نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

آموزش Clash of Clans: بهترین چینش نقشه های Farming و Clan War

یکی از دلایل محبوبیت بازی Clash of Clans تنوع استراتژی‌ها و چیدمانی است که می‌توانید برای نقشه خود انتخاب کنید و در نتیجه در برابر حمله دشمنان شانس بیشتری برای یک دفاع موفق داشته باشید. پس با زومجی همراه باشید تا بهترین نقشه‌های سطوح تاون هال ۶ تا ۱۱ را معرفی کنیم.

بازی Clash of Clans را به جرات می‌توان محبوب‌ترین بازی موبایل فعلی معرفی کرد که دلیل اصلی این امر، تنوع بسیار بالای استراتژی‌های بازی است که باعث می‌شود این اثر استودیو سوپرسل همواره جذابیت و تازگی خود را حفظ کند. از این رو تصمیم گرفتیم تا برای علاقه‌مندان این بازی بهترین نقشه‌های ممکن را از تاون هال ۶ تا ۱۱ معرفی کنیم. لازم به ذکر است که در این مقاله خبری از سطوح پایین‌تر از شش نخواهد بود و دلیل آن هم این است که رسیدن به تاون هال ۶ معمولا طی چند هفته ممکن است و علاوه بر آن در سطوح پایین‌تر به دلیل تازه‌کار بودن کاربر بهتر است خودتان نقشه‌ها را طراحی کنید تا شناخت خوبی از ساختمان‌ها دفاعی داشته باشید. همچنین در این مقاله برای هر سطح تاون هال یک نقشه برای جنگ (Clan War) و یک نقشه برای مواقع عادی یا فارمینگ معرفی خواهیم کرد:

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص فارمینگ تاون هال ۶

مخازن در چند نقطه متفاوت از نقشه قرار داده شده‌اند و ساختمان‌های دفاعی هم به نوعی چیده شده‌اند که دسترسی دشمن به آن‌ها را دشوار می‌کند. به‌علاوه ساختار دیوار‌ها هم به شکلی است که نمی‌توان با استفاده از نیرو‌های Wall Breaker به بیس نفوذ کرد. پس از ارائه بروزرسانی جدید بازی یک ضدهوایی دیگر هم به تاون هال ۶ اضافه شده که می‌توانید آن را جایگزین Elixir Collector در گوشه سمت چپ نقشه کنید.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص کلن وار تاون هال ۶

تصویر نقشه‌ای که در این قسمت معرفی می‌کنیم، در اصل با استفاده از تاون هال ۷ ساخته شده است. با این حال تمامی ساختمان‌های آن از جمله دو ضدهوایی (به لطف آپدیت جدید بازی) در تاون هال ۶ هم دیده می‌شوند. چینش تله‌ها، ضد‌هوایی‌ها و همچنین Air Sweeper به گونه‌ای است که حمله به این بیس و علی‌الخصوص سه ستاره کردن آن را دشوار می‌کند.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص فارمینگ تاون هال ۷

دسترسی به مخازن منابع به دلیل پراکندگی آن‌ها در کل نقشه دشوار است و تله‌ها هم به نوعی قرار داده شده‌اند که احتمال به تله افتادن نیرو‌های دشمن بسیار زیاد است. علاوه بر این موقعیت Air Sweeper به گونه‌ای است که به خوبی تمامی ضدهوایی‌ها را پوشش می‌دهد و در نتیجه حمله هوایی به این نقشه هم دشوار است.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص کلن وار تاون هال ۷

این نقشه با نام Dovahkiin ثبت شده است که طرفداران بازی Skyrim با این نام آشنا هستند و دلیل اصلی این امر هم سیستم ضد Dragon این نقشه است. ساختار این مپ به شکلی طراحی شده که مهاجم از هر طرف که Dragon‌های خود را وارد نقشه کند، پیش از رسیدن به مرکز نقشه به سراغ ساختمان‌های کناری خواهند رفت و این فرصت خوبی برای ساختمان‌های دفاعی شما خواهد بود.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص فارمینگ تاون هال ۸

ساختار و چینش دیوار‌ها به گونه‌ای است که نفوذ به بیس را با استفاده از Wall Breaker‌ها غیرممکن می‌کند. به‌علاوه چینش ضد هوایی‌ها باعث می‌شود که حمله با Dragon هم دشوار باشد و مورد آخر هم جاگذاری صحیح تله‌ها در نقشه است و این موارد در نقاطی قرار گرفته‌اند که احتمال حرکت Giant‌ها به آن‌جا بیشتر است.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص کلن وار تاون هال ۸

در این قسمت نقشه‌ای را معرفی می‌کنیم که کمی قدیمی است و به همین دلیل هم Air Sweeper در آن دیده نمی‌شود که شما می‌توانید این ساختمان را مابین Wizard Tower و Mortar واقع در گوشه بالا سمت راست قرار دهید. به جز این مورد، شما با نقشه‌ای روبرو هستید که هم در برابر حمله با Dragon و هم حمله با Hog شانس زیادی برای دفاع موفقیت‌آمیز دارد و این امر به دلیل ساختار نامتقارن نقشه با قرار دادن Clan Castle در وسط و چینش صحیح ضد هوایی‌ها برای مقابله با نیرو‌های هوایی و چینش صحیح تله‌ها برای مقابله با Hog فراهم شده است.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص فارمینگ تاون هال ۹

در این نقشه همان طور که مشاهده می‌کنید مخزن Dark Elixir در وسط قرار دارد که همین امر و چینش دیگر ساختمان‌ها باعث می‌شود تا دشمن کار خیلی سختی در غارت این منبع باارزش داشته باشد. همچنین ساختار لایه به لایه نقشه آن را به نمونه‌ای عالی در برابر حمله با Giant یا Hog تبدیل می‌کند.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص کلن وار تاون‌هال ۹

پس از تاون هال ۹ معمولا حمله در کلن وار‌ها از سه استراتژی عمده پیروی می‌کند، ۱- GoHog (که محوریت اصلی نیرو‌ها گالم و هوگ هستند) ۲- GoLaLoon (که نیرو‌ها ترکیبی از بالن، گالم و لاوا هستند) و ۳- GoWiPe (که نیرو‌ها ترکیبی از گالم، ویزارد و پکاکا هستند). حال اگر نقشه‌ای می‌خواهید که در برابر هر سه استراتژی ذکر شده مقاوم باشد، از چینش تصویر بالا استفاده کنید.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص فارمینگ تاون هال ۱۰

این نقشه هم با محوریت حفاظت از مخزن Dark Elixir ساخته شده است و از ۲۷۵ دیوار استفاده می‌کند. به‌علاوه حمله به این نقشه و غارت منابع حتی با استفاده از Queen هم که استراتژی غالب است تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد و چینش متقارن ساختمان‌های دفاعی بیش شما را تقریبا در برابر تمام نیرو‌ها غیرقابل نفوذ می‌کند.

Town-Hall-10-Clan-War-Edited

نقشه مخصوص کلن وار تاون‌هال ۱۰

با رسیدن به سطوح بالاتر در بازی Clash of Clans تخریب کامل بیس حریف و اصطلاحا سه ستاره کردن آن غیرممکن می‌شود و هدف اصلی در حملات کسب دو ستاره از حریف است. این نقشه که برای کلن وار تاون‌هال ۱۰ در نظر گرفته شده، تقریبا کسب ۲ ستاره را هم غیر‌ممکن می‌کند و چینش ساختمان‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توان با استفاده از Spell‌های Jump یا Earthquake هم کاری از پیش برد.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص فارمینگ تاون‌هال ۱۱

در نقشه مخصوص فارمینگ تاون‌هال ۱۱ نه تنها مخزن Dark Elixir که تاون هال هم در مرکز نقشه قرار گرفته‌اند و چینش ساختمان‌های دفاعی اطراف آن باعث می‌شود که هم دسترسی دشمن به مخازن شما سخت و دشوار باشد و هم این که بتوانید با یک دفاع عالی میزان تروفی خود را افزایش داده و به لیگ‌های بالاتر برسید.

آموزش Clash of Clans

نقشه مخصوص کلن وار تاون هال ۱۱

کسب دو ستاره از این نقشه هم همانند نقشه معرفی شده برای تاون هال ۱۰ عملا غیر‌ممکن به نظر می‌رسد و چه با استفاده از گالم و چه با استفاده از لاوا رسیدن به مرکز آن کار بسیار دشواری است. Eagle Artillery که ساختمان دفاعی جدید تاون هال ۱۱ است به نوعی قرار گرفته و از طرف دیگر ساختمان‌های دفاعی حمایت می‌شود که از بین بردن آن بسیار سخت است و در نتیجه می‌تواند به خوبی نیرو‌های دشمن را تار و مار کند!

نظر شما در مورد نقشه‌های معرفی شده چیست؟ آیا استراتژی مناسبی برای حمله به آن‌ها می‌شناسید؟

منبع: COCLand


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده