نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

سازنده سری Persona به‌زودی از یک بازی نقش آفرینی جدید رونمایی می‌کند

آتلوس وب‌سایتی را برای نقش‌آفرینی جدیدش راه‌اندازی کرده؛ یک بازی که به مجموعه‌های Shin Megami Tensei و Persona تعلق ندارد.

کمپانی ژاپنی آتلوس (Atlus)، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Shin Megami Tensei، وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده که از در راه بودنِ یک بازی JRPG جدید خبر می‌دهد. کاتسورا هاشینو، کارگردان سری Persona، طی پیامی درباره‌ی این بازی گفته است:

این Persona یا Shin Megami Tensei نیست؛ [بلکه] یک چالش تازه است.

وی در ادامه عبارت Starting from Zero (آغاز کردن از صفر) را آورده و سپس نوشته است:

[بخش] نقش‌آفرینی آتلوس ۲۵ سال پیش شکل گرفت. در آن زمان، داستان‌هایی که دنیای اصطلاحاً «فانتزی» داشتند جزو کارهای رایج به شمار می‌رفتند. سری Shin Megami Tensei در راستای مخالفت با این نگرش همه‌گیر و جهانی، عرضه شد و مجموعه‌ی پرسونا هم به‌عنوان نسخه‌ای فرعی از آن منتشر گردید. هر دوی این سری‌ها تاکنون بر اساس ایده‌هایی توسعه داده شده‌اند که همیشه در تضاد با [فضای حاکم بر] دوره‌های زمانی آن‌ها قرار داشته است و این امر در مورد نسخه‌های جدید آن‌ها هم صدق می‌کند. [اما] در کنار ادامه دادن این دو مجموعه، اکنون رویکرد ما در برابر یک نقش‌آفرینی جدید چگونه خواهد بود؟ از دیدگاه من این رویکرد به‌شکلی است که قواعد و هنجارهای ژانر را، که [گیمرها] برای چندین دهه به آن خو گرفته‌اند، به مبارزه بطلبد. این مبارزه اینک در آستانه‌ی آغاز شدن است. خوشحال می‌شویم زمانی که کارمان و چالش‌مان را از صفر آغاز می‌کنیم کنارمان باشید.

ظاهراً مراحل ساخت بازی فوق توسط یکی از استودیوهای داخلی و جدید آتلوس به نام استودیو زیرو (Studio Zero) پیش می‌رود؛ در‌حالی‌که هاشینو و نائوتو هیرائوکا، رئیس آتلوس آمریکا، مستقیما بر روند تولید آن نظارت دارند. این بازی قرار است در ساعت ۸ بعد از ظهر ۲۳ دسامبر به‌وقت ژاپن (ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر جمعه ۳ دی‌ماه) طی یک برنامه‌ی زنده در وب‌سایت نیکو نیکو (Nico Nico) رسما رونمایی شود.

بازی Persona 5، تازه‌ترین ساخته‌ی آتلوس، سه ماهی است که در ژاپن منتشر شده و با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است. نسخه‌ی غربی پرسونا 5 قرار است در ۱۵ فروردین‌ماه ۹۶ به بازار راه پیدا کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده