نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

مایکروسافت عرضه بازی‌ های انحصاری‌ ایکس‌ باکس وان را برای پی‌سی ادامه می دهد

خبر انتشار نسخه پی‌سی بازی Quantum Break همزمان با نسخه کنسولی، یکی از اخبار مهم هفته گذشته بود که واکنش‌های مختلف طرفداران ایکس‌باکس وان را در پی داشت. حال آرون گرینبرگ، مدیر اجرایی مایکروسافت، نیز در این مورد توضیحاتی ارائه کرده است. با زومجی همراه باشید.

از مدت‌ها پیش و پس از عرضه ویندوز 10، مایکروسافت تمایل زیادی نشان داده که این نسخه از ویندوز و ایکس‌باکس وان را به یک پلتفرم مشترک تبدیل کند. آخرین اقدام این کمپانی تایید عرضه همزمان بازی Quantum Break برای ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان بود که واکنش‌های مثبت و منفی طرفداران را در پی داشت. پس از این که فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس، اعلام کرد هدف آن‌ها گسترش جامعه گیمر‌ها است و قصد دارند تا دیوار‌های بین پلتفرمی را از بین ببرند، اخیرا هم آرون گرینبرگ، مدیر اجرایی مایکروسافت، به نوعی صحبت‌های اسپنسر را تایید کرده است:

طرفداران باید بدانند که ایکس‌باکس کماکان اولویت اصلی ما است و ما هنوز به تعهدات‌مان پایبند هستیم. لطفا اجازه ندهید که عرضه یک بازی برای ویندوز 10 شما را اذیت کند و بدانید که کماکان ایکس‌باکس وان از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

گرینبرگ در ادامه صحبت‌های خود تایید کرد که این کمپانی عرضه بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان برای پی‌سی را ادامه خواهد داد:

هدف ما از عرضه بازی‌های انحصاری برای ویندوز 10 توسعه جامعه گیمر‌ها است و این کار را ادامه خواهیم داد. ولی این مساله به معنی فراموش کردن کنسول‌ها نیست و ما کماکان برای توسعه ایکس‌باکس وان هیجان زده هستیم و این کنسول حتی از لحاظ تجاری هم روند خیلی خوبی را طی می‌کند.

مدیر اجرایی مایکروسافت همچنین اعلام کرد که حتی علی‌رغم مخالفت‌های طرفداران، مایکروسافت کماکان برنامه‌های جدید خود را ادامه خواهد داد و از نظرات آن‌ها هم استفاده خواهد کرد:

ما همواره دوست داریم چیز‌های جدیدی را تجربه کنیم و حتی در برخی زمینه‌ها از شیوه آزمون و خطا استفاده می‌کنیم. ممکن است طرفداران خیلی با برخی تصمیمات ما موافق نباشند، با این حال نظرات آن‌ها همواره اهمیت زیادی برای کمپانی ما دارد و ما عاشق شنیدن نظرات آن‌ها هستیم. ما پس از انجام هر کاری سراغ نظرات طرفداران می‌رویم و چه خوب و چه بد آن‌ها را مد نظر قرار می‌دهیم.

گرینبرگ در بخش پایانی صحبت‌های خود هم اعلام کرد که Quantum Break بر روی فروشگاه استیم عرضه نخواهد شد:

بازی Quantum Break هم مثل Fable Legends در انحصار فروشگاه ویندوز خواهد بود و قصد نداریم آن را از طریق استیم به فروش برسانیم.

به هر حال Quantum Break در تاریخ ۱۷ فروردین ۹۵ (۵ آپریل) علاوه بر ایکس‌باکس وان برای ویندوز 10 هم عرضه خواهد شد و افرادی که نسخه کنسولی را پیش خرید کنند، نسخه پی‌سی را به رایگان دریافت خواهند کرد.

نظر شما در مورد صحبت‌های گرینرگ چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده