نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: مکس پین در مقابل شاهزاده پارسی - مرحله یک هشتم پایانی (برنده: شاهزاده پارسی)

در ششمین نبرد از مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های نبرد کاراکترها، شاهد نبرد دو تن از مهم‌ترین شخصیت‌های این مسابقات هستیم: شاهزاده پارسی در برابر مکس پین.

در ششمین مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های کاراکترها، دو تن از بزرگان این صنعت رو به روی هم قرار می‌گیرند که هر دو آن‌ها نزد تمامی گیمرهای ایرانی شناخته شده و محبوب هستند. مکس پین، مرد رنج کشیده‌ در برابر شاهزاده ایرانی، یکی از ماندگارترین کاراکترهای دنیای بازی‌ها قرار خواهد گرفت. کدام یک پیروز این نبرد خواهند بود؟

prince of persia

در نبرد دوازدهم مرحله مقدماتی رقابت‌های کاراکترها، شاهزاده پارسی در مقابل ریو، یکی از قهرمان‌های بازی‌های مبارزاتی قرار گرفت. اما شاهزاده پارسی به خوبی نشان داد که قهرمان واقعی چه کسی است و جوری برنده این نبرد شد که به نظر می‌رسد هیچ کسی جلودارش نیست! در مجموع ۴۶۹۰ رایی که در این مسابقه ثبت شد، شاهزاده پارسی با ۴۳۷۷ رای توانست برنده قاطع این مسابقه باشد. ریو نیز که از بخت بدش با یکی از مهم‌ترین کاراکترهای این دوره مسابقات برخورد کرد، با ۳۱۳ رای به عنوان پایین‌ترین رای ثبت شده در مرحله اول مسابقات حذف شد. اما حال رقیب شاهزاده پارسی شخصی جدی‌تر و فوق‌العاده محبوب‌تر است. آیا او می‌تواند از پس مکس پین بربیاید؟

بسیاری از ما به خوبی شاهزاده ایرانی را می‌شناسیم. او که در بیش از ۱۰ نسخه از سری Prince of Persia حضور داشته، در سری شن‌های زمان «Sands of Time» تبدیل به یکی از اسطوره‌های ما در در تاریخ بازی‌های ویدیویی شد. پرنس که در شهر عظیم بابل به دنیا آمد، برادری به اسم مالک دارد و فرزند شارامان پادشاه پارس و مهری است. البته این کاراکتر در اولین سه‌گانه سری Prince of Persia یک پسر یتیم بود که در خیابان‌های شهر زندگی می‌کرد اما سرنوشت او را در مقابل جعفر، وزیر شیطان صفت کشور قرار داد و او چاره‌ای جز کشتن جعفر و نجات دادن پرنسس نداشت. اما در سه‌گانه شن‌های زمان ماجرا فرق کرد و شاهزاده ما بسیار جدی‌تر، کاریزماتیک‌تر و صد البته بسیار جذاب‌تر شد و نام شاهزاده ایرانی برازنده او بود. 

در این سه‌گانه شاهزاده علاوه بر نیروهای شیطانی باید با دشمنی بزرگ‌تر نیز دست و پنجه نرم می‌کرد: زمان. امکان ندارد سه نسخه Sands of Time را بازی کرده باشید و عاشق لحظه لحظه بودن در کنار پرنس را فراموش کرده باشید. می‌توان به جرات گفت که نسخه Warrior Within که دومین نسخه از سه‌گانه شن‌های زمان است، بهترین نسخه از سری بازی‌های Prince of Persia محسوب می‌شود. برخورد او با کایلینا و شادی و در نهایت تعقیب و گریز و مبارزات فراموش نشدنی او با داهاکا یکی از خاطره‌انگیزترین و به یادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ را برای ما به ارمغان آورد. یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر پرنس در سری Prince of Persia چیزی نبود جز حرکات آکروباتیک او با انواع و اقسام شمشیرهایی از جنس تاریخ ایران که تک تک حرکات او برای ما جذاب و بی‌نظیر بود.

max payne

در نبرد دهم از مرحله مقدماتی نبرد کاراکترها، مکس پین در مقابل کی از محبوب‌ترین کاراکترهای زن دنیای بازی‌ها یعنی لارا کرافت قرار گرفته بود. در این مسابقه مشخص شد که مکس پین طرفداران بی‌شماری دارد که دوست دارند او قهرمان این مسابقات شود. در مجموع ۴۳۷۵ رای ثبت شده، ۲۶۰۹ از آن مکس پین بود تا او بتواند به مرحله بعدی صعود کند. لارا کرافت نیز با ۱۷۶۶ رای از مسابقات خداحافظی کرد. اما امشب رقیب او شاهزاده پارسی است، کسی که بیشتر از هر کاراکتر دیگری به رقیبانش رحم نمی‌کند. آیا مکس پین از پس او بر خواهد آمد؟

مکس پین از قدیمی ترین و بدون شک یکی از محبوب ترین کارکترهای صنعت گیم است. مکس در سال ۱۹۶۹ در خانواده‌ای کم جمعیت و آرام به دنیا آمد. پدر او به دلیل حضور در جنگ ویتنام با مشکلات روحی و روانی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد و مادرش را بر اثر حادثه‌ای از دست داد و پدرش نیز دار فانی را وداع گفت و مکس در سن ۱۰ سالگی کاملاً یتیم شد.

مکس شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذاشت. بعد از مدتی وارد اداره پلیس شد و به دلیل داشتن استعدادهای زیاد در این زمینه به مقام کارآگاهی در دپارتمان پلیس نیویورک رسید. بدون هیچ شکی، این نسخه اول بازی با آن اتمسفر سنگینش بود که کاراکتر مکس پین را برای ما جاودانه کرد. در سال ۹۸ در حالی که مکس روز بسیار خوبی را پشت سرگذاشته بود در خانه خود با صحنه‌ای مواجه شد که از درون او را نابود کرد. مکس با جسم بی جان همسر و دختر خود مواجه شد که توسط فردی معتاد به قتل رسیده بودند. مکس قسم خورد که خودش به تنهایی عدالت را اجرا کند و انتقام خود را از تمام کسانی که در این امر دخیل بودند بگیرد. از همین جا بود که زندگی ما با کاراکتر مکس پین و با بازی Max Payne به گونه‌ای گره خورد که او تبدیل به یکی از ماندگارترین کاراکتر‌های دوران زندگی ما شد.

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده