// چهار شنبه, ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۹

اگر ناتی داگ در اختیار سونی نبود هیچگاه شاهد سری Uncharted و The Last of Us نبودیم

جیسون روبین، خالق ناتی‌داگ، اخیرا گفته که اگر این استودیو به سونی فروخته نمی‌شد هیچگاه شاهد سری Uncharted و The Last of Us نبودیم.

اندی گاوین و جیسون روبین ۳۲ سال پیش شروع به چیدن بنیان استودیویی کردند که امروزه به عنوان یکی از بهترین سازندگان بازی در این صنعت شناخته می‌شود. اخیرا روبین در طی مصاحبه‌ای که داشته گفته است که اگر این استودیو ده سال پیش به سونی فروخته نمی‌شد هیچگاه شاهد سری Uncharted و The Last of Us نبودیم زیرا آن‌ها پیش از این دو اثر با ساخت بازی‌هایی همچون Crash و Jak and Daxter با یک دیگر همکاری نزدیکی داشتند و کاملا منطقی بود که ناتی داگ به اختیار سونی درآید.

رابطه ما با سونی بسیار عالی و موفقیت آمیز بود و به اختیار آن‌ها در آمدن یک تصمیم کاملا منطقی و درست برای دو طرف به خصوص ناتی داگ بود. به جایگاه کنونی استودیو نگاهی بیاندازید، مطمئنا اگر ما قصد داشتیم که مستقل بمانیم هیچگاه نمی‌توانستیم کارهایی را که امروزه به واسطه آن شناخته می‌شویم انجام دهیم. 

بخش انتهایی صحبت‌های روبین کاملا به سری Uncharted و The Last of Us اشاره دارد که علاوه بر موفقیت‌های تجاری توانستند جزء بهترین بازی‌های تاریخ صنعت شوند. او در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرده که رواط بین ناتی داگ و سونی به شدت موفقیت آمیز بوده و اگر این شرکت منابع و زمان لازم را در اختیار استودیو قرار نمی‌داد ناتی داگ هیچگاه تا این حد نمی‌توانست قدم‌های رو به جلو بردارد.

امروزه از ناتی داگ در کنار راک استار، بلیزارد، بایوور و... به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بازی‌سازی یاد می‌شود. استودیو پرکارتر از گذشته نیز شده و علاوه بر حمایت از بخش چندنفره Uncharted 4 و عرضه انواع نقشه ها و بروزرسانی‌ها برای آن اخیر بازی Uncharted: The Lost Legacy و از همه مهمتر The Last of Us: Part II رونمایی کرده است.


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده