نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

نسخه‌ی واقعیت مجازی The Witness پر از ایراد است

نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی جدید جاناتان بلو، یعنی The Witness چنگی به دل نمی‌زند. ظاهرا این نسخه از بازی ایرادات فراوانی دارد که ارزش تجربه‌ی آن را تا حد زیادی پایین می‌آورد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

به تازگی یک برنامه‌نویس به نام اندرو اسمیت در وبسایت ردیت اعلام کرده که استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای بازی The Witness به دلایل مختلفی «بسیار مشکل‌ساز» است و امکان تقلب در برخی از پازل‌های بازی را فراهم می‌آورد. اسمیت توضیح داد:

واقعیت مجازی برای بازی The Witness واقعا مشکل‌ساز است (این تکنولوژی در حال حاضر به صورت نشسته یا در یک اتاق قابل اجرا است و برای گشت و گذار در یک محیط بزرگ و به صورت اول‌شخص مناسب نیست) و در آن امکان تقلب در برخی از پازل‌های هم‌تراز (نمی‌خواهم چیزی را لو بدهم) با خم شدن یا کج کردن سر وجود دارد.

طبق صحبت‌های اسمیت، نسخه‌ی واقعیت مجازی The Witness غیرقابل انجام نیست؛ اتفاقا در این حالت جلوه‌های هنری بازی تماشایی‌تر هم می‌شوند، اما در مجموع تجربه‌ی بازی بهینه و دلچسب نخواهد بود. او گفت:

The Witness به صورت یک بازی سنتی طراحی شده است. بازی‌های واقعیت مجازی که می‌توانند مردم را قانع کنند، باید از ابتدا برای این فناوری طراحی شده باشند.

اسمیت در ادامه افزود که مسئله‌ی حرکت کردن در بازی‌های واقعیت مجازی یک مشکل بسیار بزرگ است؛ برای مثال اگر بازیکن‌ها در حالی که از هدست استفاده می‌کنند بتوانند به صورت آزادانه در محیط‌های بازی به جستجو بپردازند، به احتمال زیاد با دیوارهای اتاق یا اجسام دور و برشان برخورد خواهند کرد. به همین دلیل است که معمولا بازی‌های واقعیت مجازی به صورت نشسته یا درون اتاق‌هایی که دارای ابعاد تعریف شده هستند، طراحی می‌شوند. اگر راه حلی برای این مشکل پیدا شود، قطعا استفاده از این فناوری در بازی‌های ویدئویی فراگیر خواهد شد.

The Witness که پس از بازی زیبای Braid (سال ۲۰۰۸) دومین تجربه‌ی بازیسازی جاناتان بلو به شمار می‌رود، در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. نسخه‌ی iOS این بازی در آینده عرضه می‌شود، ضمن اینکه احتمالا شاهد انتشار آن برای کنسول ایکس‌باکس وان نیز خواهیم بود.

The Witness در زمینه‌ی فروش عملکرد خوبی داشته و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن فروخته شده است. این بازی امتیازات فوق‌العاده‌ای هم از منتقدان دریافت کرده و میانگین نمرات آن روی هر دو پلتفرم، ۸۷ از ۱۰۰ است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده