نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵

نینتندو NX در دو واحد جداگانه ارائه می‌شود - عرضه واحد قابل حمل در آینده نزدیک

در حالی که شایعات زیادی در مورد کنسول NX نینتندو وجود دارد، اخیرا سایت وال استریت جورنال تایید کرده که این کنسول در دو واحد جداگانه عرضه می‌شود که بخش قابل حمل آن در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

نینتندو قصد دارد تا با کنسول NX مجددا با قدرت وارد بازار کنسول‌ها شود. چندی پیش مدیر عامل کمپانی کوئی تکمو اعلام کرده بود که NX یک کنسول خانگی است. به‌علاوه فروشگاه گیم‌استاپ هم چندی پیش اعلام کرد که این کنسول به احتمال خیلی زیاد در ۱۲ ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد که محصول جدید نینتندو، نه فقط یک کنسول بلکه ترکیبی از کنسول خانگی و دستی خواهد بود که به صورت جداگانه و ترکیبی قابل استفاده خواهند بود.

حال سایت وال استریت جورنال گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن بخش قابل حمل این کنسول به زودی و طی سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و قرار است جایگزین 3DS، کنسول دستی پیشین نینتندو، شود. همچنین نینتندو ارسال کیت‌های مخصوص توسعه دهندگان این کنسول دستی را هم به بازیسازان آغاز کرده است. با استناد به گزارش سایت مذکور، این بخش قابل حمل عملکردی همانند کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا خواهد داشت و در کنار آن به عنوان کنترلر کنسول خانگی NX هم عمل خواهد کرد. به‌علاوه گیمر‌ها قادر خواهند بود تا قسمتی از بازی را در روی کنسول خانگی انجام دهند و سپس فایل‌های ذخیره خود را به کنسول دستی منتقل کنند تا زمانی که در خانه نیستند هم بتوانند بازی را ادامه دهند.

البته قدرت پردازشی این دو بخش کاملا متفاوت خواهد بود و به همین دلیل هم مشخص نیست که آیا تمام بازی‌ها را می‌توان روی هر دو بخش تجربه کرد یا خیر. همچین هیروشی هایاسه، یکی از تحلیل‌گران ژاپنی که در زمینه فناوری فعالیت می‌کند، پیش‌بینی کرده که اندازه کنسول دستی NX بین ۳/۱ تا ۵ اینچ خواهد بود.

همچنین بخش کنسول خانگی نینتندو NX هم بر‌خلاف محصولات پیشین این کمپانی از جدید‌ترین و بروزترین قطعات سخت‌افزاری استفاده می‌کند و به همین دلیل هم از لحاظ قدرت پردازشی قابل قیاس با ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از این است که این کنسول قادر است بازی‌ها را در رزولوشن 900p و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند.

نظر شما در مورد عرضه NX در دو واحد جداگانه چیست؟

منبع: Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده