نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: Lego Marvel Avengers توانست ‌Black Ops 3 را کنار بزند

چهارمین هفته سال ۲۰۱۶ در حالی به پایان رسید که بالاخره روند صدرنشینی بازی Call of Duty Black Ops 3 در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان قطع شد و بازی Lego Marvel Avengers در یک اتفاق غیر منتظره در هفته اول انتشارش توانست مکان اول این جدول را از آن خود کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۳۰ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۰بهمن) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته بازی Lego Marvel Avengers که وظیفه انتشارش بر عهده کمپانی سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر است، در اولین هفته انتشار خود توانست به صدرنشینی هفت هفته‌ای بازی Call of Duty Black Ops 3، جدیدترین بازی مجموعه ندای وظیفه، پایان دهد. Lego Marvel Avengers، تبدیل به هشتمین بازی از مجموعه لگو شد که تا به حال توانسته صدر جدول را از آن خود بکند. بازی قبلی مجموعه لگو مارول، در هفته چهل و ششم سال ۲۰۱۳ و با نام Lego Marvel Super Heroes منتشر شده بود که در آن زمان باز هم رقیب اصلی آن بازی، بازی دیگر مجموعه ندای وظیفه یعنی Call of Duty Ghosts بود با این تفاوت که در آن سال، بازی لگویی مجموعه مارول نتوانست مکان اول جدول را از‌ آن خود بکند. اتفاق جالب این هفته، این بود که بازی Black Ops 3 با ۵۴ درصد افزایش فروش روبه‌رو شده بود اما باز هم عملکرد خوب Lego Marvel Avengers باعث شد که این بازی به مکان دوم سقوط کند.

در میانه جدول و از مکان سوم تا هفتم، ما تغییر چندان زیادی را نسبت به هفته قبل شاهد نیستیم. FIFA 16، شبیه‌ساز جدید فوتبال بخش ورزشی الکترونیک آرتز، با ۴ درصد افت فروش، یک پله سقوط کرد و در مکان سوم قرار گرفت. Tom Clancy's Rainbow 6: Siege، شوتر تاکتیکال جدید یوبی‌سافت (با ۷ درصد افت فروش)‌ و Star Wars Battlefront (با ۹ درصد افت فروش)، دو بازی‌ای بودند که جایگاه‌شان نسبت به هفته قبل تغییری نکرد. این دو بازی به مانند هفته گذشته،‌ به ترتیب در مکان‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. بازی همیشگی یکی دو سال اخیر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان یعنی Grand Theft Auto 5 با ۱۷ درصد افت فروش و سه پله سقوط، به مکان ششم دست یافت و Just Cause 3، ساخته جدید استودیو آوالانچ، با ۲۳ درصد افزایش فروش، یک پله صعود کرد و به مکان هفتم رسید.

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، که به نوعی آخرین بازی از مجموعه متال گیر به کارگردانی کوجیما محسوب می‌شود، به لطف تخفیفات خرده‌فروشان، افزایش فروش ۱۰۴ درصدی را تجربه کرد و توانست دوباره وارد جدول هفتگی پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان شود. این بازی توانست مکان هشتم جدول را به خود اختصاص دهد.

Fallout 4، نقش‌آفرینی فوق‌العاده دوست داشتنی بتسدا و بازی سال از دید تحریریه زومجی،‌ توانست به سختی خود را در جدول این هفته نگه دارد. این بازی این هفته دو درصد افزایش فروش را تجربه کرد و رتبه هفته قبل خود را حفظ کرد. در مکان دهم نیز،‌ بازی Resident Evil Origins Collection با ۲۲ درصد افت فروش، در هفته دوم انتشارش،‌ از رتبه شش به رتبه ۱۰ سقوط کرد.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Lego Marvel Avengers
پایان دادن به هفت هفته صدرنشینی بازی Black Ops 3 در هفته اول انتشار

۲

۱
Call of Duty Black Ops 3
از دست دادن مقام اول به صورت غیرمنتظره علی‌رغم ۵۴ درصد افزایش فروش

۳

۲
FIFA 16
۴ درصد افت فروش و از دست دادن مکان دوم

۴

۴
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
با هفت درصد افت فروش توانست مقام قبلی خود را حفظ کند

۵

۵
Star Wars: Battlefront
دقیقا مانند رقیب مکان چهارمش،‌ توانست جایگاه خود را حفظ کند

۶

۳
Grand Theft Auto V
افت فروشی ۱۷ درصدی هم باعث نشد که یکی از مشتریان ثابت جدول،‌ خارج شود و فقط سه پله سقوط کرد

۷

۸

Just Cause 3
با ۲۷ درصد افزایش فروش، یک پله سقوط کرد

۸

۲۴

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
به لطف تخفیفات خرده‌فروشان افزایش فروش ۱۰۷ درصدی را به خود دید و ۱۶ پله صعود کرد

۹

۹
Fallout 4
با دو درصد افزایش فروش موفق شد مکان نهم هفته قبل خود را حفظ کند

۱۰

۶
Resident Evil Origins Collection
در هفته دوم

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

بازی Lego Marvel Avengers پرفروشترین بازی هفته شد

:Lego Marvel Avengers

بازی Lego Marvel Avengers، دومین قسمت از مجموعه بازی‌های با محوریت ابرقهرمانان دنیای مارول است که داستانش در دنیایی لگویی جریان دارد. بازی در تاریخ ۲۶ ژانویه ( ۶ بهمن‌ ) برای تمام پلتفرم‌های موجود منتشر شد و داستانش بر اساس مجموعه فیلم‌های سینمایی ابرقهرمانی مارول است.

این بازی توسط استودیو ترولرز تیلز ساخته شده و توسط کمپانی سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر منتشر شده است. در این بازی شما می‌توانید کنترل ابرقهرمانان محبوب دنیای مارول از جمله مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، هالک، ثور و بسیاری دیگر را به دست بگیرید و بشریت را نجات دهید.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده