نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

توضیحات شوهی یوشیدا در مورد بازی های آینده سونی [PSX 2016]

شوهی یوشیدا در جریان Playstation Experience 2016، توضیحاتی در مورد بازی‌های آینده سونی و سیستم کلی این کمپانی ارائه کرده است.

در جریان یکی از پنل‌های رویداد PSX 2016، شوهی یوشیدا، رییس استودیو‌های جهانی سونی، اطلاعاتی پیرامون بازی‌های آینده کمپانی و همچنین رویکرد کلی سونی ارائه کرده است. یوشیدا که یکی از تهیه‌کننده‌های نسخه اصلی بازی کراش بندیکوت بود، در مورد نسخه ریمستر شده این بازی که با نام Crash Bandicoot N. Sane Trilogy عرضه خواهد شد، اعلام کرد که علاقه زیادی به تجربه این ریمستر دارد و اینکه با وجود ارتقا‌های گرافیکی، گیم‌پلی بازی کماکان حس سابق را منتقل می‌کند، بسیار عالی است.

وی سپس سراغ نسخه‌های ریمستر بازی‌های PaRappa the Rapper, LocoRoco, and Patapon رفت و گفت که این آثار از حیث گرافیکی تا سطح بسیار بالایی ارتقا پیدا کرده‌اند. با این حال گیم‌پلی بازی‌ها دست نخورده باقی مانده و قطعا طرفداران این آثار از آن‌ها لذت خواهند برد. البته یوشیدا اعلام کرد که این بازی‌ها بهبود‌های دیگری هم روی کنسول پلی‌استیشن 4 داشته‌اند و مثلا در قسمتی از بازی LocoRoco که شخصیت بازی آواز می‌خواند، صدای این آواز خواندن از اسپیکر کنترلر پخش می‌شود. یا در مورد بازی PaRappa the Rapper، در قسمت‌های آوازخوانی شاهد ویبره و لرزش کنترلر خواهیم بود که به ریتم بازی کمک خواهد کرد.

مدیر سونی در ادامه توضیحاتی در مورد نحوه ساخت ریمستر بازی‌ها ارائه کرد که به شرح زیر است:

IP‌های زیادی هستند که طرفداران از ما می‌خواهند ریمستر آن‌ها را بسازیم. ولی واقعیت این است که منابع ما محدود بوده و از طرفی هم استودیو‌ها باید روی بازی‌های کاملا جدید نیز کار کنند. به همین دلیل باید بتوانیم این منابع را مدیریت کنیم. ولی اگر حس کنیم که زمان ساخت ریمستر یک بازی فرا رسیده و امکانش را داریم، قطعا این کار را انجام می‌دهیم و زمانی که این ریمستر‌ها با استقبال خوبی روبرو می‌شوند، حتی به این فکر می‌افتیم که اقدام به ساخت نسخه جدیدی از آن IP کنیم.

شوهی یوشیدا

بخش بعدی صحبت‌های یوشیدا، در مورد اشتباهات سونی در قبال اعلام تاریخ عرضه بازی‌ها بود. وی اعلام کرد که کمپانی ژاپنی در گذشته در مراحل اولیه توسعه یک بازی تاریخ عرضه آن را اعلام می‌کرد. ولی با پیشرفت بازی‌های ویدیویی و تکنولوژی‌های استفاده شده در ساخت آن‌ها، روند توسعه یک بازی بیش از پیش زمان‌بر می‌شود و به همین دلیل هم سونی از این پس دقت بیش‌تری در اعلام تاریخ عرضه بازی‌ها خواهد داشت تا آثارش با تاخیر زیادی روبرو نشود. وی در این مورد همچنین گفت:

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تیم‌های بازیسازی نتوانند خیلی از تجربیات گذشته‌شان در ساخت بازی‌های امروزی استفاده کنند. به همین دلیل هم بود که خیلی از استودیو‌ها پس از ورود به نسل جدید، مجبور شدند تمامی اندوخته‌های قبلی را کنار گذاشته و از صفر شروع به ساخت بازی‌ها کنند که این امر باعث شد برخی آثار روند ساخت بسیار طولانی‌ای داشته باشند. ولی ما از این موارد درس گرفته‌ایم و از این پس در مراحل اولیه توسعه تاریخ عرضه بازی‌ها را اعلام نخواهیم کرد.

Horizon

یوشیدا در ادامه سرغ بازی Horizon: Zero Dawn رفت و اعلام کرد که ساخته جدید گوریلا گیمز، یک نقش‌آفرینی غنی با ماموریت‌های فرعی بسیار زیاد است و قادر خواهد بود طرفداران این بازی‌ها را سرگرم کند. وی همچنین اشاره‌ای به بازی اخیرا معرفی شده The Last of Us Part II داشت و گفت که این اثر هنوز در مراحل اولیه ساخت است و زمان نسبتا زیادی تا عرضه آن باقی مانده است.

مدیر سونی در بخش جالب دیگری از صحبت‌های خود نیز اعلام کرد که از دید تصاویر متحرک (GIF) خودش در شبکه‌های اجتماعی خوشحال می‌شود. با این حال برخی کاربران هم اعتراض‌های زیادی به وی می‌کنند که در برخی موارد حق با آن‌ها است و گاهی هم این اعتراض‌ها بیش‌تر حالت اسپم و اذیت کردن دارد که یوشیدا ترجیح می‌دهد این افراد را بلاک کند!

یوشیدا در بخش پایانی صحبت‌هایش نیز گفت:

امسال سال فوق‌العاده‌ای برای پلی‌استیشن بود. عرضه سخت‌افزار‌های مختلفی چون نسخه پرو کنسول و مدل جدید (اسلیم) و همچنین پلی‌استیشن VR باعث شد تا در بخش سخت‌افزاری عملکرد عالی داشته باشیم و از طرفی هم بازی‌های بسیار خوبی را عرضه کردیم. در طول ۲۰ سالی که از عرضه اولین پلی‌استیشن می‌گذرد، پیشرفت‌های زیادی در زمینه بازی‌های ویدیویی صورت گرفته است و در آینده نیز شاهد چنین پیشرفت‌هایی خواهیم بود و در ۲۰ سال آینده توسعه‌دهندگان به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی و موتور‌های بازیسازی، آثاری کاملا جدید و متفاوت خلق خواهند کرد.

سونی نیز برای آینده خود برنامه‌های زیادی دارد که بخشی از آن‌ها در مورد واقعیت مجازی است. در کل ما همیشه برای اینکه سرگرمی‌های فوق‌العاده‌ای خلق کنیم، تلاش خواهیم کرد.

نظر شما در مورد صحبت‌های شوهی یوشیدا چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده