نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

فروش ۲.۱ میلیون نسخه‌‌ای Pokemon Sun and Moon در هفته های اول در اروپا

بازی انحصاری 3DS یعنی Pokemon Sun and Moon عملکرد فوق‌العاده‌ای در اروپا داشته است. 

به نظر می‌رسد بازی جدید مجموعه Pokemon یعنی Pokemon Sun and Moon از لحاظ فروش روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کند. پیش از این مشخص شده بود که در آمریکا و ژاپن، بازی با استقبال بسیار زیاد مخاطبین روبه‌رو شده است و حال معلوم شده که وضعیت در اروپا نیز به همین ترتیب است و بازی در هفته‌های اول انتشار خود توانسته بیش از ۲.۱ میلیون نسخه به فروش برساند. 

برای هر بازی‌ای، این مقدار فروش موفقیت بسیار خوبی محسوب می‌شود و همیشه هم از بازی‌های مجموعه پوکمون، انتظار بسیار زیادی می‌رود با این حال این مقدار فروش،‌ خبر بسیار خوبی برای سازندگان است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بد نیست نگاهی بر آمار فروش بازی Pokemon X and Y بیندازیم. این بازی در بازه حیات خود، موفق شد در مجموع در اروپا ۴.۳ میلیون نسخه به فروش برساند که بیشتر این فروش، در زمان ماه اول انتشار بازی بود اما بازی‌های مجموعه پوکمون همیشه در طول زمان بیشتر، فروش خوب خود را حفظ کرده‌اند و به نظر می‌رسد Sun and Moon به راحتی بتواند بازی قبلی این مجموعه را از لحاظ فروش پشت سر بگذارد.

سوالی که ممکن است برای بسیاری از مخاطبان پیش بیاید، این است که این بازی چرا چنین فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است؟ یکی از مهم‌ترین دلایل این فروش فوق‌العاده، تغییرات بزرگی است که در گیم‌پلی بازی لحاظ شده است. از طرف دیگر، تاثیر بازی موبایل Pokemon GO را هم نباید فراموش کنیم. بازی پوکمون گو با عرضه‌اش در تابستان برای پلتفرم‌های موبایل، توانست باز هم نام این مجموعه را بر سر زبان‌ها بیندازد. در نهایت نیز با اینکه به نظر می‌رسد کم کم در حال رسیدن به پایان عمر کنسول قابل حمل 3DS هستیم، اما این مسئله به این معنی است که تعداد زیادی از افراد این کنسول را دارند.

نظر شما در اینباره چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده