نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

پیشنهاد کوجیما به کلیف بلیزینسکی برای همکاری در پروژه ساخت Silent Hills

به تازگی کلیف بلیزینسکی، توسعه دهنده‌ی مشهور بازی‌های Gears of War، اعلام کرده است که پیش از این هیدئو کوجیما به وی پیشنهاد همکاری با او در پروژه‌ی Silent Hills را داده بوده اما وی این پیشنهاد را رد کرده است. در ادامه با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

درست است که پروژه‌ی آخرین قسمت مجموعه بازی‌های سایلنت هیل لغو شد، اما گویا خبر‌های آن قرار نیست متوقف شوند. در تازه‌ترین آن‌ها کلیف بلیزینسکی، توسعه دهنده‌ی مشهور بازی‌های Gears of War و مدیر طراحی پیشین اپیک‌گیمز، در اظهار نظری عجیب و جالب اعلام کرده است که از وی برای همکاری با هیدئو کوجیما در پروژه‌ی Silent Hills درخواست شده بود اما متاسفانه او این درخواست همکاری را رد کرده است.

بلیزینسکی می‌گوید که با وجود اینکه تحت تاثیر پیشنهاد کار با کوجیما و گیرمو دل تورو قرار گرفته بوده اما در نهایت تصمیم به رد این پیشنهاد گرفته است:

کوجیما زمانی به من گفت که می‌خواهد تا با هم بر روی سایلنت هیل جدید خارج از لس آنجلس کار کنیم. من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و خوشحال شدم اما این پیشنهاد را رد کردم.

اما شاید این سوال را شما هم داشته باشید که او چرا این پیشنهاد را رد کرده است. او پاسخ جالبی به این پرسش می‌دهد:

من هم لس آنجلس را دوست ندارم، و از قسمت جدید استقبال می‌کردم، اما من توانایی این کار را در خودم نمی‌بینم و اگر به این پروژه می‌رفتم سایلنت هیل را خراب می‌کردم (!).

کلیف بلیزینسکی به خاطر بازی‌های تیراندازی اول شخصی که در کارنامه‌اش دارد حسابی در دنیای گیم شناخته شده است. او هم اکنون به همراه تیم استودیو باس کی پروداکشنز مشغول کار بر روی بازی Lawbreakers است که فعلا قرار است فقط برای پلتفرم پی‌سی در سال جاری میلادی عرضه شود. بلیزینسکی پیش از این اعلام کرده بود که بازی بعدیش یک تیراندازی کودکانه نخواهد بود. وی همچنین از تمایلش برای عرضه‌ی این بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی صحبت کرده بود. شما همچنین می‌توانید چهار تریلر از بخش‌های مختلف این بازی را تماشا کنید تا بیشتر با گیم‌پلی آن آشنا شوید.

اما چیزی که بسیار عجیب به نظر می‌رسد مقایسه‌ی توانایی‌های بلیزینسکی با حال و هوای بازی‌های سایلنت هیل است. شکی نیست که او یک بازیساز قهار و با استعداد است اما بازی Silent Hills تفاوت بسیار زیادی با زمینه ی کاری وی دارد. با تمام این اوصاف متاسفانه به دلیل لغو شدن بازی از سوی کونامی ما هیچ گاه نتوانستیم این بازی را تجربه کنیم. خود کوجیما هم پس از انتشار بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain این شرکت ژاپنی را ترک کرد. کوجیما هم اکنون استودیوی کوجیما پروداکشنز را تاسیس کرده است و با شرکت سونی همکاری می کند.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده