نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: مارکوس فینیکس در برابر کاپیتان شپرد (برنده: مارکوس فینیکس)

ششمین مرحله از نبرد کاراکترها، با حضور دو فرمانده مقتدر دنبال می‌شود. فرمانده شپرد در برابر مارکوس فینکیس افسانه‌ای. کدام یک پیروز خواهند شد؟

در ششمین مرحله از مسابقات بین کاراکترهای سایت زومجی، دو اسطوره فرماندهی بازی‌های ویدیویی رو به روی هم قرار می‌گیرند. هر دو سعی دارند زمین و بشریت را از شر دشمنان نجات دهند، یکی در کهکشان و دیگری در سیاره‌ای که موجوداتی بی‌رحم نفسی برای انسان‌ها باقی نگذاشتند. کدام یک از این دو فرمانده به مرحله بعد خواهند رفت؟ فرمانده شپردی که هم از راه سیاست و هم از راه نبرد کار خود را پیش می‌برد یا مارکوسی که با اره برقی خود هر کسی که جلوی چشمانش باشد را نصف می‌‌کند؟

marcus fenix

سال ۲۰۰۶، زمانی که کنسول‌های نسل هفتم پا به میدان گذاشتند، این مارکوس فینیکس بود که همراه با سری ‌Gears of War‌ کل صنعت گیم را با آن گرافیک عجیب و غریب خود دگرگون و سبک تیراندازی سوم شخص را همانند انفجار توپی به جلو هدایت کرد. یکی از برترین ویژگی‌های سری Gears of War، مردان گردن کلفتی بودند که با هیچ دشمنی شوخی نداشتند و تنها هدفشان از بین بردن لوکاست‌ها از روی زمین بود.

مارکوس فینیکس همراه با دوستان خود توانستند یکی از برترین بازی‌های تیراندازی سوم شخص صنعت گیم را به این مرحله از محبوبیت برسانند. این مرد افسانه‌ای که در سه‌گانه Gears of War به عنوان کاراکتر اصلی به ایفای نقش پرداخت، ظاهری متفاوت نسبت به بسیاری از کاراکترهای دیگر در دنیای بازی‌ها داشت. بازوهای حجیم، طرز راه رفتن سنگین و حتی آن صدای خشن برای بسیاری از بازیکنان جذاب و دلچسب بود. درست است که در طول بازی شاهد داستان پردازی یا شخصیت پردازی بسیار عمیقی از این کاراکتر نبودیم، اما برخلاف تصور شما، مارکوس فینیکس در کتاب‌ها و داستان‌های مصور شخصیت پردازی قوی‌ای دارد. او یک سرباز و یک فرمانده حرفه‌ای است که در عین حال اعصاب ندارد و بسیار هم پرخاشگر است. می‌توان به راحتی گفت که مارکوس فینیکس یکی از بهترین خاطرات ما را در بین بازی‌‌های ویدویی رقم زد، چرا که از همان اولین مراحل بازی Gears of War، تبدیل به یکی از دوست ‌داشتنی‌ترین کاراکترهای تاریخ شد.

اما رقیب او یک فرمانده خون‌سرد است که می‌تواند با مذاکره بسیاری از مشکلاتش را حل کند و  به هدفش برسد، درست برعکس مارکوس که جواب دشمن را فقط با گلوله‌های بی‌رحم لنسر می‌دهد. آیا مارکوس قادر است از پس فرمانده شپرد بر بیاید؟

shepard

فرمانده شپرد قهرمان سری بازی‌های Mass Effect است. او در تاریخ ۱۱ آوریل سال ۲۱۵۴ به دنیا آمد. شپرد در دوران جوانی به عضویت تشکیلات نظامی Systems Alliance در آمد و سپس از آنجا فارغ التحصیل شد. مدتی بعد به عنوان افسر اجرایی سفینه فضایی SSV Normandy انتخاب شد و پس از گذشت مدتی و اثبات کردن توانایی‌های خود این افتخار را بدست آورد تا اولین انسان Spectre (ماموران نظامی درجه یکی که تنها باید به شورا پاسخ گو باشند) کهکشان نامیده شود.

شپرد فردی بسیار وظیفه شناس و فداکار است و در طول بازی ما بارها دیدیم که جان خود را برای حفاظت از اطرافیان خود به خطر می‌اندازد. در ابتدای مس افکت 2 به دلیل حمله ناگهانی Collector به Normandy شپرد جان خود را از دست می‌دهد اما این پایان کار شپرد نبود و بعدها توسط پروژه‌ای به نام Lazarus با هزینه چهار میلیاردی به زندگی بازگشت. جالب است بدانید نام Commander Shepard از Alan Bartlett Shepard Jr گرفته شده است. الن شپرد دومین انسان فضانورد و اولین فرد آمریکایی بود که در سال ۱۹۶۱ وارد فضا شد و البته پنجمین انسانی بود که بر روی ماه قدم گذاشت. تاریخ تولد شپرد نیز از روی تاریخ آغاز ماموریت Apollo 13 برداشته شده است. جالب است بدانید که شپرد در یکی دیگر از بازی‌های کمپانی EA نیز ایفای نقش کرده و وظیفه خلبانی را در بازی MySims: SKyHeroes داشته است!

اما رقیب او یکی از سرسخت‌ترین فرماندهان تاریخ دنیای بازی‌ها است، کسی که نه به دشمن رحم می‌کند و نه حال و حوصله مذاکره با آن‌‌ها را دارد. آیا شپرد قادر است از سد مارکوس فنکیس عبور کند؟

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده