله گروهی این تورنمنت جز تنها باخت آن‌ها در مقابل OG دیگر نتایج بدست آمده به شرح زیر است:

Newbee vs Team Spirit: 1-1
Newbee vs Vici Gaming: 1-1
Newbee vs Evil Geniuses: 1-1

با کسب این نتایج Newbee در جدول امتیازی، یک بازی برابر تیم EG انجام داد که با توجه به شکست در این مسابقه‌، رقابت‌های مرحله اصلی را در جدول بازنده‌ها آغاز کرد و توانست تیم مطرح Secret را با نتیجه نزدیک ۲-۱ شکست دهد. هر چند در بازی بعدی مانند مرحله مقدماتی تورنمنت شانگهای مغلوب تیم LGD شد؛ اما شاهد بازی بسیار نزدیکی بین این دو تیم بودیم.

مطالب مرتبط

این تیم بازی‌های کمی را از زمان انتشار بروزرسانی 6.86 انجام داده است و همین نکته باعث می‌شود حدس انتخاب‌ها و تاکتیک آن‌ها سخت باشد؛ اما در نگاه کلی Newbee دارای دو سبک بازی متفاوت با ریسک بالا و بسیار موثر است یکی از آن‌ها به توانایی بالا Mu و Hao در تاکتیک پوشینگ سنگین و از بین بردن سریع ساختمان اصلی و دفاعی دشمن خلاصه می‌شود که با همین روش توانستند قهرمانی TI4 را تصاحب کنند و دیگری روش بازی ChuaN با هیروهای ساپورت  است که به خوبی می‌داند چگونه یک پشتیبانی تهاجمی و موثر در ابتدا بازی داشته باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت که پیک‌های او احتمالا از بین Witch Doctor ،Enchantress ،Mirana یا Lion انتخاب خواهد شد که هنوز درنسخه 6.86 موثر هستند. بعد از تمام نکات گفته شده برای Hao ،Mu و ChuaN این مسابقات بسیار حیاتی است و مسلما تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه‌ای مطلوب و کسب عنوانی در خور توجه انجام خواهند داد.

به نظر شما قهرمان TI4 به روزهای اوج خود می‌گردد؟

منبع:Gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده