نویسنده: میثم سبحانی
// دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱

تاریخ اکران فیلم جنگ ستارگان: روگ وان در چین مشخص شد

به تازگی اعلام شده کهجنگ ستارگان: روگ وان در کشور چین نیز اکران خواهد شد.

بر طبق گزارش وب‌سایت هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی جنگ ستارگان: روگ وان (Star Wars: Rogue One) اجازه اکران در کشور چین را به دست آورد. این اسپین‌آف علمی تخیلی از مجموعه محبوب جنگ ستارگان در هفدهم دی ماه سال ۱۳۹۵ در سینماهای کشور چین اکران خواهد شد که تنها چند هفته بعد از آغاز اکران این فیلم در سینماهای آمریکا و دیگر بازارهای بین‌المللی در ۲۶ آذر ۹۵ خواهد بود.

هالیوود ریپورتر در ادامه می‌افزاید که اکران این فیلم در کشور چین اتفاق مهمی برای روگ وان است چرا که این کشور، بعد از آمریکا، دومین بازار بزرگ برای اکران فیلم‌ها در سطح  جهانی است.

یک مثال خوب برای تصدیق این موضوع که چگونه اکران در چین می‌تواند آمار فروش جهانی یک فیلم را در سطح بین‌المللی بهبود بخشد، فیلم سینمایی وارکرفت (که بر اساس بازی‌های ویدیویی به همین نام ساخته شد) است. این فیلم فروش بسیار ضعیفی در آمریکا داشت و خیلی ناامیدکننده ظاهر شد، اما نمایش فوق‌العاده آن در چین که با استقبال فراوان مخاطبان چینی همراه شد، به فیلم کمک کرد که فروش جهانی خود را به بالای ۴۵۰ میلیون دلار برساند.

Star-wars-Donnie-yen

فیلم قبلی این سری، یعنی جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) نیز که در سال ۲۰۱۵ در آمریکا اکران شده بود، در اوایل ژانویه سال ۲۰۱۶ در سینماهای چین نیز اکران شد. این فیلم در حالی که ۹۳۶ میلیون دلار در گیشه سینماهای آمریکا فروخته بود، در نهایت با فروش ۱۲۵ میلیون دلاری در باکس آفیس چین به کار خود پایان داد.

هالیوود ریپورتر در تفسیر این موضوع می‌نویسد مطمئنا مجموعه جنگ ستارگان عملکرد تاریخی که در آمریکا داشته را تا کنون در کشور چین نداشته است. دیزنی در تلاشی برای تغییر این موضوع، به بازاریابی محلی در داخل خاک چین روی آورده است که شامل پوستری از فیلم با حضور ستارگان چینی دانی ین و ون جیانگ است.

Star-wars-Rogue-one-China-poster

پیش‌بینی می‌شود که روگ وان در افتتاحیه آخر هفته خود در آمریکا نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید، این رکورد دومین افتتاحیه پرفروش ماه دسامبر، تنها پس «از نیرو برمی‌خیزد» است. روی هم رفته، روگ وان برای فروش به اندازه نیرو برمی‌خیزد برنامه‌ریزی نشده است، که البته به عنوان اسپین‌آفی برای یک مجموعه، آن چنان هم عجیب نیست.

«نیرو برمی‌خیزد» (با فروش ۲.۰۷ میلیارد دلاری) هم‌اکنون پس از دو فیلم آواتار (۲.۷۸ میلیارد دلار) و تایتانیک (۲.۱۸ میلیارد دلار) به کارگردانی جیمز کامرون، در مکان سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های دنیای سینما (بر اساس فروش بین‌المللی) قرار دارد.

گرت ادواردز، کارگردان فیلم گودزیلا (Godzilla) تولید سال ۲۰۱۴، «روگ وان» را کارگردانی کرده است. اوایل همین هفته، استودیو لوکاس‌فیلم ویدیویی جدید از این فیلم را منتشر کرده است که جین ارسو، کاراکتر اصلی این اسپین‌آف با هنرنمایی فیلیسیتی جونز را به مخاطبان معرفی می‌کند.

در حالی که تنها یک هفته به اکران روگ وان در سینماهای آمریکا باقی ‌مانده است، به عاشقان مجموعه جنگ ستارگان که تحمل این انتظار یک هفته‌ای را ندارد، پیشنهاد می‌شود که دی‌ال‌سی جدید بازی جنگ ستارگان: جبهه نبرد (Star Wars: Battlefront) به نام روگ وان: اسکاریف (Rogue One: Scarif) را که به مناسبت اکران این اسپین‌آف، منتشر شده است و هم اکنون برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است، را امتحان کنند. این دی‌ال‌سی جدید شامل چهار نقشه جدید برای سیاره اسکاریف است و شخصیت‌های قابل بازی جدید مثل جین ارسو و اُرسن رنیک را به بازی اضافه می‌کند.

به نظر شما آیا این قسمت از مجموعه جنگ ستارگان می‌تواند موفقیت همیشگی فیلم‌های این سری را در گیشه سینماها تکرار کند؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده