نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹

بررسی بازی Super Mario Run از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

بازی مورد انتظار Super Mario Run اخیرا برای iOS منتشر شده است و حال مروری بر بررسی و نمره‌های آن خواهیم داشت.

روزانه بازی‌های موبایل زیادی عرضه می‌شوند و به همین دلیل هم انتشار یک بازی موبایل خیلی خبر مهمی به شمار نمی‌رود. اما در این بین یک سری استثنا هم هستند که می‌توانند بسیار جذاب و مورد انتظار باشند. یکی از این بازی‌ها Super Mario Run بود که اولین بار در جریان رویداد رونمایی از آیفون 7 اپل با حضور شخص شیگرو میاموتو معرفی شد و در تاریخ ۲۵ آذر هم رسما برای دستگاه‌های iOS عرضه شد. این اولین باری است که یک بازی موبایل با محوریت سوپر ماریو عرضه می‌شود و این خود هم عامل دیگری است که می‌تواند بر جذابیت‌های بازی بیفزاید.

Super Mario Run گیمر‌ها را در نقش شخصیت ماریو قرار می‌دهد و حال و هوایی مانند بازی‌های پلتفرمر دو بعدی این سری دارد. البته تعدادی شخصیت قابل‌بازی دیگر هم در این اثر حضور دارند. با اینکه بازی به صورت رایگان عرضه شده است، ولی نسخه رایگان آن فقط امکان تجربه مراحل محدودی را برای‌تان فراهم می‌کند و برای اینکه بتوانید تجربه کاملی از بازی داشته باشید، باید ۱۰ دلار برای خرید نسخه کامل پرداخت کنید.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر بررسی‌ها و نمره‌های این بازی:

Super Mario Run

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • پلتفرم: iOS
  • سبک: پلتفرمر
  • قیمت: ۱۰ دلار

Super Mario Run

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

Super Mario Run یک بازی پلتفرمر عالی و اعتیاد آور است. پس از اینکه بخش اصلی بازی را به پایان رساندم، هیجان جمع کردن سکه‌های بیشتر من را تشویق کرد تا دوباره سراغ آن‌ها بروم. همچنین حالت‌های Kingdom Builder و Toad Rally نیز انگیزه بیش‌تری برای تجربه بازی به گیمر می‌دهند. با اینکه Super Mario Run زیبا‌ترین بازی سری ماریو از حیث گرافیکی نیست، ولی پایبند بودن آن به ریشه‌های سری و کنترل‌های آسان بازی که به‌تان اجازه می‌دهند فقط با یک دست آن را تجربه کنید، تجربه‌ای مفرح از بازی خلق کرده‌اند.

گیمز رادار: ۸۰ از ۱۰۰

با Super Mario Run شخصیت سوپر ماریو به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن وارد پلتفرم موبایل شده است. با این حال سختی بیش از حد بازی می‌تواند برای گیمر‌هایی که انتظار یک تجربه سرگرم‌کننده صرف را از بازی دارند، عذاب‌آور باشد.

پالیگان: ۷۰ از ۱۰۰

Super Mario Run یک تجربه لذت‌بخش روی موبایل است که نقص‌هایی نیز دارد. این بازی به بهترین شکل ممکن توانایی‌های نینتندو در خلق بازی‌های پلتفرمر را به تصویر می‌کشد ولی محدودیت‌های موجود در کنترل‌های بازی گاهی آزار دهنده می‌شوند. ستون اصلی بازی بخش World Tour است ولی واقعیت این است که شخصا دوست داشتم بازی عمق و تنوع بیشتری داشته باشد تا مجبوریم نباشیم مدام مراحل تکراری را برای چندمین بار تجربه کنیم.

گیم اینفورمر: ۷۰ از ۱۰۰

مراحل بازی Super Mario Run به خوبی طراحی شده‌اند و حس و حال یک بازی ناب در سبک پلتفرمر را به گیمر القا می‌کنند. حتی در بخش‌هایی از بازی فراموش می‌کردم که در حال تجربه یک بازی موبایل هستیم و بیش‌تر حس یک بازی پلتفرمر کنسولی به من داده می‌شد. با این حال هرچه که بازی در این زمینه‌ها عملکرد خوبی دارد، در زمینه مدت زمانی که می‌تواند سرگرم‌تان کند عالی عمل نمی‌کند و خیلی زود حس خواهید کرد که به پایان بازی رسیده‌اید و با اینکه شاید عده‌ای از تجربه دوباره مراحل و جمع‌آوری سکه‌های بیش‌تر خوش‌شان بیاید، ولی فقط این مورد برای اینکه من را به تجربه چندین باره بازی ترغیب کند، کافی نیست.

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

Super Mario Run یک تجربه پلتفرمینگ عالی ارائه می‌کند که نشات گرفته از تجربیات نینتندو در خلق چنین بازی‌هایی در طول تاریخ چندین ساله آن‌ها است. با اینکه شاید بازی کوتاه به نظر برسد و تجربه چندین باره آن هم لذت بیش‌تری برای‌تان به ارمغان نیاورد، ولی حتی تجربه یک باره بازی نیز کافی است تا بتوانید از این بازی سوپر ماریو لذت ببرید. به‌علاوه علی‌رغم داشتن مشکلاتی در کنترل‌های بازی، این اثر می‌تواند شما را به تجربه نسخه‌های پیشین سری ماریو نیز ترغیب کند و باعث شود تعدادی از بهترین بازی‌های سبک پلتفرمر را تجربه کنید.

Super Mario Run


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده