نویسنده: تیم زومجی
// سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

نبرد کاراکترها: لئون کندی در برابر گوردون فریمن (برنده: لئون کندی)

در دومین مرحله از نبرد کاراکترها، لیان کندی خوش تیپ در برابر دکتر گوردون فریمن قرار خواهد گرفت. کدام یک از این دو کاراکتر محبوب شما هستند؟

در مرحله حذفی رقابت کاراکترها، این بار دکتر گوردن فریمن، یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین کاراکترهای دنیای بازی‌ها در برابر لیان اسکات کندی، یکی از خوش استایل‌ترین مردهای دنیای بازی‌ها قرار خواهد گرفت. اما کدام یک از این دو برنده خواهند شد؟ دکتر صامتی که بدون حتی یک کلمه حرف توانسته در دل بسیاری از گیمرهای قدیمی و کهنه‌کار صنعت گیم جا شود؟ یا لیان کندی که از هر نظر، از طراحی و ظاهر گرفته تا شخصیت پردازی، یکی از کامل‌ترین کارکترهای دنیای بازی ها حساب می‌شود؟

  • فرم زیر برای شرکت در قرعه‌کشی جوایز مسابقه نبرد کاراکترهای زومجی است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جوایز، روند برگزاری مسابقه و جدول آن به صفحه اصلی مسابقه مراجعه کنید.
  • لطفا فرم را تنها یک بار و با دقت پر کنید زیرا کد ملی تکراری در سیستم ثبت نمی‌شود و هنگام تقدیم جوایز، کد ملی شخص برنده با هویت آن تطابق داده می‌شود. پس در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه و برنده شدن در مسابقه، جایزه به فرد دیگری تعلق خواهد گرفت.
  • فرم شرکت در قرعه‌کشی در همه راندهای نبرد کاراکترها فعال خواهد بود و شما تا روز فینال فرصت دارید این فرم را پر کرده و در قرعه‌کشی جوایز ارزنده این مسابقه شرکت کنید.

Gordon Freeman

سری Half-Life جز آن دسته از بازی‌هایی قرار می‌گیرد که گیمر‌ها سال‌های سال است که به دنبال شنیدن خبر ساخت نسخه جدید آن هستند. این بازی‌ها که توسط ولو ساخته شده‌اند، از نظر کیفیت جز بهترین‌های زمان خود بودند و داستان و گیم‌پلی‌ای عالی را ارائه می‌کردند که بعد‌ها آثار زیادی از المان‌های این بازی الهام گرفته‌ شد. اما یکی از مواردی که سری Half Life را تا این حد جذاب و خاطره‌انگیز کرده است، حضور کاراکتر‌های غنی و در راس آن‌ها، دکتر گوردون فریمن است. فریمن یک دانشمند فیزیک نظری بود که طی یک سری آزمایش‌هایی که انجام داد، باعث شد تا موجودات بیگانه وارد زمین شده و تمامی افراد آزمایشگاه را نیز از بین ببرند. فریمن سپس برای این‌که اشتباه خود را جبران کند، سعی کرد با این موجودات مبارزه کند و به نوعی راه ورود آن‌ها به زمین را ببندد و در این راه با کاراکتر‌های دیگری چون الکس نیز آشنا شد.

با اینکه فریمن یک کاراکتر صامت در طول بازی بود، ولی ولو با چنان مهارتی وی را به عنوان پروتاگونیست سری Half Life خلق و معرفی بود که گیمر‌ها خیلی زود توانستند با وی ارتباط برقرار کنند. اگر بازی‌های این مجموعه را تجربه کرده باشید، قطعا می‌دانید که داستان هنوز هم می‌تواند ادامه داشته باشد و امیدواریم روزی نسخه سوم این بازی ساخته شود تا از ماجرای بازی و سرنوشت گوردون فریمن محبوب، آگاه شویم.

یکی از مواردی که دکتر گوردون فریمن را نسبت به سایر قهرمان‌های دنیای بازی‌ها متمایز کرده‌، دانشمند بودن او است. او به اندازه هیچ کاراکتر سرباز یا گردن کلفتی آموزش‌های نظامی ندیده، اما در عوض فریمن شخصیتی دارد که بازیکنان به خوبی توانستند با او ارتباط برقرار کنند و به یکی از اولین و محبوب‌ترین کاراکترهای مرد دنیای بازی‌ها لقب بگیرد؛ گوردون فریمن را باید پدر کاراکترهای دنیای بازی‌ها نام برد.

 

Leon Kenedy

لیان اسکات کندی پلیس وظیفه شناس و تازه‌کاری بود که با امیدهای بسیاری به شهر راکون نقل مکان کرد تا بتواند در اداره پلیس این شهر (R.P.D) کار خود را آغاز کند. از شانس بد لیان، اولین ملاقات او در شهر با حمله زامبی‌ها برابر شد! ویروس T در تمام سطح شهر رخنه کرده و راکون سیتی را به طغیان  کشانده است. این اولین ماموریت شخصیت خوشتیپ، دوست داشتنی، وظیفه شناس و صد البته، محبوب‌ترین شخصیت سری با سابقه و قدیمی Resident Evil بود که در نهایت با گذر از مشکلات فراوان و آشنا شدن با دیگر شخصیت های محبوب سری مانند ایدا و کلر توانست از شهر خارج شود و در نهایت برای دولت آمریکا خدمت کند.

بخش زیادی از محبوبیت لیان مربوط به شماره چهارم این سری می‌شود. ماموریت لیان در این نسخه پیدا کردن  و بازگرداندن دختر رئیس جمهور  یعنی اشلی بود. شخصیت دوست‌داشتنی ما در این ماموریت هم با اتفاقات عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند و هر لحظه بازی حسی عجیب و غریب به خود می‌گیرد. از برخورد با روستاییانی که رفتار عجیب دارند، تا قرار گیری ویروس در بدنش و ملاقات با دوستان قدیمی که اصلاً انتظارش را ندارد!

لیان در تیراندازی مهارت بسیار بالایی دارد و البته بسیار هم خون سرد است. یکی از نکاتی که او را به کاراکتری محبوب‌تر تبدیل کرده (البته با فاکتور گیری موهای خوش حالتش) سبک و استایل به دست گرفتن اسلحه‌ها، مخصوصا آن کلت دوست داشتنی‌اش است.  بی‌انصافی است اگر به مهارت‌های لیان در استفاده از چاقو اشاره‌ای نکنیم! او در مبارزه با دوست قدیمی خود جک کروزر به خوبی ثابت کرد که توانایی زیادی در کار با چاقو و مبارزات تن‌به‌تن دارد.

اما آیا لیان اسکات کندی، این کاراکتر بسیار خوش چهره و خوش استایل در برابر پدر کاراکترهای دنیای بازی‌ها شانسی دارد؟

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده