نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

فیلم Ready Player One تاخیر خورد؛ گریز اسپیلبرگ از جنگ ستارگان

فیلم آینده‌ی استیون اسپیلبرگ با نام Ready Player One که بر اساس رمانی از ارنست کلاین درباره‌ی واقعیت مجازی و بازی‌های ویدئویی ساخته می‌شود، با تاخیر مواجه شد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

Ready-Player-One-Coverقبلا اعلام شده بود که Ready Player One در تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۷ (یعنی ۲۴ آذر ۱۳۹۶) اکران می‌شود، اما به گزارش وبسایت Variety، این فیلم چند ماه دیرتر و در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) به روی پرده خواهد رفت که این موضوع با زمان اکران اپیزود هشتم مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» بی‌ارتباط نیست؛ چندی پیش کمپانی دیزنی اعلام کرده بود که فیلم Star Wars: Episode VIII به جای ماه می، در دسامبر ۲۰۱۷ (هم‌زمان با Ready Player One) عرضه خواهد شد. با توجه به موفقیت چشمگیر فیلم The Force Awakens هیچ فیلم‌سازی، حتی اسپیلبرگ جرئت رقابت با قسمت‌های بعدی Star Wars را ندارد، بنابراین به تعویق انداختن اکران Ready Player One تصمیمی کاملا منطقی و عاقلانه به نظر می‌رسد.

این اولین بار نیست که ناشران فیلم‌ها برای پرهیز از مواجه شدن با Star Wars در گیشه، تاریخ اکران فیلم‌های خود را تغییر می‌دهند؛ فیلم Warcraft نیز ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۷ آذر ۱۳۹۴) عرضه شود، اما وقتی دیزنی اعلام کرد که The Force Awakens نیز در همین تاریخ در سینماها به نمایش گذاشته می‌شود، زمان اکران Warcraft تا سال ۲۰۱۶ به تاخیر افتاد.

طبق اعلام Variety، فیلم Ready Player One در ماه مارس ۲۰۱۸ رقبای بزرگی نخواهد داشت. این وبسایت نوشت:

تاریخ جدید [اکران فیلم] هم‌زمان با عید پاک است و هیچ فیلم بزرگی برای اکران در ماه آوریل ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی نشده است. این تاریخ که برای یک فیلم انیمیشنی از شرکت Laika نگه داشته شده، موقعیت خوبی را در اختیار Ready Player One می‌گذارد. این فیلم در فاصله‌ی بین پایان المپیک زمستانی و آغاز جام جهانی اکران می‌شود که این دو رویداد می‌توانند تعداد افراد سینمارو را کاهش دهند.

فیلم The Force Awakens به لحاظ تجاری عملکرد شگفت‌انگیزی داشت؛ این فیلم که میزان فروش جهانی‌اش به ۲ میلیارد دلار رسیده، حالا به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ شناخته می‌شود.

زاک پن، نویسنده‌ی شناخته شده‌ی مجموعه X-Men، فیلمنامه‌ی Ready Player One را برای اسپیلبرگ می‌نویسد. پن و کلاین (نویسنده‌ی رمان) قبلا هم در فیلم دیگری با موضوع بازی‌های ویدئویی، یعنی Atari: Game Over (سال ۲۰۱۴) با یکدیگر همکاری داشته‌اند. بن مندلسون و اولیویا کوک دو بازیگر اصلی در فیلم Ready Player One خواهند بود.

در حال حاضر اسپیلبرگ بر روی پروژه‌ی سریال تلویزیونی مجموعه‌ی Halo نیز با مایکروسافت و استودیوی ۳۴۳ اینداستریز مشغول به کار است. البته اطلاعات زیادی در مورد این سریال ارائه نشده‌ است و مخصوصا طی یک سال گذشته چیز زیادی درباره‌ی آن نشنیده‌ایم، اما مایکروسافت اعلام کرده که ساخت سریال همچنان ادامه دارد.

فیلم بعدی مجموعه‌ی Star Wars با نام Rogue One در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر ۱۳۹۵) اکران می‌شود. این فیلم که به وسیله‌ی گرت ادواردز، کارگردان فیلم‌های Monsters (سال ۲۰۱۰) و Godzilla (سال ۲۰۱۴) ساخته می‌شود، ماجراهای قبل از  اپیزود چهارم مجموعه (Star Wars Episode IV: A New Hope) را روایت می‌کند و تلاش یک گروه شورشی برای دزدیدن نقشه‌‌ی سلاح جدید امپراتور به اسم «ستاره‌ی مرگ» را به نمایش می‌گذارد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده