نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

فروش پلی استیشن 4 در ژاپن از ۴ میلیون دستگاه عبور کرد

دو کنسول پلی‌استیشن 4 و 3DS، پس از فروشی فوق‌العاده در هفته منتهی به کریسمس، به حدنصاب تازه‌ای در میزان فروش کلی خود در کشور ژاپن دست یافتند.

به گزارش مدیا کریت، ۹۰۱۴۰ پلی‌استیشن 4 استاندارد و ۱۰۰۹۸ پلی‌استیشن 4 پرو این هفته در ژاپن به فروش رسید و به این ترتیب کنسول پلی‌استیشن 4 بهترین فروش هفته کریسمس خود را از زمان انتشارش در ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ در ژاپن تجربه کرد. کنسول 3DS نیز هفته خوبی را سپری کرد، و از میزان فروش سال پیش خود عبور کرد، اما آن‌قدر نفروخت تا رکورد فروش هفته کریسمس خود را ارتقا دهد.

علاوه بر این، هر دو کنسول حدنصاب جدیدی را در میزان فروش کلی خود به ثبت رساندند، به طوری که با جمع بستن میزان فروش هفته پیش پلی‌استیشن 4 با آمار فروش گذشته آن، تعداد کنسول‌های فروخته‌شده توسط سونی از ۴ میلیون واحد عبور می‌کند. در حالی که آمار فروش کنسول 3DS از مرز ۲۲ میلیون دستگاه عبور کرده است.

در کنار موارد فوق، مدیا کریت گزارش می‌دهد که اگر دیگر مدل‌های حال حاضر کنسول 3DS را نیز در این جمع‌بندی به حساب آوریم، و میزان فروش مدل‌های New 3DS، New 3DS XL و 2DS را با هم جمع بزنیم، میزان فروش آن‌ها، از زمان انتشارشان تا کنون، از ۵ میلیون واحد نیز پیشی می‌گیرد. بنابراین خانواده کنسول‌های XDS شرکت نینتندو این هفته به دو برابر حدنصاب فروش خود رسیدند.

البته هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و 3DS فروش آرامی را در ژاپن تجربه کردند، نخست به دلیل قیمت بسیار بالا در زمان عرضه، و دوم به دلیل ساپورت آهسته توسعه‌دهندگان ژاپنی، که تا مدت‌ها با کنسول پلی‌استیشن 3 مشغول بودند. و تازه امسال شروع به ترک کنسول قدیمی کردند.

اما از آن زمان به بعد، هر دو کنسول به علت کاهش قیمت و گسترش فهرست بازی‌های خود، وضعیت فروش خود را بهبود بخشیده‌اند، و توانستند بازار سخت‌افزاری مربوط به خود را به دست بگیرند. به این ترتیب در حالی که پلی‌استیشن 4، به دلیل فروش فوق‌العاده‌ای که از جانب مدل جدید پلی‌استیشن 4 (CUH-2000) و بازی Persona 5 به آن اضافه شد، در سپتامبر امسال از کنسول Wii U پیشی گرفت، اما کنسول 3DS نینتندو هم‌اکنون حاکم بازار کنسول‌های همراه است و در این زمینه از PS Vita شرکت سونی سبقت گرفته است. البته کنسول ایکس‌باکس وان (که این هفته از ۷۵۰۰۰ دستگاه فروخته شده نیز عبور کرد)، عامل اصلی و تاثیرگذار در بازار داخلی ژاپن نیست.

تماشای نحوه تاثیرگذاری انتشار کنسول سوییچ کمپانی نینتندو، بر آینده بازار داخلی کشور ژاپن، علی‌الخصوص پس از اینکه نینتندو اعلام کرده که سوییچ مرزهای بین کنسول‌های همراه و خانگی را کمرنگ خواهد کرد، فوق‌العاده جالب خواهد بود.

البته زمان زیادی تا این رویداد باقی نمانده، چرا خیلی زود و در سیزدهم ژانویه، هنگامی که کنسول سوییچ به طور رسمی معرفی شد، اطلاعات بیشتری از این کنسول منتشر خواهد شد و در ماه مارس نیز، زمانی که این کنسول به طور رسمی عرضه شد، میزان استقبال مخاطبان از کنسول جدید مشخص خواهد شد.

نظر شما درباره میزان فروش این دو کنسول چیست؟ آیا نینتندو با عرضه سوییچ می‌تواند بازار فروش کنسول‌های خانگی را از کمپانی سونی برباید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده