نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: اتزیو در مقابل کریتوس - مرحله یک چهارم پایانی (برنده: کریتوس)

در سومین مرحله یک چهارم پایانی نبرد کاراکترهای زومجی، اتزیو در برابر کریتوس قرار گرفته است.

نبرد کاراکترهای زومجی در حال رسیدن به مراحل پایانی خود است و در سومین نبرد از مرحله یک چهارم پایانی این نظرسنجی، اتزیو آدیتوره دا فیرنزه در برابر کریتوس، خدای جنگ قرار گرفته است. در این جدال، کدام یک از این دو شخصیت برنده خواهند شد و حریف بتمن در مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند؟ اتزیو یا کریتوس؟

Ezio

اتزیو آدیتوره دا فیرنزه نیز تا به اینجا در نبرد کاراکترها یکی از کاراکترهای موفق بوده است. وی موفق شد در مرحله اول مسابقات، به راحتی آرتاس را پشت سر بگذارد و در مرحله دوم نیز در مقابل یکی از نمادهای بازی‌های ویدیویی یعنی سونیک توانست ۳۲۷۴ رای به دست آورد و با کسب ۶۶/۲۴ درصد آرا، به راحتی به مرحله یک چهارم پایانی صعود کند. اما به نظر می‌رسد اتزیو در این مرحله کار بسیار سختی را در برابر کریتوس پیش‌رو دارد. آیا او می‌تواند از پس این مرد عصبانی بر بیاید؟

با اینکه نام Assassin’s Creed چند سالی می‌شود که بین گیمرها دیگر آن ارزش و اعتبار سابق خود را ندارد، اما هرگز نمی‌توان منکر محبوبیت بالای اتزیو شد. اتزیو آدیتوره دا فیرنزه، در دوران رنسانس استادی بزرگ بود و از ۱۷ سالگی که شاهد مرگ پدر و برادرنش بود، با خود عهد بست تا آخرین روز عمرش با بزرگ‌ترین دشمن خود یعنی تمپلارها مبارزه کند. اتزیو در سه‌گانه‌ای که شاید بهترین بازی‌های یوبیسافت باشد تبدیل به کاراکتری بسیار ماندگار شد، کسی که از همان ساعت‌های اولیه‌ی زندگی‌اش با او آشنا شدیم و تا روزهای آخرش در سراسر ایتالیا و شهرهای مختلف اروپا، به کمک دیگر اساسین‌ها از رازهای جد دزموند مایلز سردرآوردیم.

شاید بتوان گفت اتزیو در بین نسخه‌های متعدد Assassin’s Creed، محبوب‌ترین اساسین است. پرستیژ و کاریزمای الطائر و شوخی‌های جیکوب شاید مورد پسند بسیاری از گیمرها باشد، اما داستان و سرگذشت اتزیو او را از دیگر پروتاگونیست‌های این سری متفاوت می‌کند. او بعد از اینکه شهرهای فلورانس، ونیز و رم را از زیر سلطه‌ی تمپلارها آزاد کرد در سال‌های آخر عمرش به مصیاف رفت تا از اساسین‌های پیش از خود اطلاعات جمع کند. او در ۶۵ سالگی در حالی که به زادگاهش فلورانس سر زده بود، بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشت.

Marcus Fenix

کریتوس، شخصیت محبوب مجموعه خدای جنگ، تا به حال در نبرد کاراکترها به خوبی عمل کرده است. وی در مرحله اول توانست مستر چیف، شخصیت بسیار محبوب سری Halo را به راحتی پشت سر بگذارد و در مرحله دوم نیز توانست با جمع‌آوری ۴۳۲۳ رای و ۶۱/۷۲ درصد کل آرا، به راحتی گرالت را پشت سر بگذارد. در مرحله یک چهارم پایانی، وی کار سخت‌تری را در پیش‌رو دارد و باید به مبارزه با اتزیو، اساسین محبوب مجموعه Assassin's Creed بپردازد. 

هر گاه که نام کریتوس به گوش‌مان می‌خورد تنها یک چیز جلوی چشمان ما ظاهر می‌شود؛ انتقام! زمانی که کریتوس پا به دنیای بازی‌ها گذاشت، از همان ابتدا ستون‌های صنعت گیم را لرزاند و به همه گفت که من یک کاراکتر دیوانه‌وار هستم. او در همان اولین قسمتی که از سری God of War عرضه شد توانست با قدرت بالای خود، با آن نعره‌ها و تن صدای دیوانه کننده‌اش و آن خونی که جلوی چشمانش را گرفته بود به دل تک تک گیمرها بنشیند.

کریتوس فرزند زئوس خدای الیمپوس و خدای رعد و یک مادر فانی به نام  کالیستو است. ابتدا قرار بود کریتوس در همان دوران کودکی اعدام شود اما خدایان از این کار صرف نظر کردند و او را همانند یک جنگجوی اسپارتان آموزش دادند. او هر روز بزرگ‌تر شد و در نهایت به یکی از جنگجویان بسیار مهم ارتش اسپارتان‌ها مشهور شد. کریتوس با دختری به نام لیساندرا ازدواج کرد و صاحب دختری به نام کالیوپ شد. اما پس از پاپوش‌هایی که برای کریتوس ساخته شده بود، او بدون هیچ آگاهی دختر و همسرش را به قتل رساند و از آن جا بود که کریتوس، مرد همیشه خشمگین دنیای بازی‌ها متولد شد.

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده