نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

Pokemon Sun و Pokemon Moon رکورد سرعت فروش بازی ها در قاره آمریکا را شکستند

پس از درخشش Pokemon Sun/Moon از لحاظ میزان پیش‌خرید، اکنون این بازی‌ها رکورد سرعت فروش در قاره آمریکا را شکسته‌اند.

زمانی که بازی Pokemon Go منتشر شد بسیاری گمان کردند که نینتندو (Nintendo) از موفقیت آن رقم هنگفتی را به جیب زده است؛ اما کمی بعد این کمپانی یادآوری کرد که نقش مستقیمی در تولید بازی نداشته و تنها بخش کوچکی از درآمد حاصل از آن را به دست می‌آورد. با وجود این، پوکمون گو با گسترش دادن طیف مخاطبان پوکمون، به‌طور غیرمستقیم سود سرشاری را نصیب کمپانی ژاپنی کرد که نمونه‌ی آن را می‌توان در عملکرد بسیار خوب Pokemon Sun و Pokemon Moon، دو بازی انحصاری 3DS، در بازار دید.

نینتندو چندی پیش اعلام کرده بود که تعداد پیش‌خریدهای Pokemon Sun/Moon در تاریخ این کمپانی بی‌سابقه بوده است. این‌بار نینتندوی آمریکا خبر داده که دو بازی نام‌برده توانسته‌اند در زمینه‌ی سرعت فروش، از تمام بازی‌هایی که تاکنون در قاره‌ی آمریکا عرضه شده پیشی بگیرند. آن‌طور که گفته شده، میزان فروش Pokemon Sun/Moon در این قاره طی کمتر از دو هفته از مرز ۳.۷ میلیون نسخه عبور کرده است که این عدد در مقایسه با بازی‌های Pokemon X/Y، طی بازه‌ی زمانی مشابه پس از انتشار، ۸۵ درصد افزایش داشته است. بازی‌های Pokemon X/Y در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار شده بودند.

البته نینتندوی آمریکا این موفقیت را چندان به محبوبیت پوکمون گو نسبت نمی‌دهد و در اطلاعیه‌ی اخیر هم از آن نامی نبرده است؛ اما هرچه باشد نمی‌توان تأثیر مثبت این بازی موبایل را روی محبوبیت بیشتر مجموعه‌ی پوکمون نادیده گرفت. از زمان انتشار پوکمون گو، فروش کنسول‌های 3DS (به‌عنوان یکی از میزبان‌های اصلی بازی‌های پوکمون) در ایالات متحده افزایش داشته؛ به‌طوری که این محصول در ماه جولای به پرفروش‌ترین کنسول این کشور تبدیل شد و در ماه‌های بعدی هم نسبت به بازه‌ی مشابه در سال گذشته، فروش بیشتری را تجربه کرد.

در اطلاعیه‌ی فوق همچنین گفته شده که فروش «نرم‌افزارهای مرتبط با پوکمون» از سال ۱۹۹۶، یعنی زمان انتشار Pokemon Red/Blue، تاکنون از مرز ۲۸۰ میلیون واحد عبور کرده است. در حال حاضر، Pokemon X/Y پرفروش‌ترین بازی کنسول 3DS است که دستکم ۱۵.۶۴ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. در این میان، Pokemon Sun/Moon حتی در انگلستان هم در آستانه‌ی رکوردشکنی سرعت فروش قرار دارد. این بازی در ژاپن، طی سه روز آغازین‌اش، نزدیک به دو میلیون نسخه‌ی فیزیکی فروش داشته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده