نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

تهیه کننده Ace Combat 7: بازسازی Ace Combat 4 واقعاً دشوار است

تهیه‌کننده‌ی Ace Combat 7 بازسازی Ace Combat 4 و Ace Combat 5 را ابداً کار آسانی نمی‌داند.

هشت ماه پیش بود که کازوتوکی کونو (Kazutoki Kono)، تهیه‌کننده‌ی بازی Ace Combat 7، از مخاطبان‌اش در توییتر پرسید که مایل‌اند بازسازی کدام نسخه از مجموعه‌ی Ace Combat را تجربه کنند. نظرسنجی سرانجام با اختلاف زیاد به سود Ace Combat 5: The Unsung War تمام شد؛ درحالی‌که Ace Combat 04: Shattered Skies و Ace Combat 3: Electrosphere هم در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

نسخه‌های چهارم و پنجم Ace Combat از محبوب‌ترین بازی‌های این سری به شمار می‌روند؛ ضمن اینکه بازسازی این دو بازی پلی‌استیشن 2 برای نسل فعلی می‌تواند آن‌ها را با پیشرفت‌های گرافیکی شگرفی همراه کند. در این میان، وب‌سایت دوآل‌شاکرز به‌تازگی از کازوتوکی کونو پرسیده که آیا برنامه‌ای جهت بازآفرینی آن‌ها برای پلی‌استیشن 4 وجود دارد یا خیر، و وی این‌طور پاسخ داده است:

[اما] در زمینه‌ی بازسازی: بسیار سپاسگزارم از اینکه بخش عمده‌ای از طرفداران با بازخوردهای‌شان [به ما] این‌طور می‌گویند: «هی! ما می‌خواهیم داستان [این بازی‌ها] را دوباره تجربه کنیم.» چنانچه فرصت چنین کاری پیش بیاید مطمئناً من هم تمایل دارم که به دنبال‌اش بروم؛ اما دشواری‌های زیادی [در اینجا] وجود دارد که قبلاً هم با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌ایم. در نتیجه، پیش بردن [چنین پروژه‌ای] کار بسیار دشواری خواهد بود. البته اگر فرصت‌اش فراهم شود، من هم آن را پیگیری خواهم کرد.

بازی Ace Combat 7، که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود، ظاهراً با نسخه‌های چهارم و پنجم این مجموعه شباهت‌های زیادی دارد و در نتیجه حتی با بازسازی نشدن این دو بازی هم می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ی نزدیک، تجربه‌ای شبیه به آن‌ها برای بازیکنان فراهم شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده