نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

وب‌ سایت GameTrailers پس از ۱۳ سال فعالیت به کار خود پایان داد

GameTrailers نامی است که اکثر گیمرهای جهان و همچنین افرادی که اخبار مربوط به حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی و سرگرمی را دنبال می‌کنند، به خوبی آن را می‌شناسند. این وب‌سایت باسابقه و معروف، اکنون پس از ۱۳ سال، به فعالیت خود پایان داد.

مدیران GameTrailers با انتشار پیامی در صفحه‌ی فیسبوک این وب‌سایت اعلام کردند:

وقتی که GameTrailers در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد، ویدیوی اینترنتی چیزی شبیه یک مفهوم انقلابی بود. در آن زمان رسانه‌های آنلاین مربوط به بازی، حاوی مقالات متنی و تصاویر ساکن بودند. GameTrailers کمک کرد که همه چیز تغییر کند. امروز رسانه‌های بازی پر از ویدیوهای مختلف به صورت تریلرها، گیم‌پلی زنده، نمایش‌های جذاب مثل Let's Play و اخبار ویدیویی هستند.

GameTrailers ابتدا به عنوان یک وب‌سایت کوچک کارش را آغاز کرد و در سال ۲۰۰۵ به وسیله‌ی کمپانی ام‌تی‌وی خریداری شد. این سایت با تولید و انتشار ویدیوهای متفاوت و جذاب در مورد بازی‌های ویدیویی نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و به تدریج مخاطبان زیادی پیدا کرد. یکی از برنامه‌های پرطرفدار این وب‌سایت GTTV بود که هر هفته به وسیله‌ی جف کیلی معروف اجرا می‌شد. GameTrailers حدود ۹ سال تحت مالکیت ام‌تی‌وی بود تا اینکه در سال ۲۰۱۴ به شرکت دیفای‌ مدیا فروخته شد و تعدادی از کارمندان آن اخراج شدند.

gametrailers_group_pic_1-600x338

ظاهرا خبر تعطیلی گیم‌تریلرز همان‌طور که برای مخاطبین این وب‌سایت شوک‌آور بود، باعث تعجب اعضای آن نیز شده است. بن مور، یکی از نویسندگان این سایت با انتشار مطلبی در انجمن NeoGAF گفت:

فقط می‌خواستم تایید کنم که GameTrailers امروز به طور رسمی تعطیل شده است. اجازه‌ی رفتن به همه داده شده است. همه‌ی ما چند ساعت پیش از این موضوع با خبر شدیم، بنابراین هنوز کمی گیج هستیم. با احترام و تشکر به خاطر حمایت فوق‌العاده‌ی شما.

البته موضوع تعطیلی GameTrailers چندان هم دور از ذهن نبود؛ در سال‌های اخیر با معرفی یوتیوب به عنوان یک مرجع برای تمام ویدیوها (از جمله تریلر بازی‌ها) و همچنین ورود کمپانی‌هایی مثل توییچ به این عرصه، دیگر نیازی به وجود یک وب‌سایت مختص ویدیوهای بازی حس نمی‌شد. با این حال برای تمام افرادی که نقدها و آیتم‌های ویدیویی GameTrailers را مثل یک عادت روزانه تماشا می‌کردند، دل کندن از این وب‌سایت کاری دشوار و ناراحت کننده خواهد بود.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده