نویسنده: عرفان استادی
// چهار شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

انجمن های بازی DayZ هک شدند

با توجه به گزارش‌های متعدد، انجمن‌های گفتگوی بازی DayZ هک شده‌اند. بوهم، استودیو سازنده بازی اظهار داشته که به خاطر یک مشکل امنیتی تمامی نام‌های کاربری، ایمیل‌ها و رمزهای عبور کاربران در دست هکرها است. اعضای استودیو هم‌اکنون در حال اطلاع‌رسانی به کاربران هستند. برای اطلاعات بیشتر با زومجی همراه باشید.

این گزارش بر اساس گزارش کاربران انجمن‌های نئوگف و ردیت پخش‌شده که می‌گویند ایمیل‌هایی از سازنده مبنی بر این رخداد دریافت کرده‌اند. بوهم گفته که رمزهای عبور در قالب متن ساده و ترتیبی ذخیره نشده بودند و هکرها نمی‌توانند به راحتی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند، بااین‌حال، به کاربران پیشنهاد می‌شود که اگر از رمز انجمن موردنظر برای دیگر وب‌سایت‌ها و درگاه‌ها استفاده می‌کنند آن را تغییر دهند.

برای جلوگیری از اتفاق‌های مشابه در آینده، سازنده اعلام کرد که سیستم ورود IPBoards انجمن را با سیستم اصلی اکانت بوهم (Bohemia Account System) عوض خواهد کرد.

متن کامل اطلاع‌رسانی را در زیر می‌توانید مطالعه کنید:

ما به خاطر مشکل و دردسر پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم. با توجه به اینکه Bohemia Account یک سرویس ویژه و خودساخته برای انجمن‌های تعاملی و فروشگاه ما است، امنیت بسیار بهتری را ارائه می‌دهد و استفاده آن باید ازاین‌پس از پیش آمدن مشکلات این‌چنینی جلوگیری کند.

ما تا چند روز و هفته آینده که این سیستم و دیگر تدابیر امنیتی را پیاده می‌کنیم از شما می‌خواهیم صبر کنید؛ با توجه به اینکه احتمالاً در دسترسی به انجمن با مشکلات و وقفه‌هایی روبه‌رو می‌شوید. انجمن‌ها بخصوص تا تکمیل جابه‌جایی به سیستم Bohemia Account تعطیل خواهند بود. شمارا از طریق سایت اصلی و اکانت توییتر با اطلاعات جدید از فرآیند موردنظر بروز نگه می‌داریم.

با توجه به حساب توییتر DayZ، انجمن‌های بازی در۲۳ ژانویه (۳ بهمن) با یک رخنه مواجه شدند اما هنوز مشخص نیست که این مسئله ارتباطی با این هک دارد یا خیر. بوهم همچنین سرورهای بازی را برای یک ساعت به خاطر آپدیت‌های امنیتی از دسترس خارج کرد.

هنوز تعداد حساب‌های کاربری هک شده مشخص نیست. آیا شما هم با ورود و فعالیت در انجمن‌های DayZ با مشکل مواجه شده‌اید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده